Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High End Game PC 1440P 144 Hz €2500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:44

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Topicstarter
Beste tweakers, eindelijk is het zo ver! Mijn vrouw heeft mijn investeringsaanvraag goedgekeurd en ik mag een nieuwe PC samenstellen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name FPS spelen op 1440P, 144 Hz. Momenteel is de voornaamste game die ik speel PUBG. Ik wil de meeste games op high/ultra kunnen spelen en dat ook de komende tijd willen blijven doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 2500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord. En mogelijk het scherm, ik heb nu een 27"60Hz 1440P scherm, maar wil afhankelijk van de componentkeuze voor óf een 2080TI gaan, of een andere videokaart met 1440p 144Hz scherm gaan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heeft AMD momenteel de beste prestaties, samen met een NVDIA high end GPU.

Ik heb 2 opties uitgewerkt, een optie met 2080TI en een otpie met 2080 Super

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se een voorkeur voor een bepaald merk, maar momenteel heb ik een Asus moederbord en een aantal Corsair componenten in mijn huidige PC en dat bevalt goed. Ik spendeer liever een paar tientjes extra en heb kwalitatief goede componenten dan dat ik componenten selecteer die qua specs goed meekomen, maar een matige bouwkwaliteit hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt onder het bureau te staan, dus geen eisen qua uiterlijk. Verder heb ik graag een redelijk stil systeem. Nu heb ik een R9 390 en dat ding lijkt onder full load bijna op te stijgen, dat is wel echt storend.

Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Ik weet überhaupt niet of dat mogelijk is met de Ryzen serie..

Wat verwacht je van ons?

Al met al wil ik een high end build met kwalitatief goede componenten.Ik heb 2 opties:

Optie 1:
High end PC met semi high end videokaart. samen met een 1440P 144 Hz scherm en dan over een ongeveer een jaar de videokaart vervangen voor 3080 TI of zo.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 289,-€ 289,-
1MoederbordenAsus ROG Strix X570-E Gaming€ 296,-€ 296,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 820,05€ 820,05
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 130,50€ 130,50
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 484,-€ 484,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,85€ 49,85
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 96,41€ 96,41
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Zwart€ 111,-€ 111,-
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 250,05€ 250,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.526,86

Optie 2:
High end PC met 2080 TI en dan doorsparen voor een 1440P 144Hz scherm.

1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.289,90€ 1.289,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 96,41€ 96,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.512,71

Vragen:
Is alles compatibel?
Is het systeem in balans?
Past het fysiek?
Heb ik ergens een gekke keus gemaakt?
Wat is een goed 1440P 144Hz scherm?
Ik snap echt de ballen van G-sync en Free-sync, wil ik een scherm die dit aankan?
Tips in het algmeen?

De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i]

Steam/Discord: Flimovic

Alle reacties

• sh1fT
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-01 22:53
Ik zou het eerste systeem nemen, maar met nog een paar aanpassingen. Bij het geheugen van Corsair moet je geluk hebben dat het compatibel is met Ryzen, vandaar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B en als je 3200MT/s wilt pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
De 2080ti is gewoon te overkill (vind ik) en de €1300 niet waard. Wat ik me ook afvraag is waarom je een moederbord hebt dat duurder is dan je processor zelf , terwijl je ook gewoon een goed b450 bordje kan pakken zoals pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
k1l schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:38:
Ik zou het eerste systeem nemen, maar met nog een paar aanpassingen. Bij het geheugen van Corsair moet je geluk hebben dat het compatibel is met Ryzen, vandaar pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B en als je 3200MT/s wilt pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
De 2080ti is gewoon te overkill (vind ik) en de €1300 niet waard. Wat ik me ook afvraag is waarom je een moederbord hebt dat duurder is dan je processor zelf , terwijl je ook gewoon een goed b450 bordje kan pakken zoals pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Bedankt voor je reactie!

Ja ik denk ook dat ik voor het eerste systeem ga. Ruim 450 euro extra voor relatief weinig prestatiewinst is me toch te gortig.

