Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik voel een tegenstelling wat betreft de voorlichting die via de media gaan (en social media als ik de media mag geloven) en de overheid.

Rutte zegt in meerdere persconferenties dat elkaar ontmoeten gewoon nog moet kunnen. Naar buiten ook. Zolang je maar aan de RIVM voorschriften houdt. De media doet mij enorm geloven hoe asociaal het niet moet zijn als je naar buiten gaat in deze tijden om besmetting te voorkomen.

Hoe zitten jullie erin? Ik volg de traditionele media niet zo graag en richt me strikt op de RIVM voorschriften en de persconferenties van de overheid. Daarin vind ik dat er nog bizar veel kan. Iets waar ik me ook gewoon aan hou. Maar de media zegt dat je niet zo maar naar buiten moet gaan, iets wat ik niet zo maar lees bij de maatregelen die is genomen.

Deze discussie is elders in GoT al gevoerd maar interessante voer voor deze themaforum vind ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Media vergroot alles x10 om een verhaal te hebben en roeptoetert ook heel veel meningen de ether in.

De ene mening vindt het asociaal en dat wordt heel hard geroepen, zodat het lijkt alsof het de heersende mening is.
Als Rutte toevallig juist vroeg tot een echte totale lockdown was gegaan, dan was er waarschijnlijk heel hard geroepen dat het asociaal is om heel het land te sluiten, want media laten nu eenmaal graag mensen roepen die het er niet mee eens zijn. De stilzwijgende meerderheid hoor je nooit natuurlijk.

Zo werkt het nu eenmaal.

Dit dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:01
Rutte baseerd zijn uitspraken op adviezen, in dit geval o.a. van het RIVM. Het RIVM baseerd zijn adviezen op meerdere onderzoeken en evaluaties, zowel intern als extern.

Het gros van de main stream media baseerd zijn uitspraken op schreewerige teksten in chocoladeletters die veel aandacht en daarmee veel reclameinkomsten genereren.

Ik denk zelf dat je je gezonde verstand moet gebruiken. Houd in alle gevallen gepaste afstand van andere mensen en denk aan je hygiene. Ben je zelf verkouden of grieperig, blijf dan thuis, of op z'n minst uit de buurt van mensen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Maar de media zegt dat je niet zo maar naar buiten moet gaan, iets wat ik niet zo maar lees bij de maatregelen die is genomen.
Heb je hier voorbeelden van? Buiten het click-bait paniek titels van de Telegraaf zie ik er eigenlijk weinig van terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 20-03-2020 14:35 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Standeman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Heb je hier voorbeelden van? Buiten het click-bait paniek titels van de Telegraaf zie ik er eigenlijk weinig van terug.
Heb net Blendle Audio geluisterd waar dit het leidende draad is. Helaas achter een paywall. Echter heb ik wel een NOS Journaal item gezien waarin werd gezegd om niet zo maar naar buiten te gaan en dan een Utrecht Centraal voorbijganger interviewde met "waarom ben je nog buiten?".

Dus het wordt wel gezegd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

polopolo150 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:40:
[...]

Heb net Blendle Audio geluisterd waar dit het leidende draad is. Helaas achter een paywall. Echter heb ik wel een NOS Journaal item gezien waarin werd gezegd om niet zo maar naar buiten te gaan en dan een Utrecht Centraal voorbijganger interviewde met "waarom ben je nog buiten?".

Dus het wordt wel gezegd vind ik.
Raar, in Belgie is een lockdown en daar wordt aangemoedigd om te fietsen of wandelen. Alleen wel maximaal met twee personen tenzij het mensen van je eigen gezin zijn. Je moet gewoon een beetje afstand houden van elkaar, that's all.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 20-03-2020 14:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:10

Basszje

Reisvaap!]

Imo kan je ook zelf nadenken. Wellicht niet zo handig om op bezoek te gaan bij vriendengroepen, wisselende contacten en ander verspreidingsspul.

Wel handig om dagelijks even te luchten ergens waar er geen bergen mensen bij elkaar zijn bijvoorbeeld. Maar wellicht niet om een hele dag in een park te gaan hangen oid.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Zonet in het journaal op Vlaamse TV had men het er ook over, vooral dan omdat we nu in België de grenzen gesloten hebben net door het verschil in aanpak met NL. En daar had men het simpelweg over het feit dat met wat we zien komen uit het zuiden (Italië, Spanje, ...) dat de druk op de overheid in NL alleen maar zal toenemen om ook daar naar een lockdown te gaan. Ik verwacht dat de media in NL ook probeerd om daar druk te creëeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:51
Ik lees niet veel traditionele media hierin, maar beperk mij grotendeels tot de meer formele kanalen.

Maar elkaar gewoon ontmoeten, hangt natuurlijk af van wat je onder gewoon verstaat.

Ook het RIVM stelt bijvoorbeeld o.a.:
Door social distancing, ook wel sociale onthouding genoemd, heb je minder contact met anderen of houd je afstand tot anderen. Hierdoor is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: thuiswerken, gespreide werktijden als thuiswerken niet mogelijk is, thuisblijven met luchtwegklachten en het mijden van plekken waar veel mensen bij elkaar kunnen komen.
Het mijden van plekken waar veel mensen bij elkaar kunnen komen, beperkt natuurlijk al het één en ander. Niet alleen in de zin van openbare lokaties, maar ook bijvoorbeeld in de zin van verjaardagsfeesten.

Dit is ook in meer expliciete vorm aangegeven vanuit deze instanties binnen interviews.

