Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Mijn vrouw heeft een Redmi Note 7. En die werkte tot vandaag altijd prima, maar sinds vandaag wilde de wifi niet meer. Ik heb hier 2 SSID's draaien. DAroontjepower en DAroontjepower-Zolder. Die laatste is er sinds dinsdag bij gekomen toen ik mijn powerline adapters kreeg. En sinds ze vanmiddag voor het eerst verbinding gemaakt heeft met het 2e netwerk deed geen enkele WIFI het meer bij haar. Hij geeft de melding: Verbonden, geen internet. of: vereist login / toestemming.

Als ik mijn samsung A6 met hetzelfde netwerk verbind is er niks aan het handje en werkt alles gewoon. Het is dus niet dat het netwerk inderdaad geen internet heeft, het lijkt meer iets te zijn in die Xiaomi die er ineens geen zin meer in heeft. Alleen het is nu wel heel irritant dat de wifi niet wil. Ook niet met de wifi waar hij eerst altijd mee verbonden was, dat wil nu ook niet meer.

Ik heb vanalles bekeken (tijd instellingen in de router, internet instellingen in de router), ook al werkt het op mijn eigen samsung A6 gewoon allemaal. Ik heb de wifi instellingen in de Xiaomi gereset, opnieuw opgestart.

Niets werkte. En uiteindelijk vond ik dit youtube filmpje (YouTube: How to Fix Wi-Fi Connected, No Internet Access in Android Phone & Ta...). Waar gezegd werd dat het probleem was dat blijkbaar voor de beide wifi netwerken de instellingen aangepast moesten worden van DHCP naar Static en daar vervolgens het DNS / Gateway adres aanpassen naar dat van de primaire router... Vreemd dat dit voor vanmiddag niet nodig was toen mijn vrouw enkel nog met het primaire netwerk verbinding had gemaakt. En vreemd dat ik dit voor mijn Samsung A6 niet hoef te doen...

Iemand enig idee hoe het zo ineens kon ontstaan en hoe dit voor de xiaomi redmi note 7 van mijn vrouw wel moet en voor mijn samsung A6 niet hoeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

arjoderoon schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:40:

..). Waar gezegd werd dat het probleem was dat blijkbaar voor de beide wifi netwerken de instellingen aangepast moesten worden van DHCP naar Static en daar vervolgens het DNS / Gateway adres aanpassen naar dat van de primaire router...
lijkt me een pruts oplossing
Maar je hebt kennelijk ook 2 routers in huis. staat één van beide als access point ingesteld?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat voor access points gebruik je precies of zijn dit mogelijk twee routers die beiden een DHCP server draaien, dat is namelijk niet handig en vragen om moeilijkheden. Als het daadwerkelijk twee routers zijn, dan moet je de tweede alle router functionaliteit uitschakelen en uitlsuitend als access point laten functioneren. Het is dus absoluut niet nodig om met statische IP adressen te gaan werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Welke powerline adapters @arjoderoon? Meer info over je netwerk gewenst.

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 21-03-2020 02:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 01:43:
[...]

lijkt me een pruts oplossing
Maar je hebt kennelijk ook 2 routers in huis. staat één van beide als access point ingesteld?
Ja, de 2e staat als AP ingesteld. ik heb het geconfigureerd met behulp van de tutorial in dit forum. Het AP is een zyxel modem/router waarbij ik deze zo ingesteld heb dat hij geen router functie heeft.
Deze heeft een fixed ip adres gekregen (192.168.2.101) waarbij mijn Experia box zelf intern ip adres 192.168.2.254 heeft.
De AP is aangesloten via een set Netgear PL1000 powerline adapters.
Heb al paar dagen probleemloos via ditzelfde AP thuis gewerkt. Zoals gezegd werkt mijn Samsung telefoon wel gewoon zonder problemen, het is enkel de Xiaomi die problemen geeft. Dat maakt dat ik het zo vreemd vind.

[ Voor 13% gewijzigd door DeRooney op 21-03-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

arjoderoon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:37:
[...]

Ja, de 2e staat als AP ingesteld. ik heb het geconfigureerd met behulp van de tutorial in dit forum. Het AP is een zyvel modem/router waarbij ik deze zo ingesteld heb dat hij geen router functie heeft. ..
En je hebt dhcp uitgezet op de zyvel (zyxel, neem ik aan)?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Zyxel inderdaad, sorry. Ja, die heb ik daar uitgezet.

Edit, dit is hoe de router als AP geconfigureerd is:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1nkt4mRQ/dhcp-zyxel.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7JSL2FbT/ssid-settings-zyxel.png

En dit is hoe de experia box geconfigureerd is:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5QzhgvcX/20200322-140045.jpg

Zie ik iets over het hoofd? Enige waar ik over twijfel zijn de DNS values bij mijn AP.

[ Voor 109% gewijzigd door DeRooney op 22-03-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Volgens mij is de zyxel gewoon raar aan het doen. Als werkte weer en vanochtend was er weer gedonder. Ben niet in het menu van de zyxel gekomen dus heb het niet na kunnen kijken, maar ik heb het idee dat instellingen gewoon terug gezet worden en dat het daarna niet meer werkt. Dus ik zet de dhcp server uit en na verloop van tijd zet de zyxel zelf dhcp server weer aan. Heb nu mijn oude linksys wrv200 maar te voorschijn gehaald om te kijken of het daar wel mee lukt om gewoon een stabiel netwerk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36
Toevallig net een miui update gehad ?
Installeer de app "hidden setttings for miui"
-> Private DNS -> selecteer private dns settings -> automatisch

Waarschijnlijk kan je vanaf de telefoon wel pingen naar een ip-adres maar niets resolven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
het is nog gekker en zit helemaal aan het begin. Vandaag dus ineens geen internet via de zolder wifi. Op zolder gekomen alles geprobeerd: opnieuw configureren (kwam maar niet in de portal, en als ik er was: vreselijk langzaam), andere router gepakt: linksys wrv-200. Helemaal ingesteld, maar nog steeds: geen internet. UTP kabel gepakt en rechtstreeks van de powerline in de laptop ingeplugd: geen internet.
naar beneden gelopen naar experiabox V10: utp kabel die naar powerline gaat in andere poort gestopt:
nog steeds geen internet.
Laptop mee naar beneden, utp kabel uit de experiabox rechtstreeks in de laptop gestopt: geen internet.
Dus alsof de experiabox de utp poorten belokkeerd heeft ofzo.

Heb de experiabox maar opnieuw opgestart en toen had ik wel internet via de utp poort. Nu boven ook weer wifi en internet via de linksys. Die zyxel is zo hemeltergend traag dat ik die maar uitgezet heb.

Maar nu wil ik wel weten waarom ik niks doorkreeg via de utp poorten van de experiabox.. maar dat is weer een andere vraag. Voor nu werkt het weer (voorlopig).
Pagina: 1