Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aanschaf zonnepanelen: parallel of serie geschakeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rockfire
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben bezig met een offerte voor zonnepanelen op mijn dak. Dit betreft een dak op het zuiden waar geen schaduw op valt. Nu heb ik een offerte gekregen voor het volgende:
  • 13 x zonnepaneel Jinko Solar 315 WP Mono Full Black
  • 13 x optimizer SolarEdge P370
  • 1 x omvormer SolarEdge SE4000H HD-Wave
Deze zonnepanelen zouden parallel geschakeld worden, maar is dit slim? Wat ze mij vertelden was dat je op den duur de extra kosten terugverdiend als zonnepanelen door slijtage minder gaan werken. En bovendien zou het zo zijn dat als je in de toekomst een thuisaccu zou willen, dat het dan alleen met een parallelgeschakeld systeem zou kunnen.

Ik weet er echt te weinig vanaf, wie kan mij hier meer over vertellen?

Alle reacties

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Klopt niet helemaal, je verdiend het niet terug als je geen schaduw hebt, en het kost toch 50,- per paneel meer, mits je monitoring per paneel mooi vind niet nodig.

Panelen degraderen wel iets over de decennia maar dat is zo weinig (bekend) dat het ook slecht weer kan zijn, dat is niet te vergelijken.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Rockfire
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En deze claim: "En bovendien zou het zo zijn dat als je in de toekomst een thuisaccu zou willen, dat het dan alleen met een parallelgeschakeld systeem zou kunnen." ?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nee, maakt niet uit.
https://www.photovoltaik4all.de/speicher/
Hoeft niet eens hetzelfde merk te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 20-03-2020 17:49 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 23:05
Op een schaduwloos dak is een MPP per paneel (zoals SolarEgde) niet van toegevoegde waarde. Stringomvormer eraan, GAAN met dat ding, en de eerste 650 euro is op dag 1 al verdiend >:)

[ Voor 41% gewijzigd door hesselbeertje op 20-03-2020 17:55 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Rockfire
Kijk eens hier of bel Zonnekompas Utrecht eens.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Rockfire schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:34:
En deze claim: "En bovendien zou het zo zijn dat als je in de toekomst een thuisaccu zou willen, dat het dan alleen met een parallelgeschakeld systeem zou kunnen." ?
Het is wel zo dat SolarEdge omvormers nu al helemaal voorbereid zijn op accu's en daar ook van alles mee kunnen aan en uitzetten om eigen gebruik te maximaliseren. Alles vanuit 1 portal.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1