Ook zegt het RIVM:
Voor iedereen geldt:

Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts. Dit zijn milde klachten. Mijd sociaal contact. Beperk bezoek aan kwetsbare personen.
Al zeer laagdrempelig is het advies dus thuis te blijven.

Tevens is het advies om sociaal contact te mijden en bezoek aan kwetsbare personen te beperken.

Allerlei adviezen en maatregelen waarin ook het RIVM en de overheid, naar mijn beleving, toch geen sprake is van een situatie waarin "nog bizar veel kan". Maar de beleving daarin is mogelijk gekleurd door hoe je leven er voor de huidige crisis uitzag.

Kun je nog je ronde fietsen, de hond uitlaten, een wandeling op het strand maken om even uitwaaien? Ja. Indien dit je referentiekader is, dan is er idd. weinig veranderd.

Kun je nog wekelijks even met collega's borrelen, ieder weekend een restaurantje pikken, een dag gaan shoppen, een museum of pretpark in met de kleine? Nee, niet bepaald. Dus indien dit je referentiekader is, dan is er wel degelijk erg veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Je kan nog genoeg, maar de impact is wel groot voor veel mensen, aanvullend op wat @psychodude zegt ook nog:
- verplicht thuiswerken
- kinderen thuis

Zeker die combinatie is, als ik zo om mij heen kijk, voor veel mensen best ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
@psychodude Ik vind inderdaad dat er nog bizar veel kan. Er zijn namelijk ook gewoon nog veel plekken die wel nog open zijn, niet alleen de supermarkt. Eten bezorgen en afhalen kan gewoon. Er is geen politieagent die mij de les gaat vertellen over dat ik niet buiten mag zijn. Bij het lekkere weer van paar dagen geleden waren de mensen ook gewoon nog onder elkaar.

Ja, ik vind dat bizar veel. Kijk maar eens naar andere landen waar letterlijk alles op slot zit.

Edit: Als mensen dit niet ondervinden dan zit je echt alleen maar thuis denk ik. Dat is je goed recht en ook goed natuurlijk. Maar het leven hier voelt gewoon aan als een ouderwetse Zondag waarin alles dicht was maar niet stil buiten. Ik dacht en verwacht het nog erger. Het enige verschil is dat de winkels tegenwoordig wel elke dag open zijn, in ieder geval de supermarkt.

[ Voor 28% gewijzigd door polopolo150 op 20-03-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:02
polopolo150 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:43:
@psychodude Ik vind inderdaad dat er nog bizar veel kan. Er zijn namelijk ook gewoon nog veel plekken die wel nog open zijn, niet alleen de supermarkt. Eten bezorgen en afhalen kan gewoon. Er is geen politieagent die mij de les gaat vertellen over dat ik niet buiten mag zijn. Bij het lekkere weer van paar dagen geleden waren de mensen ook gewoon nog onder elkaar.

Ja, ik vind dat bizar veel. Kijk maar eens naar andere landen waar letterlijk alles op slot zit.

Edit: Als mensen dit niet ondervinden dan zit je echt alleen maar thuis denk ik. Dat is je goed recht en ook goed natuurlijk. Maar het leven hier voelt gewoon aan als een ouderwetse Zondag waarin alles dicht was maar niet stil buiten. Ik had en verwacht het nog erger.
Dat zijn er niet zoveel denk ik. Woon zelf in China, maar eten bestellen heeft hier ook niet stilgelegen ofzo. Ja, er waren wat minder keuzes beschikbaar omdat de helft dicht is, maar dat vind ik niet het juiste voorbeeld. Ik denk wel dat het hele quarantaine-gebeuren hier wat verder gaat. Maar ook dat is voor velen (iig waar ik me bevind) niet 100% verplicht, maar mensen hebben daar zelf ook minder problemen mee. Ik vind het niet zo gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
Snowdog schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Dat zijn er niet zoveel denk ik.
Er zijn 1200 nieuwe Thuisbezorgd winkels bijgekomen sinds de sluiting van de horeca. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 21:37
Er zit een enorm verschil tussen niet naar buiten gaan en afstand houden. Je kan prima gaan wandelen zonder op 1,5 meter afstand te houden.

Sterker nog, als iemand dicht bij je komt kan je dan gerust wat van zeggen.

Ik vind het inderdaad asociaal als je je daar niet aan houd. (Eigenlijk vind ik iemand achterlijk door zich niet aan de maatregel houd)

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
polopolo150 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:49:
[...]

Er zijn 1200 nieuwe Thuisbezorgd winkels bijgekomen sinds de sluiting van de horeca. ;)
Da's wel aardig wat ja, maar goed, hier worden de mensen die bezorgen en eten maken (afaik, eten maken weet ik niet zeker) wel gecontroleerd iig. Zolang dat ook in NL gebeurt, dan zou ik me daar niet zo druk om maken. Maar goed, ik kan me wel weer goed voorstellen dat dat in NL dus net niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Snowdog schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Dat zijn er niet zoveel denk ik. Woon zelf in China, maar eten bestellen heeft hier ook niet stilgelegen ofzo. Ja, er waren wat minder keuzes beschikbaar omdat de helft dicht is, maar dat vind ik niet het juiste voorbeeld. Ik denk wel dat het hele quarantaine-gebeuren hier wat verder gaat. Maar ook dat is voor velen (iig waar ik me bevind) niet 100% verplicht, maar mensen hebben daar zelf ook minder problemen mee. Ik vind het niet zo gek.
Wat bedoel je dan met dat hele quarantaine gebeuren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:57
We hebben inderdaad nog redelijk wat bewegingsvrijheid, laten we het proberen zo te houden door de maatregelen te respecteren en op te volgen. En dan proberen uit situaties te blijven waar het lastig wordt dit te doen, zoals rond spitsuur met het hele gezin naar de supermarkt. Helaas moet dit blijkbaar keer op keer voorgekauwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:51:
[...]