Als inspiratie had ik het 4k systeem van de BBG Maart gepakt:
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020

Het moederbord dat daar gekozen werd heb ik ook gekozen, maar dan de Asus variant, aangezien ik het idee heb dat Asus over het algemeen degelijk spul levert.
Echter vond ik de keus van een moederbord zeer lastig. Ik weet niet goed waar ik op moet letten (anders dan de form factor en socket) en waarom de ene keus beter zou zijn dan de ander. Dus mocht een ander bordje beter zijn, please do tell :) (en waarom, ik wil er graag wat van opsteken)
Overigens vind ik het niet erg om een iets duurder moederbord te kiezen, aangezien ik een ruim budget heb en ik geld over heb voor luxe en kwaliteit van de onderdelen, maar ik hoef geen geld uit te geven om het geld uitgeven. Dus andere opties sta ik zeker voor open!

Hoe zit het met het geheugen van Corsair dan? Ik heb even gekeken op hun eigen site en het geheugen wat ik had uitgezocht lijkt niet compatibel. Maar deze versie wel:
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16
Kan ik er van uit gaan dat als het volgens de site van Corsair compatibel is, dat het dan gewoon werkt? Of moet ik alsnog geluk hebben of het compatibel is?
https://www.corsair.com/u...&pageSize=12#rotatingText

Als geheugen van een ander merk dan Corsair net zo betrouwbaar, of zelfs betrouwbaarder is, sta ik daar trouwens voor open.

[ Voor 3% gewijzigd door Flimovic op 21-03-2020 10:14 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zou het nog goedkoper maken. :)
Een RTX2080S is iets van 20 a 25% sneller dan een RX5700XT, die bijna de helft kost. De high end opties zijn op het moment zo enorm overpriced. Vervolgens weten we nu al dat AMD eind dit jaar met RDNA 2 zal komen. Daar hebben ze al een gezonde 50% perf/watt aangekondigd. Komt nog eens bij dat Navi 10 een vrij kleine chip is. Ga er gerust vanuit dat ze met heel wat gaan komen. Ondertussen zal Nvidia waarschijnlijk ook eind van het jaar met iets beters komen dan Turing. Turing is eigenlijk niet zo indrukwekkend, vooral te duur. Ik zou dus een RX5700XT nemen, zeker nu de meeste driverproblemen zijn opgelost. Eind van het jaar of begin 2020 dan de grote stap maken als het nodig is. Dat is misschien niet eens nodig, want op 1440p presteert een RX5700XT ook behoorlijk.
-Het meeste dat je al had zijn de gebruikelijke opties. Technisch gezien is een 9900K nog iets sneller. Daarvoor moet je alleen wel een serieuze CPU bottleneck creëren. Denk RTX2080Ti op 1080p. Voor 1440p maakt het weinig uit. De 9900K is alleen wel veel duurder, verbruikt veel meer en tegenwoordig heeft Intel elke paar maanden weer zwaardere beveiligingsproblemen die telkens een klein beetje van de prestaties afsnoepen. Is Z390 ook nog eens een dood platform terwijl AM4 nog een generatie lijkt te krijgen, en natuurlijk heb je er nu al de 3950X.
-Qua RAM net zoals iedereen een setje van Crucial. De geheugenchips van die setjes werken in de regel erg goed met Ryzen en zijn overclockbaar. Niet dat het echt nodig is voor Ryzen 3000, maar als je wil.
-Moederborden is voor X570 een kwestie van kies je budget en kijk naar de Gigabyte en ASUS opties. Over de hele lijn zijn ze gewoon beter dan MSI of ASRock. Het aanraden van Gigabyte heeft voornamelijk te maken met de pricewatch: Gigabyte Aorus X570 ELITE die heel erg veel aansluitingsmogelijkheden etc bied en daar de TUF verslaat. Verder heeft de TUF haar verplichte chipset fan precies op het punt zitten waar je er een videokaart overheen zal plaatsen. Het zijn kleine ventilatoren die je denk ik niet snel wil horen draaien. De rest van de lijn is kijken naar wat je wil. Meestal heeft Gigabyte iets betere aansluitingsmogelijkheden in een prijspunt, maar het is niet alsof ASUS echt slechter is. Zelf denk ik dat hoe hoger je gaat, hoe beter ASUS word. Bij de C8H denk ik dat ASUS het wel wint, de midden opties is vergelijken. Maar als je een ASUS wil, neem er dan een.

1VideokaartenPowercolor Red Devil RX 5700 XT€ 457,55€ 457,55
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 86,27€ 86,27
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.652,12

Dan de monitor. Tja ik ga je wederom een optie geven. Die LG 27GL850 is echt heel erg goed, maar het is niet het enige paneel in de wereld. Zo lijkt het soms namelijk wel te zijn. :P
Het punt van de LG is dat je met de standaard overdrive mode, van 144Hz tot 60Hz eigenlijk vrijwel geen ghosting, overshoot of undershoot zal hebben. Voor een IPS paneel is dat indrukwekkend. Het gaat alleen ten nadele van een voor IPS standaarden matig contrast.

