Active Topic filter bij instellingen omdraaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Momenteel worden alle fora getoond in je Active Topics als je niets opgeeft in je voorkeuren. Wil je specifieke fora in je AT laten zien, dan moet je alle fora selecteren die je niet wilt.

Nu is er laatst een nieuw fora bijgekomen en die wordt dan niet standaard gefilterd. Je moet dan naar je voorkeuren toe om deze niet meer te tonen.

Zou het niet handigere zijn om juist de fora te selecteren die je wel wilt zien? Dat moet je bij MyReact wel doen. Als er dan een nieuw forum komt waar je niet in geïnteresseerd bent komt die niet spontaan in je AT naar voren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:34

ikloon

Product Owner
Beetje late reactie, sorry. Maar er valt voor beide wat te zeggen denk ik. Uitsluiten wat je niet wilt zien, zoals het nu is, gaat uit van de gedachte dat een user de meeste forums wél wil zien. Wat jij voorstelt gaat uit van de gedachte dat de user alleen geïnteresseerd is in topics uit specifieke forums.

Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat andere gebruikers hier van vinden en hoe ze het het liefst zouden gebruiken?

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat nieuwe fora standaard in je (gefilterde) AT verschijnen vind ik wel een goede zaak. Dan worden ze in ieder geval niet over het hoofd gezien. Dat is dus wat mij betreft een slecht argument om de filterlogica om te draaien.

Verder zou je waarschijnlijk zelf eenvoudig kunnen kijken of de meeste gebruikers meer of minder dan de helft van de fora wegfilteren.Het aantal fora wat geselecteerd moet worden voor het filter minimaliseren is wat mij betreft wel een goed argument.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dirk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:05:
Dat nieuwe fora standaard in je (gefilterde) AT verschijnen vind ik wel een goede zaak. Dan worden ze in ieder geval niet over het hoofd gezien. Dat is dus wat mij betreft een slecht argument om de filterlogica om te draaien.
Dat ja. Liever by default juist wel zien dan by default niet zien. Uitschakelen is een stuk makkelijker dan elke dag ( :+ ) moeten kijken of er niet ergens een interessant subforum bij is gekomen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:05:
Dat had ik al in gedachte voor ik dit topic opende. :) Het is zeker een valide argument voor 'nee'.
Verder zou je waarschijnlijk zelf eenvoudig kunnen kijken of de meeste gebruikers meer of minder dan de helft van de fora wegfilteren.Het aantal fora wat geselecteerd moet worden voor het filter minimaliseren is wat mij betreft wel een goed argument.
Dat is juist mijn gedachte hiervoor. Ik hoef niet 50 fora te zien, als ik er maar 10 volg. Als er dan opeens een 11e in m'n lijst verschijnt, moet ik opletten dat ik wel ctrl indruk, anders moet ik weer 40x klikken om m'n oude weergave te krijgen (of pagina verversen natuurlijk, want er is nog niets opgeslagen :P).
ikloon schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:27:
Beetje late reactie, sorry. Maar er valt voor beide wat te zeggen denk ik. Uitsluiten wat je niet wilt zien, zoals het nu is, gaat uit van de gedachte dat een user de meeste forums wél wil zien. Wat jij voorstelt gaat uit van de gedachte dat de user alleen geïnteresseerd is in topics uit specifieke forums.
Precies. Hoewel opties voor jullie wat minder handig is om toe te voegen, zou je het met een 'invert' optie (checkbox) kunnen doen.
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat andere gebruikers hier van vinden en hoe ze het het liefst zouden gebruiken?
Ik ook wel. :)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ikloon schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:27:
Nieuwe fora standaard tonen aub :)

Ik heb een paar fora expliciet uitgesloten, ik kan pas beoordelen of ik nieuwe fora ook wil uitslaten wanneer ik minstens op de hoogte ben van die fora.

[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2020 17:41 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1