Da's wel aardig wat ja, maar goed, hier worden de mensen die bezorgen en eten maken (afaik, eten maken weet ik niet zeker) wel gecontroleerd iig. Zolang dat ook in NL gebeurt, dan zou ik me daar niet zo druk om maken. Maar goed, ik kan me wel weer goed voorstellen dat dat in NL dus net niet gebeurt.
De meeste zijn bestaande restaurants die nu gaan bezorgen. En als je niet op thuisbezorgd.nl staat heb je heel weinig klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ZieMaar! schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:53:
[...]

Wat bedoel je dan met dat hele quarantaine gebeuren?
Nouja, bv dat mensen die symptomen vertonen 14 dagen in quarantaine gaan (verplicht) en dat wordt ook daadwerkelijk gecontroleerd. Je komt je appartement (huizen hebben ze hier niet echt/veel) niet uit en eten etc wordt bezorgd. Nu is het zelfs zo dat als je uit een 'risico-land komt' je per direct 14 dagen in quarantaine gaat (ongeacht of je symptomen hebt en ook hier kan dat als je appartement hebt in je eigen appartement (als geen anderen of die vrijwillig ook in quarantaine gaan) en anders in een hotel).

In principe is het in Nederland wat minder streng geregeld allemaal (van wat ik meekrijg iig) en of dat een goed ding is? Ik denk aan de verspreiding van het virus te zien niet. Verder was de stad vooral een week of 2 geleden gewoon echt leeg en zelfs nu is het 's avonds nog relatief verlaten, hoewel er inmiddels wel weer iets meer leven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:51
polopolo150 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:43:

Maar een deel daarvan is dus niet conform de adviezen en maatregelen vanuit de overheid. Lekker onder elkaar komen in relatief grote getale tijdens lekker weer is nu niet sociaal contact mijden.

Met zijn allen naar de ikea zoals nog gebeurde, is uiteraard ook geen social distancing.

Om heel eerlijk te zijn, lijkt common sense bij toch nog redelijk wat Nederlanders daarin te ontbreken. Maar je ziet gelukkig dan ook dat steeds meer grote bedrijven daar zelf ook hun verantwoordelijkheid in nemen om dit te beperken door zelf de deuren te sluiten.

Wel bemerk ik in Groningen in ieder geval, dat ondanks er alhier nog maar een klein aantal besmettingen is, het leven op straat voor zover ik dit nu nog mee krijg op weg van en naar werk, beduidend rustiger is geworden dan het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Misschien verschilt dat ook per stad of regio. In mijn omgeving zijn ze misschien heel laks wat dat betreft en heeft het me verbaasd dat mensen dingen nog graag willen doen. Verder op in de provincie bij mijn vriendin zijn alle schappen leeg en wordt het vlees van haar schap gerukt door anderen. Hier nog voldoende op voorraad in sommigen winkels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:18

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het grootste probleem is dat het gros van de mensen de maatregelen zien als een lekkere vakantie, vooral met het weer van de afgelopen dagen. Ik zie het dodental in nederland in de komende dagen wel explosief stijgen, en dan is er wel totale paniek en gaat alles op slot.

Sociale media is geen media, en moet je ook niet volgen als je echt nieuws wilt horen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Ik hou het advies van het RIVM aan. Lijkt mij iets betrouwbaarder, dan de media met hun schreeuwende koppen en sensatieprogramma's (niet allemaal, maar veel wel).

Maar ik denk zelf ook na. Ik werk nu thuis, dus mijn vrouw kan af en toe boodschappen in haar eentje doen. Slaat nergens op om met zijn allen tegelijk boodschappen te gaan doen. Deden we wel, want dan kwamen ik en de kinderen nog eens buiten...
Nu hou ik elke werkdag pauze in de tuin. Ik kan gelukkig thuiswerken en kan gelukkig ook nog steeds klagen wanneer het nou eens weekend is (sterkte iedereen die zonder werk thuis zit of juist 7 dagen keihard moet werken in een vitaal beroep). Op werk ging ik trouwens nooit naar buiten. Af en toe gaan de kinderen ook mee naar buiten.

Moeten nog even kijken wat we in de weekenden gaan doen. Misschien stukje wandelen in het park om de hoek, maar zoveel mogelijk mensen mijden. En lekker thuis met de kinderen spelen of ik ga gamen/gitaar spelen (eigenlijk wat we altijd al doen).

Familie spreek ik via Whatsapp (voor de pandemie ook al, omdat ik op 3 kwartier rijden van dichtsbijzijnde familie woon). Misschien nog even kijken hoe we met meer dan 8 personen een videochat kunnen houden. Leuk voor mijn oma. Die heeft Whatsapp, maar daar kan je maar met 4 tegelijk videochat doen. Dus contact met familie is ook geen probleem.

Waar ik boos van word, zijn die domme mensen, die denken dat ze zo stoer en onoverwinnelijk zijn en gewoon lekker in groepen (buiten) blijven rondhangen of gaan winkelen zonder enige reden. Of eten en wc-rollen gaan hamsteren. Dat zijn de mensen die mijn familie in levensgevaar brengen. En het zijn ook die mensen die zorgen dat zometeen de politie of het leger moet gaan handhaven op het 1,5m afstand houden of dat alles echt helemaal dicht gaat en we ons huis helemaal niet meer uit mogen.

