Wijziging User Review ID yannickscholman ID Tri Force.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Bij deze graag de Review verwijderen V&A gevraagd: XB1 X of S in de kleuren Zwart, Zwartgoud, Grijs, Legergroen, g... of beide V&A aangeboden: Microsoft Xbox One S 1TB Wit met de redens.

Ik heb een destijds een positieve review geplaatst omdat ik dacht dat de advertentie en beschrijving overeen kwamen.

Yannick en ik hadden destijds ook een telefonisch gesprek waar wij afgesproken hadden dat als er iets was dat wij het zouden oplossen en door deze afspraak en de beschrijving ben ik akkoord gegaan met de handel.

Nu blijkt er geen factuur te zijn dus geen garantie en Yannick wil van niets horen hij zegt dat het mijn probleem is dus zoek het maar uit.

Wettelijk gezien zijn er 24 maanden die verantwoordt moeten worden door winkel of fabriek of persoon en omdat er in de advertentie stond "5 maanden oud met garantie en factuur in nieuwstaat" zou je verwachten dat Yannick denkt laten wij het oplossen.

Helemaal niets van afspraak en informatie tot compensatie de boodschap is zoek het uit het is niet mijn probleem terwijl er duidelijk staat in de wet dat een advertentie aan de beschrijving moet voldoen.

Je zou zelfs een fiets kunnen terugsturen omdat in de adv. staat blauw en er wordt een groene fiets geleverd waarom zou dan iets als garantie en factuur niet aan conform moeten voldoen ?

Op 10 April 2019 de 5 maanden oude in ontvangst genomen en op 8 Maart 2020 een bericht gestuurd naar Yannick van defect dus 11 maanden verder + 5 maanden = 16 maanden = nog 8 maanden die verantwoord moeten worden.

Nu komt het dat zonder factuur geen garantie mogelijk is terwijl dit wel in de advertentie beschreven staat en daar heb ik Yannick op aangesproken en keer op keer geen oplossing geen suggesties van hem.

Na meerdere keren via bericht te horen gekregen van Yannick "niet mijn probleem" en toen via telefoon nog eens Yannick "zoek het maar uit" heb ik gezegd dat ik het advies van een derde partij wou horen en dat ik geen zin had in een eindeloze discussie.

Dus dat gedaan en in de wacht tijd heeft hij weer een discussie via telefoon proberen te starten en na wat advies gekregen belde Yannick weer en dit keer met de info dat ik het wel met de fabriek moest oplossen zonder factuur.

Naast zijn onvriendelijk gedrag en zaken niet voor elkaar te hebben heeft hij onze gesprekken ongevraagd opgenomen en een negatieve Review geplaatst omdat ik niet akkoord ga met de handel en communicatie wat tussen ons heeft plaats gevonden.

Terwijl ik mij aan de afspraken heb gehouden en vriendelijk ben geweest en hem een (nu blijkt) onterechte goede review heb gegeven krijg ik nu een slechte Review over mijn adv. waar hij en ik geen contact met elkaar gehad en waar geen handel heeft plaats gevonden.

Als Yannick één keer vanaf 8 Maart tot nu 20 Maart met een suggestie was gekomen van dit gaan of kunnen wij doen met dat resultaat dan was er niets aan de hand geweest en nu zijn wij hier..

Het liefst beide advertenties verwijderen want beide zijn onterecht en voldoen niet aan de regels en ik heb mijn lesje geleerd en blijf bij Yannick uit de buurt.

Bedankt voor eventuele reactie met bemiddeling.

Met vriendelijke groet,

Tri Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Update.

Gisteren op 20 Maart nog contact gehad met Microsoft en via het serienummer erachter gekomen dat de XB1 in April 2019 niet 5 maanden oud was maar dat de XB1 van 22 - 06 - 2018 was dus maar liefst 10 maanden oud want zonder factuur gaat de fabrieksgarantie vanaf productie nummer en datum.

Kortom de adv. met 5 maanden oude XB1 in nieuwstaat met garantie en via afspraak inclusief factuur (deze was deze destijds zoek maar daar zou Yannick achteraan en sindsdien nog niets) klopt voor geen mallemoer.

Dan ook nog praatjes van zoek het maar uit en dus heb ik gezegd prima dan houdt het op voordat er iets gezegd wordt waar spijt van komt want dit wordt een eindeloze discussie en heb het gesprek verbroken en daarna 4 gemiste gesprekken van Yannick die confontratie zocht om gesprekken op te nemen..