Maar er is nog een andere optie die veel minder aandacht krijgt. Dat is de Gigabyte F127Q. Het is een rebrand met 165Hz overclock van de AD27QD die veel meer presteert zoals een traditionele IPS. Er is niet een overdrive setting die 165Hz tot 60Hz kan dekken zonder wat ghosting, overshoot en undershoot. Je hebt twee settings nodig omdat 85Hz ongeveer het punt is waar je van setting moet wisselen. Staat tegenover dat het paneel in de Gigabyte beduidend betere contrast heeft, goed zelfs voor IPS gaming standaarden. Verder heeft de Gigabyte een zeer ruime selectie aan OSD opties en functies. Nadeel is wel dat de bevestiging tussen het paneel en het statief. Tja je kan er met je vinger tegen het scherm aanduwen en dan beweegt het paneel. Ik gebruik zelf een VESA beugel, maar dat is minder als je het statief wil gebruiken. Het is zonde want voor de rest is het een heel goed statief.

Ik zou ze eens vergelijken en erover nadenken wat je wil hebben. Zoek meteen ook ghosting, overhoot en undershoot op en bepaal voor jezelf of je denk hier erg gevoelig voor te zijn. Persoonlijk zie ik het, maar ik kan een frame tolereren. Je kan ook makkelijk voor jezelf berekenen hoeveel een frame is. Gewoon 1000ms delen door de verversingssnelheid en dan krijg je een pixel response waarde. Ideaal ververst het hele paneel van wit naar zwart en omgedraaid binnen die tijd. Dat geven die boxen met getallen aan. 0 = zwart en 255 = wit. Zie ook: https://www.rapidtables.com/web/color/RGB_Color.html

De reviews:
https://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_27gl850.htm
https://www.tftcentral.co...gigabyte_aorus_ad27qd.htm

YouTube: LG 27GL850 Review, Is This The Ultimate 1440p 144Hz Gaming Monitor?
YouTube: Gigabyte FI27Q-P Review, High-End 1440p 165Hz IPS for Gaming

Ik heb er zelf twee weken over zitten twijfelen, maar ik heb inmiddels een week een F127Q en ben zeer tevreden. Je kan drie profielen instellen in de monitor OSD en wat ik heb gedaan is profiel 1 met mindere brightness voor in de avond, profiel twee met de 165-85Hz ish range overdrive en wat meer brightness voor gaming en profiel drie is identiek, maar dan voor 85Hz-60Hz. Dit kan je in een seconde wisselen door de OSD joystick naar je toe te trekken en dan van profiel te wisselen. Uiteindelijk was dat voor mij de reden om toch de Gigabyte te kopen.

Is er ook nog de F127Q-P. Die heeft DP1.4 waardoor je 10bit kleuren kan gebruiken tot 165Hz en niet op 120Hz zit. Die mode ga je alleen niet gebruiken. Het heeft te maken met een breder kleurenspectrum en HDR400. HDR400 is alleen een waardeloze standaard die vrijwel niks zegt. Ik zie een licht verschil als ik het paneel op 120Hz beperkt, maar het is niet een kwestie van je moet de F127Q-P hebben. Daarnaast heeft de F127Q-P nog wat verbeterde software opties. Ik vind het alleen veel te duur voor het beetje extra. Eigenlijk vind ik dat de F127Q-P niet had moeten bestaan en alles in de F127Q had moeten zitten voor €500. Maar dat zat er klaarblijkelijk niet in, helaas. De F127Q is nog steeds uitstekend dus ik kan ermee leven.

pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart
pricewatch: Gigabyte Aorus FI27Q-P (DisplayPort 1.4 High Bit Rate 3) Zwart
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Nieuwe lijst:
1MoederbordenAsus Prime X570-PRO€ 237,90€ 237,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio€ 820,05€ 820,05
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 484,06€ 484,06
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4R€ 98,99€ 98,99
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 2TB€ 217,90€ 217,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.534,15

Edit:
Even wat toelichting:

Asus moederbord vervangen door een iets goedkoper exemplaar. Ik wil eigenlijk nog keer een losse geluidskaart en tot die tijd voldoet deze waarschijnlijk prima

Samsung SSD, want betrouwbaarder dan Intel

2e SSD van 500 GB vanwege Windows

@DaniëlWW2 Bedankt voor je feedback!