Ik heb vroeger ook gekke dingen gedaan, die mij misschien in levensgevaar hadden kunnen brengen. Maar zij brengen niet alleen hun eigen leven, maar ook dat van vele anderen in gevaar.

Dit gezegd hebbende, vind ik het op social media best dat ze daar gillen dat je niet meer naar buiten moet gaan. De mensen die alles geloven wat ze daar lezen, zijn meestal dezelfde mensen waar ik zo boos over word. Hoe minder van hun op straat, hoe beter.

Excuses, het is wat langer geworden dan ik dacht, maar het is laat en ik moest ff van mij af typen.
Het zijn rare tijden...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij vooral opvalt is dat de massa denkt, dat de maatregelen gaan zorgen dat ze niet ziek gaan worden. Bijna niemand lijkt door te hebben dat we alleen maar aan het throttlen zijn en dat een groot deel van de bevolking gewoon ziek wordt en weer beter wordt.

Zolang het tempo voor de zorg te behappen is, zijn verdere maatregelen niet nodig. En daarom zijn ze in Spanje wel nodig, want daar kan de zorg wat minder behappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:53
throttlen is de verkeerde keuze bij een exponentieel proces als de verspreiding van een virus.

Ga maar na: Op het moment dat je een limiet bereikt, bijvoorbeeld de overschrijding van de zorgcapaciteit, moet je voor elkaar zien te krijgen dat er evenveel IC patiënten bijkomen als er bedden vrijkomen. Dat is een lineair proces. Elke twee weken komt er een vast aantal bedden vrij; een deel geneest, en een deel overlijdt.

Zolang wij ons niet beheersen en de verspreiding niet onder controle hebben gebracht neemt het aantal zieken exponentieel toe. Bijvoorbeeld elke dag keer 1,2.

Dat wat je throttlen noemt, is heel goed mogelijk. Daar zijn eerder getroffen landen als Italie, Spanje en Frankrijk mee bezig, zo hard als ze kunnen. Het is alleen niet slim om aan te sturen op groepsimuniteit en toe te laten dat het aantal nieuwe ziektegevallen constant wordt. Met een heel klein beetje meer moeite zakt de verspreidingsfactor van het virus namelijk onder de 1 en dooft de uitbraak uit. Geen nieuwe ziektegevallen in Nederland, we kunnen langzaam, met inachtname van de juiste maatregelen het betere leven weer een beetje oppakken. Totdat het vaccin er is.

Hoe sneller we nu vol in de aanval gaan hoe voordeliger ons land er uit komt. Minder doden, minder economische schade.

[ Voor 4% gewijzigd door ledog op 21-03-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ledog schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:25:
throttlen is de verkeerde keuze bij een exponentieel proces als de verspreiding van een virus.

Ga maar na: Op het moment dat je een limiet bereikt, bijvoorbeeld de overschrijding van de zorgcapaciteit, moet je voor elkaar zien te krijgen dat er evenveel IC patiënten bijkomen als er bedden vrijkomen. Dat is een lineair proces. Elke twee weken komt er een vast aantal bedden vrij; een deel geneest, en een deel overlijdt.

Zolang wij ons niet beheersen en de verspreiding niet onder controle hebben gebracht neemt het aantal zieken exponentieel toe. Bijvoorbeeld elke dag keer 1,2.

Dat wat je throttlen noemt, is heel goed mogelijk. Daar zijn eerder getroffen landen als Italie, Spanje en Frankrijk mee bezig, zo hard als ze kunnen. Het is alleen niet slim om aan te sturen op groepsimuniteit en toe te laten dat het aantal nieuwe ziektegevallen constant wordt. Met een heel klein beetje meer moeite zakt de verspreidingsfactor van het virus namelijk onder de 1 en dooft de uitbraak uit. Geen nieuwe ziektegevallen in Nederland, we kunnen langzaam, met inachtname van de juiste maatregelen het betere leven weer een beetje oppakken. Totdat het vaccin er is.

Hoe sneller we nu vol in de aanval gaan hoe voordeliger ons land er uit komt. Minder doden, minder economische schade.
Maar voor het beste effect op de langere termijn wil je helemaal niet, dat de verspreidingsfactor onder de 1 zakt, 1,00000 is een stuk beter, dan kunnen we het blijven behappen maar krijgt het overgrote deel wel de benodigde immuniteit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37
...
Uit deze youtube blijkt dat de besmettingskans, wanneer we nog in hetzelfde gebouw werken, nogal hoog is vanwege de "aerosol transmission".
YouTube: How covid-19 spreads through aerosol transmission?
Het lijkt me dat de kans om buiten besmet te worden veel kleiner is als in werksituaties.
Daarom zou het beter zijn om niet meer naar het werk te gaan waarbij we in hetzelfde gebouw zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 21-03-2020 22:13 . Reden: verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik probeer in te schatten of de plek waar ik heen wil, druk is. Met een rondje hardlopen loop ik niemand tegen het lijf en kan dus prima naar buiten. Maar een bezoek aan de bouwmarkt kan behoorlijk druk zijn, dus misschien is het beter om online te bestellen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Doordat de media zo met woorden speelt en daarmee angst en paniek zaait, zoals het wel vaker doet, mag de persvrijheid van mij op sommige vlakken flink ingeperkt worden. Daarbij ben ik het eens met de meeste reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Probleem/voordeel van ons land is dat we redelijk dicht op elkaar wonen en als nederlander is "personal space" een afwezig verschijnsel .. hoewel op werk we redelijk goeie arbo regels hebben ..