Bij de vijfde poging heb ik opgenomen en begon het verhaal weer opnieuw dat hij nergens verantwoording voor had en dat ik het op moest lossen.. excuses dat ik dan geïrriteerd raak maar wat wordt er dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de frustratie maar na een jaar gebruik kan ik geen garantie bieden. Dit staat ook in de wet en tweakers geeft dit ook aan. Ik geeft dit aan en u gaat daar niet mee akkoord. U snapt de regels niet helemaal, ik ben geen bedrijf dus ik hoef geen 24 maanden garantie te bieden.

Ik ben altijd beleefd gebleven en gereageerd. Daarom snap ik niet dat u aangeeft dat ik een brief kan verwachten dat ik maar moet afwachten.. Ik vind het heel vervelen dat dit zo gelopen is maar u moet ook begrijpen dat ik geen garantie kan leveren. Het online kopen via particulier is vaak garantie tot de deur. Zie hieronder mijn recht en de reactie van tweakers zelf.

Reactie Tweakers:

Bij verkoop wordt de garantie overgedragen aan de koper. BIj problemen kan de koper gewoon aan kloppen bij de leverancier of fabrikant. Een bon helpt hier natuurlijk bij, maar is wettelijk niet verplicht. Een leverancier of fabrikant kan vaak in zijn eigen administratie ook wel zien wanneer het betreffende product verkocht is, bijv op basis van serienummer. Ik neem aan dat jij wel weet waar je het ding gekocht hebt, dus wellicht kan jij zelf contact opnemen om e.e.a. na te vragen?

Mijn recht:

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Ik moet een goed product leveren en dat moet voor een bepaalde tijd werken(in dit geval is het 14 dagen). Dat is gebeurd. Ik wil u in alles helpen maar garantie hoef ik niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens niet verboden om gesprekken op te nemen.

https://www.security.nl/p...gen+gesprekken+opnemen%3F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Maar @Verwijderd Jij doet ook niet veel moeite. Sowieso heb je niet geleverd wat er in de advertentie staat, namelijk een factuur. @Tri Force kan daardoor nu geen garantie claimen. Je maakt je er op deze manier wel heel makkelijk van af. Het zou je dus sieren als jij zorgt dat het probleem wordt opgelost. Ofwel door de beloofde factuur alsnog te leveren, of op een andere manier.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Microkid Ik kan een Factuur regelen maar bij microsoft loopt dat niet via de bon maar garantie loopt via serie nummer. Ik wil alle info aanleveren en overal aan meewerken. Alleen geen garantie van mijn kant. Ik kan als meneer dat graag wil een bon regelen en via de Intertoys! Dat is geen probleem.

Verder hoop ik dat wij hier uit komen! Ik doe zeker veel moeite want ik ben al veel aan het bellen en berichten aan het sturen. ik vind de situatie voor meneer heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de intertoys opgebeld en de bon is nog aanwezig. het is dan wel een kopie geeft intertoys aan. ik hoop dus dat microsoft hier meer akkoord gaat. De Xbox is gekocht op 21 november 2018. Dat betekend dat je als het goed is nog garantie hebt. Ik ga vanmiddag naar de intertoys om de bon op te halen en die zal ik sturen naar meneer. Op die manier hoop ik dat ik van mijn kant laat zien dat ik best bereid ben om te helpen.

u hoort nog van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bon is verstuurd naar meneer. Meneer gaat contact opnemen met Microsoft.

Als oplossing voor deze situatie hebben wij onderstaand afgesproken:

- De reviews gaan weg bij beide accounts
- Meneer gaat contact opnemen met Microsoft en dat betekend dat de garantie niet via mij loopt

Als toevoeging zou ik graag willen dat dit topic gesloten word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Hallo Micro :)

Bedankt voor de reactie en kun jij de Reviews verwijderen of zal iemand anders het doen en kan het aub ook ? en excuus voor de late reactie er was een storing en kon de pagina niet laden.

Ik wil graag zsm met het verhaal klaar zijn en heb alles nog eens doorgelezen maar het lijkt wel een tienerdrama ook van mijn kant.. maar ik was nogal zuur van het onbegrip van onze mede tweaker.

Als Tweakers zo vriendelijk wil zijn om beide reviews te verwijderen en daar ook tijd voor heeft want hun hebben het erg druk op moment dan is het opgelost en mag het Topic afgesloten worden.

Hopelijk blijft de heer in kwestie uit de buurt van mij en mijn advertenties en neemt ook geen contact meer op via Tweakers, Telefoon, etc.

Want bij voorbaat je krijgt geen gehoor meer en dat heeft niets met onvriendelijk te maken dus dan ook niet afreageren aub anders dan zijn wij weer hier..

Via Microsoft wordt de garantie geregeld via serienummer ik moet alleen uit vinden om het retour etiket uit te printen want ik heb geen printer namelijk maar misschien kan het bij Bruna geprint.

Bedankt voor de tijd en vriendelijke groeten :)

TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Afgehandeld na contact met Tri Force

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1