Over de videokaart, ik ga toch voor de 2080S, de 5700XT is te midrange voor het systeem wat ik zoek. Verder ben ik inderdaad voor Crucial geheugen gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Flimovic op 21-03-2020 15:02 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Flimovic schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:13:

@DaniëlWW2 Bedankt voor je feedback!

Over de videokaart, ik ga toch voor de 2080S, de 5700XT is te midrange voor het systeem wat ik zoek. Verder ben ik inderdaad voor Crucial geheugen gegaan.
Definieer high end. :P
Ik noem een videokaart van €800+ die nauwelijks sneller is dan een uit begin 2017 stammende GTX1080Ti die ook €800 was, en lange tijd zelfs goedkoper, niet bepaald bijzonder. Zeker omdat die nieuwe Xbox aan het einde van het jaar waarschijnlijk al een krachtigere GPU heeft en de PS5 waarschijnlijk in de buurt zit. Dat zijn dan bewust voorzichtige inschattingen van mij. Consoles hebben nu eenmaal specifieke optimalisaties waardoor die GPU's altijd beter presteren dan vergelijkbare PC chips. Vervolgens is het RDNA 2 waar we weinig van weten, anders dan dat AMD dus 50% perf/watt claimt over RDNA 1. Er is veel veel ruimte voor een grotere chip dan Navi 10. Dat is een 251mm2 chip, terwijl AMD makkelijk naar 300mm+ of zelfs 400mm2+ zou kunnen gaan. Minstens verdubbeling voor RDNA 2 aan het einde van het jaar is goed mogelijk. Weet wat je koopt.

Ik zeg het bewust wat bot omdat je zelf aangeeft er een tijd mee te willen doen op high of zelfs ultra settings. De mensen die €800 hebben neergeteld voor een GTX1080Ti in 2017 of 2018, die hebben dat gekregen. Een GTX1080Ti was duur, maar het uiteindelijk waard voor de mensen die wat snellers wenste. De RTX2080S, tja ik heb grote twijfels bij de meerwaarde. We zijn inmiddels in 2020 en een GTX1080Ti is niet heel bijzonder meer, en alles rond dat prestatieniveau gaat langzaam maar zeker naar een meer upper mainstream niveau aan het zakken. Gaan de consoles er waarschijnlijk nog eens overheen. Die gaan de minimale hardware standaard voor games flink verhogen nadat de consoles zijn uitgebracht.

Ik denk oprecht niet dat een RTX2080S de meerprijs waard is. Bijna een jaar geleden misschien toen die werd gelanceerd, maar we zitten alweer diep in de levenscyclus van Turing. Turing is eigenlijk een ronduit zwakke lijn van Nvidia met weinig prestatieverbeteringen en veel onnodige prijsverhogingen, en wat AMD heeft neergezet is een kwestie van minder slecht dan Turing zijn. Die RX5700XT is ook overpriced en dat is een mainstream chip waar AMD ook te veel voor vraagt. Alsnog is die veel beter dan wat Nvidia heeft. Het is best treurig eigenlijk.

Toen ik mijn RX5700XT kocht in september, wist ik eigenlijk al dat het een aankoop zou zijn voor waarschijnlijk twee jaar. Daarna is het denk ik klaar. De geruchten over de consoles zijn er al bijna een jaar, en zijn de afgelopen week ook behoorlijk accuraat gebleken. 20 a 25% extra gaat niet zoveel uitmaken en ik vind bijna €400 extra te veel voor zoiets. Op het moment voldoet de RX5700XT in vrijwel elke game op 1440p. Voor RDR2 zal je wat settings moeten verlagen, maar dat is het eigenlijk ook wel. Ik denk dat het interessanter is om een jaar met een RX5700XT te doen, af te wachten wat Nvidia en AMD gaan lanceren en dan naar een echte high end optie te gaan. De enige echte high end optie nu is de RTX2080Ti, en die is veel te duur. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:48:
[...]