we proberen wat sociaals (speelgoed) uit tewisselen voor kinderen /ouderen .. ik woon in een hofje en de overbuurvrouw gaat uit der stekker dat "tuig" straks voor de deur hangt... terwijl ze kort ervoor nog met de buren lekker voor de deur zaten te keuvelen .. |:(

En bizar want door de weeks zaten we opgesloten in huis (werken/kids) terwijl je eigenlijk per wijk een boodschappen regeling zou moeten treffen .. maar ja hoe bewijs je dat je op adres x.y.z woont ..?

maar ja andere landen heb je andere issues .. we moeten eerder vergelijken met andere dicht bevolkte gebieden/landen dan de uitgestrekte en verspreide woonlocaties in andere landen ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
Freee!! schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Maar voor het beste effect op de langere termijn wil je helemaal niet, dat de verspreidingsfactor onder de 1 zakt, 1,00000 is een stuk beter, dan kunnen we het blijven behappen maar krijgt het overgrote deel wel de benodigde immuniteit.
Als je gaat rekenen zal je ontdekken dat het opbouwen dan zo langzaam gaat dat je jaren bezig bent. Over twee jaar ben je nog niet eens op een derde, is er een vaccin en moet je concluderen dat veel mensen uiteindelijk voor niets zijn overleden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
polopolo150 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:13:
dat elkaar ontmoeten gewoon nog moet kunnen. Naar buiten ook.
Ik werk zelf in de zorg en heb besloten dat ik voorlopig even niet met anderen afspreek. Ga wel naar buiten voor de supermarkt & om te sporten. In het ziekenhuis zelf zijn de regels om 1,5 meter afstand te houden zo goed als onmogelijk, dus wil voorkomen dat ik degene ben die mijn collega's besmet.

We gaan zien hoe het gaat uitpakken, maar zoals ik er nu tegenaan kijk zijn de regels te laks & wordt er met de huidige regels te laks omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepper92 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:43:
[...]

Ik werk zelf in de zorg en heb besloten dat ik voorlopig even niet met anderen afspreek. Ga wel naar buiten voor de supermarkt & om te sporten. In het ziekenhuis zelf zijn de regels om 1,5 meter afstand te houden zo goed als onmogelijk, dus wil voorkomen dat ik degene ben die mijn collega's besmet.

We gaan zien hoe het gaat uitpakken, maar zoals ik er nu tegenaan kijk zijn de regels te laks & wordt er met de huidige regels te laks omgegaan.
Heb juist het idee dat de meerderheid het prima opvolgt.

Enige wat RIVM adviseert is 1.5 meter afstand houden en niet naar buiten gaan met symptomen. Is mij prima gelukt tijdens mijn wandeling vanmiddag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Ook in België kan er nog veel, en er had waarschijnlijk nog veel meer gekunnen, maar omdat iedereen eigenwijs was en van thuis moest gaan werken, vonden ze het wel slim om allemaal tegelijkertijd naar het recyclagepark te gaan, gaan shoppen voor een nieuwe zetel, het werd goed weer dus ook de tuincentra liepen vol, ieder ging met de klein mannen tegelijkertijd naar de speeltuin.... gevolg die zaken moesten ook dicht.
Dan hebben we de mensen die bij de grens wonen. Aangezien er in Nederland nog wel veel open is, hup met z'n allen de grens over. Laten het nu net de grensgebieden rond België zijn die het zwaarst getroffen zijn. Dus gaan onze grenzen "dicht". Nu blijkt dat de lokale bewoners de oude smokkelroutes weer opzoeken, dus verwacht daar de komende dagen maar betonblokken.
Als ieder gewoon zijn gezond verstand had gebruikt, dan waren die zwaardere maatregelen in België waarschijnlijk niet nodig geweest.

Maar ik mag nog altijd met de hond gaan wandelen, ik mag nog winkelen voor voeding, vele winkeliers beginnen plots te investeren in een onlineshop. Van mijn werk heb ik de nodige vergunningen gekregen om me op de weg te begeven, maar momenteel worden daar nog geen controles op gehouden. Er wordt gevraagd om niet-noodzakelijke verplaatsingen niet te maken, maar er rijdt toch nog wel wat verkeer rond om 1u 's nachts. Dus ik kan maar vermoeden dat er ook controles op de weg gaan komen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Dit soort diskwalificaties over media berichtgeving voegen niets toe.

[ Voor 88% gewijzigd door defiant op 22-03-2020 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:20

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ledog schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:28:
[...]
Als je gaat rekenen zal je ontdekken dat het opbouwen dan zo langzaam gaat dat je jaren bezig bent. Over twee jaar ben je nog niet eens op een derde, is er een vaccin en moet je concluderen dat veel mensen uiteindelijk voor niets zijn overleden.
Zolang we onder de maximale capaciteit van de zorg blijven, zal het met die extra doden wel meevallen, want degenen die zouden gaan, gaan voor het grootste deel anders toch wel aan andere oorzaken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Freee!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 01:01:
[...]

Zolang we onder de maximale capaciteit van de zorg blijven, zal het met die extra doden wel meevallen, want degenen die zouden gaan, gaan voor het grootste deel anders toch wel aan andere oorzaken.
ik vind dit een nare gedachtegang/opmerking ..

We hoeven het niet te bespoedigen ... .en met deze gedachte gang zit je al over de max capacitiet heen, want jij bent niet degene die mee helpt aan de oplossing ..

Als de media bv nu eens laat zien dat men wel afstand houd .. en dat het wel kan op sommige plekken dan denken mensen vanzelf "verroest" het kan wel .. zien eten doet eten ..

