HDD PCB laten vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moefassa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik heb recent door een niet volledig verklaarde issue zowel mijn moederbord als cpu moeten vervangen, die waren van het ene op het andere moment compleet dood. Na installatie van wat in feite een compleet nieuw systeem werd, bleek dat ook mijn 3TB WD opslagschijf het loodje had gelaten. Spint niet meer op, wordt niet gezien in BIOS, ook geen teken van leven in een externe behuizing.

Nou ben ik geen expert op dit gebied, maar ik vermoed dat de PCB is overleden. Nou heb ik begrepen dat het goed mogelijk is om die te vervangen om daarmee de schijf (en data!) in ere te herstellen. Echter, ik heb geen enkele ervaring met dit soort delicaat werk, noch heb ik de vaste hand die er ongetwijfeld voor nodig is. En ik zit momenteel zonder werk, dus ook niet de portemonnee om de enorme bedragen te kunnen ophoesten die ik online voorbij zie komen van data recovery bedrijfjes... 1000 euro en dat soort sommen zijn voor mij gewoon niet realistisch.

Vandaar dat ik hier maar eens kom vragen of er iemand is die (iemand kent die...) dit zou kunnen doen tegen een redelijke vergoeding en/of wellicht een wederzijdse inspanning. Hou er sowieso altijd wel van om een soort ruil te doen :)

Voor de volledigheid, het gaat om deze schijf.

Dank voor het lezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Dit is voor vraag en aanbod, niet voor op het forum, daarnaast het verkeerde subforum.

Dit topic is gesloten.