Fans op volle kracht bij opladen MacBook Pro 13" 2019

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De ventilatoren van mijn MacBook Pro die nog maar 2 maand oud is gaan altijd op volle toeren vanaf ik hem insteek in een gewoon stopcontact met de originele lader. dit begint hij nog maar pas te doen, en warmt ook op.

Relevante software en hardware die ik gebruik

laatste versie Mac OS Catalina
MacBook Pro 13" 2019 Two Thunderbolt 3 ports, 1,4 ghz en 128 gb ssd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

SMU proberen te resetten

Beste antwoord (via Daedalus op 17-04-2020 18:02)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boosdoener gevonden: Foling@Home.

Programma nam automatisch meer processorcapaciteit in vanaf de oplader aangesloten werd. na deïnstalatie werkt computer weer zoals het hoort

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is de CPU load? Is er een app die 100% (of meer) CPU trekt om het moment dat je de MacBook oplaad?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:22:
Wat is de CPU load? Is er een app die 100% (of meer) CPU trekt om het moment dat je de MacBook oplaad?
de cpu load is 40% in totaal, normaal dus, geen programma schiet uit.
denk dat het aan de batterij kan liggen misschien? want is pas sinds vanochtend zo beginnen te doen dus is wel gek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53
Aanvulling op @Daedalus installeer istats hiermee kun je zien welk programma's veel geheugen eten, en kun je kijken of je daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inbedrijf schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:37:
Aanvulling op @Daedalus installeer istats hiermee kun je zien welk programma's veel geheugen eten, en kun je kijken of je daar wat aan kan doen.
ligt niet aan een specifiek programma, om een of ander reden gaat hij op volle toeren vanaf ik hem insteek, als ik hem uittrek dan stop de ventilator na pakweg een halve minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:59:
[...]

ligt niet aan een specifiek programma, om een of ander reden gaat hij op volle toeren vanaf ik hem insteek, als ik hem uittrek dan stop de ventilator na pakweg een halve minuut.
Time machine backup trekken en garantie claimen. Klinkt als een defect.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53
Ik ken het probleem bij mijn eigen macbook pro 13 inch heb ik het ook gehad, alleen bij mij geen er 1 specifiek proces heel veel CPU gebruiken zodra ik de oplader aansloot.

SMC en NVRAM legen loste toen het probleem bij mij op. Als hij dit constant doet dan wat @nelizmastr zegt!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:59:
[...]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boosdoener gevonden: Foling@Home.

Programma nam automatisch meer processorcapaciteit in vanaf de oplader aangesloten werd. na deïnstalatie werkt computer weer zoals het hoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verklaart dan ook wel waarom je niet veel aan de CPU load had kunnen zien, aangezien Folding@Home doorgaans de GPU belast. Je kunt F@H overigens instellen hoeveel processorcapaciteit hij mag innemen (alhoewel de fans waarschijnlijk nog steeds op volle krach zullen gaan draaien).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1