Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-03-2021
goedendag
Ik kocht vorige week een crucial p1 1tb die ik monteerde in een best kwaliteit volle externe ssd case van aliexpress aangesloten met usb c de eerste dag deed ik een crystaldisk mark test en kwam ik uit op 500MB write and read wat best wel oke omdat het qlc is maar toch tegenviel tov. geadverteerde snelheden nu doe ik dezelfde test en kom ik maar meer uit op een write/read van rond 40 MB.
Iemand die mischien ervaring heeft met externe ssd's

alvast bedankt voor evt.oplossingen, suggesties.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2020 ?

Geadverteerd: > 2000MB/s.
Under load: Enkel bij langdurig schrijven (50GB zonder pauze) kunnen de prestaties inzakken tot 100MB/s.

Oftewel, je heb een SSD die er niet zo goed tegen kan "langdurig" data te verstouwen want dan werkt 'ie nog maar op 5% van de geadverteerde snelheid.

CrystalDiskMark laat uiteindelijk verschillende snelheden zien; ik weet nu niet welke je precies post en of dat reproduceerbare waarden zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt die metalen case ook contact met je SSD? Vaak zit er een plastic sticker in dat soort koelconstructies die verwijdert dient te worden. Anders geen contact, 0 airflow in zon kleine case = gruwelijke hete SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
ik deed de 1 GB versie van de benchmark en de stickers van de thermal pad zijn verwijderd jammer genoeg maakt die pad te weinig contact me de case kan ik ergens de temp ervan zien want in speccy verschijnt hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 11:08

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Machiel vlb schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:47:
ik deed de 1 GB versie van de benchmark en de stickers van de thermal pad zijn verwijderd jammer genoeg maakt die pad te weinig contact me de case kan ik ergens de temp ervan zien want in speccy verschijnt hij niet
Wat dat betreft is het ook wel een béétje vragen om ellende met een AliExpress doosje.

Een van IcyBox is misschien iets duurder, maar heeft meteen ook de kwaliteit die je er van mag verwachten en kan tenminste makkelijk teruggestuurd worden als 'ie niet goed is.

pricewatch: Icy Box IB-1817M-C31 Grijs

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
40 MB/s is een typische snelheid voor USB 2.0. Voldoende aanleiding om de USB link rate even te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
Op welke USB poort van het moederbord heb je het aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machiel vlb
update: ik heb driver updates van al mijn drive's gedaan en een andere usb c to usb c kabel genomen ookal was de meegeleverde kabel best wel dik nu zijn mijn write en read speed's 500MB/s dus problem solved
Pagina: 1