Ik heb een raar bootprobleem.
Maar laat ik eerst beginnen met de hardware die ik gekocht heb:
Zoals gebruikelijk, eerst even proberen voor dat je alles in de kast bouwt. Ten minste dat ik was ik altijd doen. En ja, alles werkt correct. Fijn en prettig. Even bios instellingen nalopen en dan herstarten.
Raar... hij start niet meer op. Nou ja, bios-reset-jumper dan. Start ook niet op. Mmmm.
Balen. Even lunchen.
Na de lunch doet hij het weer. Tot ik hem uit en aan zet.
En dat is elke keer. Als ik alles loshaal en 5 minuten wacht, start het moederbord op en kom ik in de bios. Dan werkt hij goed. Maar als ik hem opnieuw opstart, maar niet uit op welke manier, krijg ik geen beeld meer. Ventilator draait en hij regeert op 4 seconden de uitkop, maar geen beeld. Ook niet met externe videokaart.
Alleen alles eruit, 5 minuten wachten en dan start hij weer op.
De voeding zit in een stopcontact met randaarde. Ook ander stopcontact geprobeerd.
Bios geupdate naar versie 4.2
Mem staat op 2133 (standaard doe mobo zelf).
Nog steeds niet meer aangesloten als Mobo, CPU, Toetsenbord&muis, geheugen. That's it.
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik gebruik of de juist zoektermen niet, maar krijg niets gevonden of juist veel te veel.
Iemand suggesties?
Nogmaals. Hij was niet ingebouwd. Dus het zijn geen afstandbusjes of dergelijke dingen. Want zo ver ben ik nog niet.
Maar laat ik eerst beginnen met de hardware die ik gekocht heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-9100 Boxed | € 127,26 | € 127,26 |
1 | Moederborden | ASRock H370M Pro4 | € 94,56 | € 94,56 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 45,04 | € 45,04 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 348,76 |
Zoals gebruikelijk, eerst even proberen voor dat je alles in de kast bouwt. Ten minste dat ik was ik altijd doen. En ja, alles werkt correct. Fijn en prettig. Even bios instellingen nalopen en dan herstarten.
Raar... hij start niet meer op. Nou ja, bios-reset-jumper dan. Start ook niet op. Mmmm.
Balen. Even lunchen.
Na de lunch doet hij het weer. Tot ik hem uit en aan zet.
En dat is elke keer. Als ik alles loshaal en 5 minuten wacht, start het moederbord op en kom ik in de bios. Dan werkt hij goed. Maar als ik hem opnieuw opstart, maar niet uit op welke manier, krijg ik geen beeld meer. Ventilator draait en hij regeert op 4 seconden de uitkop, maar geen beeld. Ook niet met externe videokaart.
Alleen alles eruit, 5 minuten wachten en dan start hij weer op.
De voeding zit in een stopcontact met randaarde. Ook ander stopcontact geprobeerd.
Bios geupdate naar versie 4.2
Mem staat op 2133 (standaard doe mobo zelf).
Nog steeds niet meer aangesloten als Mobo, CPU, Toetsenbord&muis, geheugen. That's it.
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik gebruik of de juist zoektermen niet, maar krijg niets gevonden of juist veel te veel.
Iemand suggesties?
Nogmaals. Hij was niet ingebouwd. Dus het zijn geen afstandbusjes of dergelijke dingen. Want zo ver ben ik nog niet.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......