Beste tweakers, eindelijk is het zo ver! Mijn vrouw heeft mijn investeringsaanvraag goedgekeurd en ik mag een nieuwe PC samenstellen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name FPS spelen op 1440P, 144 Hz. Momenteel is de voornaamste game die ik speel PUBG. Ik wil de meeste games op high/ultra kunnen spelen en dat ook de komende tijd willen blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 2500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord. En mogelijk het scherm, ik heb nu een 27"60Hz 1440P scherm, maar wil afhankelijk van de componentkeuze voor óf een 2080TI gaan, of een andere videokaart met 1440p 144Hz scherm gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heeft AMD momenteel de beste prestaties, samen met een NVDIA high end GPU.
Ik heb 2 opties uitgewerkt, een optie met 2080TI en een otpie met 2080 Super
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se een voorkeur voor een bepaald merk, maar momenteel heb ik een Asus moederbord en een aantal Corsair componenten in mijn huidige PC en dat bevalt goed. Ik spendeer liever een paar tientjes extra en heb kwalitatief goede componenten dan dat ik componenten selecteer die qua specs goed meekomen, maar een matige bouwkwaliteit hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt onder het bureau te staan, dus geen eisen qua uiterlijk. Verder heb ik graag een redelijk stil systeem. Nu heb ik een R9 390 en dat ding lijkt onder full load bijna op te stijgen, dat is wel echt storend.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Ik weet überhaupt niet of dat mogelijk is met de Ryzen serie..
Wat verwacht je van ons?
Al met al wil ik een high end build met kwalitatief goede componenten.Ik heb 2 opties:
Optie 1:
High end PC met semi high end videokaart. samen met een 1440P 144 Hz scherm en dan over een ongeveer een jaar de videokaart vervangen voor 3080 TI of zo.
Optie 2:
High end PC met 2080 TI en dan doorsparen voor een 1440P 144Hz scherm.
Vragen:
Is alles compatibel?
Is het systeem in balans?
Past het fysiek?
Heb ik ergens een gekke keus gemaakt?
Wat is een goed 1440P 144Hz scherm?
Ik snap echt de ballen van G-sync en Free-sync, wil ik een scherm die dit aankan?
Tips in het algmeen?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i]
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name FPS spelen op 1440P, 144 Hz. Momenteel is de voornaamste game die ik speel PUBG. Ik wil de meeste games op high/ultra kunnen spelen en dat ook de komende tijd willen blijven doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 2500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord. En mogelijk het scherm, ik heb nu een 27"60Hz 1440P scherm, maar wil afhankelijk van de componentkeuze voor óf een 2080TI gaan, of een andere videokaart met 1440p 144Hz scherm gaan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij heeft AMD momenteel de beste prestaties, samen met een NVDIA high end GPU.
Ik heb 2 opties uitgewerkt, een optie met 2080TI en een otpie met 2080 Super
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se een voorkeur voor een bepaald merk, maar momenteel heb ik een Asus moederbord en een aantal Corsair componenten in mijn huidige PC en dat bevalt goed. Ik spendeer liever een paar tientjes extra en heb kwalitatief goede componenten dan dat ik componenten selecteer die qua specs goed meekomen, maar een matige bouwkwaliteit hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC komt onder het bureau te staan, dus geen eisen qua uiterlijk. Verder heb ik graag een redelijk stil systeem. Nu heb ik een R9 390 en dat ding lijkt onder full load bijna op te stijgen, dat is wel echt storend.
Ga je overklokken?
Ik was het niet van plan. Ik weet überhaupt niet of dat mogelijk is met de Ryzen serie..
Wat verwacht je van ons?
Al met al wil ik een high end build met kwalitatief goede componenten.Ik heb 2 opties:
Optie 1:
High end PC met semi high end videokaart. samen met een 1440P 144 Hz scherm en dan over een ongeveer een jaar de videokaart vervangen voor 3080 TI of zo.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 296,- | € 296,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 820,05 | € 820,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 484,- | € 484,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,85 | € 49,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 96,41 | € 96,41 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 250,05 | € 250,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.526,86 | ||
Optie 2:
High end PC met 2080 TI en dan doorsparen voor een 1440P 144Hz scherm.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 296,- | € 296,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.289,90 | € 1.289,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart | € 130,50 | € 130,50 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,85 | € 49,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 96,41 | € 96,41 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 111,- | € 111,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 250,05 | € 250,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.512,71 | ||
Vragen:
Is alles compatibel?
Is het systeem in balans?
Past het fysiek?
Heb ik ergens een gekke keus gemaakt?
Wat is een goed 1440P 144Hz scherm?
Ik snap echt de ballen van G-sync en Free-sync, wil ik een scherm die dit aankan?
Tips in het algmeen?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? [/i]
Steam/Discord: Flimovic