Wij nederlanders zijn zo "bang" om elkaar aan te spreken op het gedrag "dat doet de overheid wel" .. doet de overheid het .. dan "boe boe boe .. bah = onzin" .. WTF ? dan zijn we opeens burgelijk ongehoorzaam.
voorbeelden te over waar elkaar aanspreken escaleert .. oude mensen, politie,brandweer,ambulance, OV-medewerks allemaal in elkaar geslagen .. Word iemand in elkaar geslagen / geschoten dan rennen we weg ..

Bah wat een angsthazen zijn wij .. ik hoop dat als ik zoiets zie dat ik in de gelegenheid ben om op te komen voor de mensen waar we trots op moeten zijn..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ledog
Freee!! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 01:01:
[...]

Was dat maar zo. Uit cijfer van de uitbraak van Wuhan blijkt dat de mortaliteit onder tieners even hoog lag als onder vijftigers. Deze lag tussen de 1 en 2 procent. Het waren daar vooral twintigers en dertigers die het minste risico lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Arator schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:58:
...
Nu blijkt dat de lokale bewoners de oude smokkelroutes weer opzoeken, dus verwacht daar de komende dagen maar betonblokken.
...
Nee hoor, containers. Denk dat enkele burgemeesters iets te veel naar Cordon hebben gekeken de afgelopen dagen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTq4YZz6XZMeJ52meiMFzqA30c0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pz29QJvYq0KHVVMxw3CA4hI6.jpg?f=fotoalbum_medium

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:20
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:47:
[...]

Heb juist het idee dat de meerderheid het prima opvolgt.

Enige wat RIVM adviseert is 1.5 meter afstand houden en niet naar buiten gaan met symptomen. Is mij prima gelukt tijdens mijn wandeling vanmiddag.
Het zal ook wel verschillen waar je woont. In Groningen zie ik toch veel groepjes. Het zijn met name jongeren en studenten, maar allemaal vectoren.

Dit soort berichtgeving zegt ook al genoeg natuurlijk. Resultaat van dit gedrag gaat zijn dat we ook hier met een soort lockdown gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepper92 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 10:31:
[...]

Het zal ook wel verschillen waar je woont. In Groningen zie ik toch veel groepjes. Het zijn met name jongeren en studenten, maar allemaal vectoren.

Dit soort berichtgeving zegt ook al genoeg natuurlijk. Resultaat van dit gedrag gaat zijn dat we ook hier met een soort lockdown gaan komen.
Het is zoals iemand anders al zei in een ander topic.

Als de overheid vindt dat iets niet mag, dan moet men het verbieden.

https://twitter.com/mousmar/status/1241430540491898881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:45
Het is nu zelfs een noodwaarschuwing waardig. Mijn telefoon sloeg op hol.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRcFStY87-8gUvvsC03J2gSKuE8=/f/image/5fjMuM2e2FpXfOnogqnpjD3z.png

[ Voor 43% gewijzigd door LordSinclair op 22-03-2020 11:34 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:29

m-vw

Dus?

Waarom zetten ze daar niet gewoon de tekst "Blijf thuis." in?

Volgorde moet zijn:
1. Blijf thuis
2. Blijf thuis
3. Blijf thuis
4. Houd als u toch het huis uit moet 1,5m afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
m-vw schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:39:
Waarom zetten ze daar niet gewoon de tekst "Blijf thuis." in?

Volgorde moet zijn:
1. Blijf thuis
2. Blijf thuis
3. Blijf thuis
4. Houd als u toch het huis uit moet 1,5m afstand.
Omdat dat niet het advies van het RIVM is :)

Dat is wat de media er van maakt (en de 17 miljoen nieuwe virologen in NL). Precies waar dit topic over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Je kunt de van nature koppige Nederlander ook niet verbieden om alleen je huis te verlaten als je naar de huisarts, apotheek of supermarkt moet. Mensen zullen die boete die ze zouden krijgen dan ook voor lief nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

LordSinclair schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Omdat dat niet het advies van het RIVM is :)

Dat is wat de media er van maakt (en de 17 miljoen nieuwe virologen in NL). Precies waar dit topic over gaat :)
Het RIVM gaat uit van ratio. Maar de diverse nieuws berichten laten wel zien dat wij Nederlanders gewoon een stel idioten zijn.

Daarom moet je gewoon thuisblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
JoStad schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:11:
[...]

Uit deze youtube blijkt dat de besmettingskans, wanneer we nog in hetzelfde gebouw werken, nogal hoog is vanwege de "aerosol transmission".
YouTube: How covid-19 spreads through aerosol transmission?
Het lijkt me dat de kans om buiten besmet te worden veel kleiner is als in werksituaties.
Daarom zou het beter zijn om niet meer naar het werk te gaan waarbij we in hetzelfde gebouw zitten.
Mee eens, al is het niet bewezen, wordt het wel plausibel geacht.

Ik denk dat de grootste transmissieplekken het werk (koffie-automaat, toiletten), liften en leuningen, het ov, openbare toiletten, entree's van flatgebouwen en de winkels zijn. Kleine en of slecht geventileerde ruimten waar mensen dezelfde dingen aanraken. In Azie dragen de mensen mondkapjes en handschoenen of desinfectie als ze daar heen gaan. Hier niet, dus ik ben benieuwd naar de effecten van de lockdown in Italie, Spanje en Frankrijk in relatie tot hier en Azie.

