Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik zou graag een discussie opgang willen brengen rondom de economie in de huidige situatie. We zien in het nieuws van alles voorbij komen; werktijdverkorting, hypotheek uitstel, kinderopvang vergoeding, etc.
Natuurlijk ook de support vanuit de mensen zelf voor kleine zelfstandige en zzpers.

Nu ben ik blij dat we er samen, met z'n allen, er voor zorgen dat we er ook weer met z'n allen er hopelijk goed bovenop gaan komen. Persoonlijk probeer ik links en rechts ook mijn steentje bij te dragen voor gene die het lastig hebben in deze situatie.

Ik ben echter benieuwd naar verhalen hierachter, hoe dit jou eventueel heeft geholpen. Ik heb er persoonlijk namelijk geen/weinig "last" van. Dit maakt het soms lastig om er nou een goed beeld bij te schetsen over waarom dit nu al allemaal benodigd is.

Het is namelijk de kritische noot die ik mij dan af en toe af vraag. Nogmaals, waarschijnlijk door gebrek aan inzicht/ervaring maar het voelt soms "krom" - met alle respect.

Ik ben tijden geleden gestopt als ZZPer omdat ik de risico's te groot achten. Ik had een riant inkomen, meer dan dat ik nu zou verdienen maar de overige kosten waren dermate dat ik of moest groeien of er maar gewoon mee moest stoppen. Want in het geval van een "probleem" - had ik ook een groot probleem. Derhalve ging ik weer in loondienst.
Hetzelfde geldt voor een hypotheek. Ik heb er bewust voor gekozen om door te blijven sparen. Ik vond de markt enorm ongezond. Links en rechts zag ik huizen verkocht worden met wel 20-40% boven een gezonde marktprijs.

Voor mijn gevoel is alle hulp nu wel erg snel aanwezig. Alsof mensen per definitie al op het randje van het risico leven. Het is dat jaloerse gevoel dat ik weet dat mensen enorme risico's hebben genomen en nu alweer worden geholpen (het een gevoel, relativeer dit stukje even..).

Noem mij dan maar Jan modaal, maar ik draag nu nog steeds zelf alle risico's met mijn eigen geld, nog steeds niet in een koophuis en met het vooruitzicht dat "ongezonde" markten overeind worden gehouden omdat het anders een te groot risico voor iedereen gaat worden. Het voelt dan soms alsof het slecht is dat je geen risico's neemt of uitstaande posten hebt openstaan.

Nogmaals ben ik wel blij dat we met elkaar bezig zijn en blijven zorgen voor elkaar. Echter ben ik wel nieuwsgierig hoe jouw situatie eruit ziet en waar jij geholpen mee zou zijn. Misschien geeft mij dat ook weer andere inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 23:38
Ik begrijp je TS niet goed. Je wilt een discussie op gang brengen over de economie, maar later blijkt het het je te gaan om persoonlijke verhalen van mensen en hoe die geraakt worden. Ik ben geïnteresseerd in het onderwerp economie i.r.t. corona, maar denk dat de persoonlijke verhalen prima in de slowchat kunnen.