Definieer high end. :P
Ik noem een videokaart van €800+ die nauwelijks sneller is dan een uit begin 2017 stammende GTX1080Ti die ook €800 was, en lange tijd zelfs goedkoper, niet bepaald bijzonder. Zeker omdat die nieuwe Xbox aan het einde van het jaar waarschijnlijk al een krachtigere GPU heeft en de PS5 waarschijnlijk in de buurt zit. Dat zijn dan bewust voorzichtige inschattingen van mij. Consoles hebben nu eenmaal specifieke optimalisaties waardoor die GPU's altijd beter presteren dan vergelijkbare PC chips. Vervolgens is het RDNA 2 waar we weinig van weten, anders dan dat AMD dus 50% perf/watt claimt over RDNA 1. Er is veel veel ruimte voor een grotere chip dan Navi 10. Dat is een 251mm2 chip, terwijl AMD makkelijk naar 300mm+ of zelfs 400mm2+ zou kunnen gaan. Minstens verdubbeling voor RDNA 2 aan het einde van het jaar is goed mogelijk. Weet wat je koopt.

Ik zeg het bewust wat bot omdat je zelf aangeeft er een tijd mee te willen doen op high of zelfs ultra settings. De mensen die €800 hebben neergeteld voor een GTX1080Ti in 2017 of 2018, die hebben dat gekregen. Een GTX1080Ti was duur, maar het uiteindelijk waard voor de mensen die wat snellers wenste. De RTX2080S, tja ik heb grote twijfels bij de meerwaarde. We zijn inmiddels in 2020 en een GTX1080Ti is niet heel bijzonder meer, en alles rond dat prestatieniveau gaat langzaam maar zeker naar een meer upper mainstream niveau aan het zakken. Gaan de consoles er waarschijnlijk nog eens overheen. Die gaan de minimale hardware standaard voor games flink verhogen nadat de consoles zijn uitgebracht.

Ik denk oprecht niet dat een RTX2080S de meerprijs waard is. Bijna een jaar geleden misschien toen die werd gelanceerd, maar we zitten alweer diep in de levenscyclus van Turing. Turing is eigenlijk een ronduit zwakke lijn van Nvidia met weinig prestatieverbeteringen en veel onnodige prijsverhogingen, en wat AMD heeft neergezet is een kwestie van minder slecht dan Turing zijn. Die RX5700XT is ook overpriced en dat is een mainstream chip waar AMD ook te veel voor vraagt. Alsnog is die veel beter dan wat Nvidia heeft. Het is best treurig eigenlijk.

Toen ik mijn RX5700XT kocht in september, wist ik eigenlijk al dat het een aankoop zou zijn voor waarschijnlijk twee jaar. Daarna is het denk ik klaar. De geruchten over de consoles zijn er al bijna een jaar, en zijn de afgelopen week ook behoorlijk accuraat gebleken. 20 a 25% extra gaat niet zoveel uitmaken en ik vind bijna €400 extra te veel voor zoiets. Op het moment voldoet de RX5700XT in vrijwel elke game op 1440p. Voor RDR2 zal je wat settings moeten verlagen, maar dat is het eigenlijk ook wel. Ik denk dat het interessanter is om een jaar met een RX5700XT te doen, af te wachten wat Nvidia en AMD gaan lanceren en dan naar een echte high end optie te gaan. De enige echte high end optie nu is de RTX2080Ti, en die is veel te duur. :)
Je betoog snijdt zeker hout! Maar ik wil gewoon net iets meer performance dan dat ik krijg met een 5700XT. Ik zat al te twijfelen tussen de 2800TI en de 2800S. De 5700XT is dan gewoon een stap te ver achteruit voor mijn gevoel. Is het de beste bang for buck? Vast niet, maar zolang je mijn vrouw dat niet verteld is dat niet zo'n issue ;)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom een X570 en niet de X470 ?
Scheelt je al €100,-

In je Fractal behuizing past ook een mooie pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum wat ruim voldoende is aan Wattage .

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Flimovic schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Je betoog snijdt zeker hout! Maar ik wil gewoon net iets meer performance dan dat ik krijg met een 5700XT. Ik zat al te twijfelen tussen de 2800TI en de 2800S. De 5700XT is dan gewoon een stap te ver achteruit voor mijn gevoel. Is het de beste bang for buck? Vast niet, maar zolang je mijn vrouw dat niet verteld is dat niet zo'n issue ;)
Maar als je over een jaar nu moet gaan vertellen dat je weer een nieuwe videokaart nodig hebt? :P
Het is niet anders dan. De MSI is wel een uitstekende keuze verder. :)

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:13:
Waarom een X570 en niet de X470 ?
Scheelt je al €100,-

In je Fractal behuizing past ook een mooie pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum wat ruim voldoende is aan Wattage .
De X570, want nieuwer (en dus beter?)

