Vraag

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal,
Zoals de titel het al zegt heeft mijn moeder een nieuwe telefoon nodig, en ben ik haar daarbij aan het helpen. Ze heeft een budget aangegeven van ongeveer tot 200 euro. Ik heb zelf al een aantal toestellen op het oog, maar wilde graag weten wat jullie zouden aanraden.

Ik zoek een?
Smartphone, eigenlijk gewoon een android voor je standaard dagelijkse activiteiten. Surfen, berichten sturen, een paar lichte spelletjes, en af en toe wat foto's maken.

Wat is je budget?
Ongeveer tot 200 euro. Mag iets meer zijn, als dat echt beter is, maar liever niet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard dagelijkse activiteiten. Surfen, berichten sturen, een paar lichte spelletjes, en af en toe wat foto's maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar de Xiaomi Redmi Note 8T en de Honor 10 Lite, eigenlijk met de voorkeur voor de eerste omdat de Honor geen USB-C heeft. Mijn grootste vraag is vooral, zijn jullie het hiermee eens, of zie ik een toestel dat beter/fijner/iets anders is over het hoofd? Ik heb zelf een Xiaomi Mi 8 en ben er erg tevreden mee, dus aan het merk zal het niet liggen.

Dit was het eigenlijk wel, hopelijk kunnen jullie mij nog helpen!

[ Voor 10% gewijzigd door Emperoar op 20-03-2020 18:11 ]

Alle reacties

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 01:35

Tahref

God bless you

Realme 5 pro is voor budget van 200 euro de beste specs.
Vergeleken redmi note 8(t) is hij sneller vanwege snapdragon 712 ipv snapdragon 665.

Redmi note 8(t) is ook een prima keus.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Jij moet je moeder kunnen ondersteunen, dus zou zo dicht mogelijk bij hetzelfde toestel gaan zitten als je zelf hebt. In jou geval dus zou ik een Xiaomi aanraden.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Tahref schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:28:
Realme 5 pro is voor budget van 200 euro de beste specs.
Vergeleken redmi note 8(t) is hij sneller vanwege snapdragon 712 ipv snapdragon 665.

Redmi note 8(t) is ook een prima keus.
De Realme 6 wordt over 4 dagen uitgebracht, met een betere chip, Mediatek G90T, een 90Hz scherm, dus lekker vloeiend, 30 Watt laden (0-100% in 55 min) en prima camera's.

Prijs in India is €160, dus in Nederland zal het sws niet boven de €200 uitkomen. In India zaten er 6 dagen tussen de launch en de mogelijkheid tot aankoop, dus verwacht hem rond 1 april te kunnen kopen.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is het niet heel logisch om te gaan voor een moderne versie van wat ze nu heeft, dan hoeft ze niet te wennen aan een skin.

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ten eerste, bedankt voor alle reacties!
swhnld schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:21:
Jij moet je moeder kunnen ondersteunen, dus zou zo dicht mogelijk bij hetzelfde toestel gaan zitten als je zelf hebt. In jou geval dus zou ik een Xiaomi aanraden.
Mijn moeder is nog redelijk handig met telefoons e.d., dus ik verwacht niet dat dit heel belangrijk zal zijn, maar toch goed om mee te nemen.
Potenscia schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:22:
[...]

De Realme 6 wordt over 4 dagen uitgebracht, met een betere chip, Mediatek G90T, een 90Hz scherm, dus lekker vloeiend, 30 Watt laden (0-100% in 55 min) en prima camera's.

Prijs in India is €160, dus in Nederland zal het sws niet boven de €200 uitkomen. In India zaten er 6 dagen tussen de launch en de mogelijkheid tot aankoop, dus verwacht hem rond 1 april te kunnen kopen.
Ik had ook even gekeken naar de realme 5 pro, maar ik kon eigenlijk nog geen Nederlandse aanbieder vinden, of heb ik dan nog niet goed genoeg gezocht? En als Realme's al wel in Nederland te verkrijgen zijn is het inderdaad wel te hopen dat de pro 6 dan snel beschikbaar wordt.
jodeltje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:38:
Is het niet heel logisch om te gaan voor een moderne versie van wat ze nu heeft, dan hoeft ze niet te wennen aan een skin.
Ze heeft nu een (best wel stokoude) Samsung. Ik verwacht zelf niet dat een andere skin een probleem zal worden, maar het is misschien niet verkeerd om voor een skin te gaan zonder al te veel toeters en bellen.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Realme verkoopt zijn toestellen alleen via Realme.com/eu in Europa. Een paar zijn er te vinden op Amazon, maar ik zou het gewoon bij de officiële site houden, wel net zo makkelijk/veilig.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Emperoar schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:24:
Ze heeft nu een (best wel stokoude) Samsung. Ik verwacht zelf niet dat een andere skin een probleem zal worden, maar het is misschien niet verkeerd om voor een skin te gaan zonder al te veel toeters en bellen.
Bij mijn vader liep bij de overstap van Samsung naar een Motorola aan tegen het feit dat bepaalde aanpassingen van Samsung niet op de Motorola zaten, denk aan de Kalender app die veel minder functionaliteit bood op de Motorola dan op de Samsung. Het heeft maanden geduurd voordat hij stopte met mopperen op dat nieuwe ding, en nu 3 jaar later als iemand er naar vraagt noemt hij het nog op.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik lift even mee en houdt dit topic in de gaten omdat ik voor mijn moeder ook wilde zoeken naar een nieuw toestel.
Alleen ik wil alleen een kaal Android toestel dus Samsung etc vallen dan al snel af.

Edit:
swhnld schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:34:
[...]

Bij mijn vader liep bij de overstap van Samsung naar een Motorola aan tegen het feit dat bepaalde aanpassingen van Samsung niet op de Motorola zaten, denk aan de Kalender app die veel minder functionaliteit bood op de Motorola dan op de Samsung. Het heeft maanden geduurd voordat hij stopte met mopperen op dat nieuwe ding, en nu 3 jaar later als iemand er naar vraagt noemt hij het nog op.
1 van de reden dat ik (buiten de bloatware) een kaal Android toestel wil.
Ze gebruikt het nu ook al met de standaard Google Apps.

[ Voor 62% gewijzigd door Ad de Jong op 21-03-2020 11:37 ]

Mijn profiel op Discogs

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:24
Waarom niet een goedkope (en recente) Nokia met Android One? Dan zou die telefoon wel even mee moeten kunnen.
Pagina: 1