Welk beeldscherm ter vervanging van mijn HannsG?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52
Ik zoek een?
Beeldscherm ter vervanging van mijn huidige HannsG: pricewatch: Hanns.G HG281DJ Zwart
Ik speel FPS games als Apex en Warfare en racespellen Asserto Corsa. De wens is om 27" te blijven en het liefst 1440p, maar als er gegronde redenen zijn om op Full HD te blijven, wil ik dat zeker overwegen. 144hz is ook een wens, als kan ik ook met iets minder leven, maar niet minder dan 120hz.

Wat is je budget?
Ik wil absoluut niet meer dat €500,- uitgeven, maar minder is zeer wenselijk.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet merk gebonden, maar hij moet wel meerdere positieve reviews hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem bestaat uit de volgende componenten: AMD 3700X, Asus RX5700XT en 16GB geheugen.

Ik was eigenlijk gevallen voor deze AOC pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood, mede door de goede review van @Foritain . Helaas is dit scherm al wel wat jaartjes ouder en vraag ik me dus af of ik kan mezelf tekort doe, mede doordat het een TN scherm is. Ik weet dat de LG pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart een veel genoemd scherm is, maar eigenlijk vind ik dat echt te veel geld voor een scherm.
Ik gebruik de volgende zoekspecificaties in de Pricewatch, maar ik kom er toch niet helemaal uit: categorie: Monitoren

Wie kan mij van advies voorzien? Ik woon in Zwolle, als iemand een scherm in huis heeft die binnen mijn wensen valt, wil ik ook wel een keer komen kijken hoe het oogt.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ziet er goed uit de AOC

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb die AOC en het is echt een goed scherm, helemaal voor het geld (die 300 van aces direct moet je negeren). Die LG heeft zijn issues ook wel, met name backlight bleed.

• BvZwolle
418O2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:25:
Ik heb die AOC en het is echt een goed scherm, helemaal voor het geld (die 300 van aces direct moet je negeren). Die LG heeft zijn issues ook wel, met name backlight bleed.
Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het scherm je bevalt. Mis je zaken als USB-C aansluiting en is TN niet achterhaald?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
BvZwolle schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het scherm je bevalt. Mis je zaken als USB-C aansluiting en is TN niet achterhaald?
Ik zou bij God niet weten wat ik met usb-c zou moeten. En TN is gewoon erg relevant. Kijk maar eens wat reviews van snelle IPS panelen, die zijn ook niet perfect.

• BvZwolle
418O2 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:45:
[...]

Ik zou bij God niet weten wat ik met usb-c zou moeten. En TN is gewoon erg relevant. Kijk maar eens wat reviews van snelle IPS panelen, die zijn ook niet perfect.
Toch nog een laatste vraag. Wat zou je van deze vinden (gebaseerd op alleen maar specificaties..): pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart
Het grootste verschil is volgens mij VA ipv TN.

• BvZwolle
Ik heb de volgende bestelling bij een bekende aanbieder gedaan die ze allemaal op voorraad had:
pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Ik ga samen met mijn vrouw op mijn gemakje bekijken welke het beste bevalt en de rest mag terug.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

BvZwolle schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:51:
Ik heb de volgende bestelling bij een bekende aanbieder gedaan die ze allemaal op voorraad had:
pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart
pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Ik ga samen met mijn vrouw op mijn gemakje bekijken welke het beste bevalt en de rest mag terug.
Persoonlijk vindt ik dat niet heel erg netjes. Maar goed het is gebruik maken van de regels die er zijn en dus mag het.
Betaal jij overigens de verzendkosten van alles wat terug moet? Of mag de verkoper zijn winst zien verdampen?

[ Voor 11% gewijzigd door Praetextatus op 22-03-2020 02:00 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• BvZwolle
Praetextatus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 02:00:
[...]

Persoonlijk vindt ik dat niet heel erg netjes. Maar goed het is gebruik maken van de regels die er zijn en dus mag het.
Betaal jij overigens de verzendkosten van alles wat terug moet? Of mag de verkoper zijn winst zien verdampen?
Op de site staat gratis retour, maar ik heb de voorwaarden niet goed nagekeken en als ik er voor moet betalen, omdat het deels retour gaat, doe ik dat graag.
Nadeel van dit soort producten is dat bijna geen enkel bedrijf ze (allemaal) standaard op voorraad heeft en je ze niet van tevoren in een vergelijkbare setting als thuis kunt bekijken.
Ik ben normaalgesproken ook niet het type dat maar lukraak dingen bestelt en weer terug stuurt.
Als jij een andere/betere optie hebt om ze te beoordelen hoor ik het graag! Dan ga ik dat zeker een volgende keer toepassen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

BvZwolle schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:23:
Ik zoek een?
[i]Beeldscherm ter vervanging van mijn huidige HannsG: pricewatch: Hanns.G HG281DJ Zwart
Waarom wil je deze vervangen, wat denk je dat een andere monitor meer / beter doet?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BvZwolle
Hogere fps, hogere resolutie, minder stroomverbruik (al is dat marginaal denk) en mooier beeld.

[ Voor 23% gewijzigd door BvZwolle op 26-03-2020 22:45 ]

• BvZwolle
Inmiddels de boel aangesloten. Allemaal middels displayport kabel.
De Ilyama doet het alleen als de andere twee uit de videokaart zijn. Zodra er één bij geprikt wordt valt hij uit. Die gaat dus retour.
Dan blijven de AOC en de Samsung over. De AOC lijkt wat scherper. De Samsung is rustiger voor de ogen en daardoor iets vager. Groot nadeel is de matige verstelmogelijkheden. Met name geen hoogteverstelling doet mij ertoe besluiten om de AOC aan te schaffen.
Pagina: 1