Buiten moet er echt een nies of hoestdruppel op je komen en die dan weer in je mond, neus of oog via je handen om besmet te kunnen raken. Met 1,5 meter afstand lijkt mij die kans heel klein, of het moet hard waaien.

[ Voor 19% gewijzigd door iamcj op 22-03-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zoals vrijwel elke dag, ga ik een stevig rondje op de MTB, door de lokale bossen. Alleen wel te verstaan! :Y
Waar ik normaliter eigenlijk niemand tegenkom.
Vaak sprint er eerder een ree, vos of konijn voor me uit, dan een homo sapiens.

Vandaag ook weer, best wel koud met die gure wind, ben ik een uurtje wezen fietsen, enkele mensen gepasseerd, op passende afstand. En voor de rest niemand gezien. Nog ff op een bankje gezeten met uitzicht op ontluikend groen, kwetterende vogels en een sporadisch overkomend vliegtuig.
Voor de rest niemand.

Lijkt mij totaal geen gevaar opleveren, voor wie dan ook.
BTW: en nee, ik haal geen halsbrekende toeren uit, dus loop ook geen hoger risico op mogelijke medische bijstand als het gevolg van lichamelijke beschadigingen. ;)

M.a.w. binnen, bij ons in huis en bij ons in de straat, loop ik meer risico op directe COVID-19 overdraag besmettingen dan bij het MTB tripje door het bos.

Ik zie in de verte, in meer bewoond gebied nog wel groepjes jongeren voetballen en gezinnen her en der spelen op speelterreinen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
m-vw schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Het RIVM gaat uit van ratio. Maar de diverse nieuws berichten laten wel zien dat wij Nederlanders gewoon een stel idioten zijn.
Wat ik zo zie op eerdere berichten zitten er inderdaad een hoop idioten tussen. Toen ik gisteren hier een rondje liep (buiten de randstad) zag ik dat iedereen afstand wilde houden. We liepen allemaal met een boog om elkaar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb ooit een presentatie gehad van 2 mensen van (volgens mij) Tilburg University. Het ging over een heel ander onderwerp (het terugdringen van mobiel gebruik in het verkeer, wat belangrijk is voor in mijn werk), maar de essentie lijkt me nog steeds heel waar.

Tot voor kort dacht iedereen dat het erg hielp om mensen te shockeren, om zo ander gedrag te laten vertonen. Dat deden we dan altijd door harde cijfers te geven, want dat werkt. Je kreeg dus reclame boodschappen met: '5000 kinderen in het ziekenhuis door vuurwerk', '1 miljoen mensen appen in de auto', '80% van de mensen gaat maar 1x in de maand op bezoek bij zijn ouders', etc. Het idee was dan dat mensen zouden denken: 'wow dat is echt veel, dat ga ik dus niet doen'...

Maar, je raadt het al, de meeste mensen zeggen dat wel, maar gaan ergens tussen het bewuste en onbewuste in ook die aantallen gebruiken om iets voor zichzelf goed te praten. Als zoveel mensen appen, dan is het ook minder erg als ik het een keertje doen (want ik let ook beter op, doe het niet zo vaak etc). Voila, plank misgeslagen en het tegenover gestelde bereikt van wat je eigenlijk met deze boodschap wilde.

Dat zelfde zie je dus hier ook: je kan nog geen nieuws site of social media platform openen en je ziet dat iedereen lekker met groepjes naar buiten gaat, de bouwmarkt in etc. Dat triggert dan dus (wellicht) bij heel veel mensen het idee 'dat het dus helemaal niet zo erg is' (of welke tekst dan ook).

Het advies van die dames was dan ook om veel tastbaarder het gevolg van het gedrag zichtbaar te maken. Ik denk dat veel mensen wel de filmpjes kennen waarin het gaat over hoe mensen zich voelen die iemand dood gereden hebben, terwijl ze zaten te appen, etc. Dat lijkt beter te werken. Misschien zou dat hier ook een optie zijn?

Tegelijk moeten we ons beseffen dat we met het geven van al die voorbeelden hier, we heel misschien ook dat onbewuste wel triggeren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37
ehtweak schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:27:
... binnen, bij ons in huis en bij ons in de straat, loop ik meer risico op directe COVID-19 overdraag besmettingen dan bij het MTB tripje door het bos.
Ik zie in de verte, in meer bewoond gebied nog wel groepjes jongeren voetballen en gezinnen her en der spelen op speelterreinen.
Inderdaad lijkt me dat in straten mensen mogelijk dichter dan 1,5 meter elkaar kunnen passeren.
Binnen zoals in werksituaties lijkt me de kans om elkaar te besmetten dan ook vele malen groter.

Ik kan met voorstellen hoe jongeren denken. Eerst moesten de scholen wel open blijven omdat de besmettingskans zo klein zou zijn. Nu mogen zo niet eens meer tezamen voetballen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

ZieMaar! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 13:29:
....
Het advies van die dames was dan ook om veel tastbaarder het gevolg van het gedrag zichtbaar te maken. Ik denk dat veel mensen wel de filmpjes kennen waarin het gaat over hoe mensen zich voelen die iemand dood gereden hebben, terwijl ze zaten te appen, etc. Dat lijkt beter te werken. Misschien zou dat hier ook een optie zijn?
....
"Je bent een rund als je met vuurwerk stunt." met bijbehorende foto's maakte inderdaad veel indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Het verbaasd me eigenlijk sowieso wel dat er geen spotje op tv hiervoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
m-vw schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:01:
[...]