Betreft de voeding, hoe is de kwaliteit van de Fractal? Ik heb juist een Corsair gekozen vanwege de kwaliteit. En houd ik nog een beetje wat vermogen over voor als ik er wat extra bij in wil prikken? (geluidskaart bijv.)
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Maar als je over een jaar nu moet gaan vertellen dat je weer een nieuwe videokaart nodig hebt? :P
Het is niet anders dan. De MSI is wel een uitstekende keuze verder. :)
Aah, problemen voor later!

Nog wel even voor de zekerheid de volgende vraag:
- Past alles fysiek?

[ Voor 23% gewijzigd door Flimovic op 21-03-2020 22:57 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Flimovic schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Betreft de voeding, hoe is de kwaliteit van de Fractal? Ik heb juist een Corsair gekozen vanwege de kwaliteit. En houd ik nog een beetje wat vermogen over voor als ik er wat extra bij in wil prikken? (geluidskaart bijv.)
Het is van wat ik heb begrepen een vrij high end ontwerp. Het probleem was altijd dat die niet goed te krijgen was. Verder is een 550W afdoende en een 650W eigenlijk al overkill. Een 3700X is gelimiteerd tot ongeveer 126W, de meeste componenten zijn niet zo bijzonder veeleisend waardoor je een 300W videokaart aankan. Aangezien videokaarten die meer dan 300W verbruiken behoorlijk zeldzaam zijn vanwege sterk oplopende koelingsproblemen, zou een goede 550W moeten voldoen.
[...]

- Past alles fysiek?
Volgens mij moet je alleen de HDD bay uit de behuizing gaan halen. Ik heb zelf een FD R6 en mijn 306mm pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT paste maar net. De Gaming X is denk ik wel iets te lang. Voor de rest zou alles moeten werken.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Ik zou niet gaan lopen klooien met 500GB SSD's, het is 2020 dus eigenlijk moet je gewoon minimaal 1 TB main drive nemen en liever nog een 2 TB schijf. (de intel die danielww2 noemt)
Je gaat echt spijt krijgen van kleine M2 SSD's aangezien je niet veel extra sloten hebt.
Verder kan een 2070S ook interessant zijn, de 2080S is gewoon te duur voor wat je krijgt.
De 2080S was tijdens zijn review periode niet interessant en nu nog steeds niet.

[ Voor 29% gewijzigd door unfor op 21-03-2020 23:24 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:24

Thomg

Aww yiss

Er gaan ook 2080's in de opruiming laatst, deze zijn nog wel iets sneller dan een doorsnee 2070S en mogelijk ook interessant.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flimovic schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Betreft de voeding, hoe is de kwaliteit van de Fractal? Ik heb juist een Corsair gekozen vanwege de kwaliteit. En houd ik nog een beetje wat vermogen over voor als ik er wat extra bij in wil prikken? (geluidskaart bijv

- Past alles fysiek?
Dat is complete onzin. Je hebt geen X570 bordje nodig met 3700X, maar als je zoveel geld uit wilt geven Be My Gast. De voeding is goed, heb hem zelf ook en in twee meer build gebruikt. Ook een geluidskaart hen je niet nodig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Flimovic

Flimovic

Topicstarter
De plannen zijn ietwat gewijzigd, ik ga nu voor een 1440P 60+Hz systeem icm een Valve Index. Het idee is om er nu een 2070 in te gooien en dan over 1 a 2 jaar een nieuwe videokaart. Mobo + Processor vervan ik dan over 3 a 4 jaar.

Iemand nog laatste opmerkingen over mijn systeem? Het gaat zeer waarschijnlijk het volgende worden:

1MoederbordenAsus Prime X570-PRO€ 249,78€ 249,78
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 615,95€ 615,95
1BehuizingenFractal Design Define R6 USB-C Zwart€ 128,05€ 128,05
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 103,26€ 103,26
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 109,90€ 109,90
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 257,05€ 257,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.752,99

Opmerking over de componentkeuze:
2070 --> Prima mid-range videokaart waarop de Half-Life Alyx volgens mij prima moet draaien.
X570 mobo + 3700X vanwege toekomstbestendigheid. Ik wil er minimaal 3 a 4 jaar mee doen en wil de volgende generatie GPU's op kunnen aansluiten.

Pagina: 1