"Je bent een rund als je met vuurwerk stunt." met bijbehorende foto's maakte inderdaad veel indruk.
Zie je het verschil tussen een of andere instantie die zegt: "Je bent een rund als je met vuurwerk stunt." en "ik was aan het appen toen ik iemand doodreed" niet? Daarbij is de doelgroep ook wel van belang, puberbreinen werken sowieso nog anders.

Je mag het natuurlijk onzin vinden, maar volgens mij zien we voor onze neus bewezen worden dat "kijk eens hoeveel mensen er buiten zijn" in ieder geval niet werkt en ik geloof direct dat foto's van volle stranden en drukke markten (al dan niet fake) toch echt drempelverlagend werkt voor mensen om gedrag te vertonen dat nu even niet handig is.

Ik begrijp ook dat met name journalisten wellicht een andere taak hebben, maar ik geloof wel dat ze nu bijdragen aan dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
DarkFire1985 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:05:
Het verbaasd me eigenlijk sowieso wel dat er geen spotje op tv hiervoor is.
Dat is er. Heb 'm vrijdag gezien in het reclameblok van VI.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Dus?

ZieMaar! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Zie je het verschil tussen een of andere instantie die zegt: "Je bent een rund als je met vuurwerk stunt." en "ik was aan het appen toen ik iemand doodreed" niet? Daarbij is de doelgroep ook wel van belang, puberbreinen werken sowieso nog anders.

Je mag het natuurlijk onzin vinden, maar volgens mij zien we voor onze neus bewezen worden dat "kijk eens hoeveel mensen er buiten zijn" in ieder geval niet werkt en ik geloof direct dat foto's van volle stranden en drukke markten (al dan niet fake) toch echt drempelverlagend werkt voor mensen om gedrag te vertonen dat nu even niet handig is.

Ik begrijp ook dat met name journalisten wellicht een andere taak hebben, maar ik geloof wel dat ze nu bijdragen aan dit probleem...
Ik denk een toon in je reactie te lezen.

Mijn opmerking was niet sarcastisch of negatief bedoeld. Die posters hadden echt wel invloed.

De tekst "50 strijkers in een glazen potje." En dan een hand eronder met twee vingers en een duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
m-vw schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:11:
[...]

Ik denk een toon in je reactie te lezen.

Mijn opmerking was niet sarcastisch of negatief bedoeld. Die posters hadden echt wel invloed.

De tekst "50 strijkers in een glazen potje." En dan een hand eronder met twee vingers en een duim.
Sorry dan :). Verkeerd geïnterpreteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

ZieMaar! schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:57:
[...]

Als zij allemaal gaan dan kan ik ook nog wel. 8)7 8)7

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
qadn schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Als zij allemaal gaan dan kan ik ook nog wel. 8)7 8)7
Ja dat dus. Ik geloof best dat het meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:26
Het is sowieso een advies. Jaren lang krijgen we het advies om niet meer te roken maar dat doet ook 20% van NL nog. Waarom luisteren ze wel hier naar dan?

Maar wees ook realistisch, parken kan je nog afsluiten, maar natuurgebieden wordt al lastiger. En moeten we daar dan politieagenten neer gaan zetten?

7 dagen + 1:45 uur geleden mochten we nog gewoon in de kroeg zitten, geef het ook wat tijd zodat mensen er aan kunnen wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:00
Zoals al zo vaak gezegd, het gaat in de eerste plaats erom dat je je eigen verstand gebruikt. Sleutel is het vermijden van contact met mensen.
Ik ga wel gewoon werken (gaat niet echt van thuis uit). Maar ik heb een kantoor van 25 vierkante meter voor mezelf. De test & repair ruimte waar ik veel werk is nog 3x groter en delen we met drie personen. Ieder zijn eigen plek en tegenwoordig afscheidingen ertussen. Lunch in shifts met Max 2 personen zodat we ruim 2 meter van elkaar vandaan zitten. Niet aan elkaars computer werken (sowieso 2x daags desinfectie tobo en muis en tafelbladen). Ook telefoons en deurklinken, koffiezetapparaat etc 2-3x per dag ontsmetten. Niet meer carpoolen.
Zo hebben wij een heel protocol opgesteld met toiketgebruik en dergelijke en daarmee verwachten we geen groter gevaar te lopen dan wanneer we thuis zouden werken. Nu kan een groot deel van het werk niet thuis gedaan worden omdat er teveel apparatuur voor nodig is. Datgene dat wél thuis gedaan kan worden dat doen we inderdaad wel thuis. Een collega is bezig met een heel stel instructies te herschrijven. Die zit al twee weken thuis en zien we alleen op Zoom (meetingplatform).

Zelf blijf ik buiten werk gewoon binnen, tenzij boodschappen of fietsen (race). Als ik boodschappen doe, dan ga ik meteen om 8:00 want dan is het rustig en heb je ruimte. Sporten idem, vroeg weg en hele vervelende, niet-populaire wegen. Ook vaak met de fiets naar werk doordeweeks waar ik nu geen mens tegen kom. In de ochtend zag ik al nooit iemand want veel te vroeg. Doordat de scholen dicht zijn, zie ik in de middag ook niemand.
Eigenlijk is boodschappen doen mijn grootste risico en dat kan ik niet verder indammen (wacht, online. Hmmmm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boodschappen doe ik gewoon als het rustig is. De ene keer is dat op zondagmiddag, de andere keer 's avonds laat.... Ik heb de indruk dat je nu niet echt vooraf kunt zeggen of het druk is in de supermarkt. Zaterdagavond om 20:00 uur boodschappen gedaan bij 1 van de wat grotere supers hier in het centrum en daar was het op dat moment echt heel erg rustig.

Als ik bij de super aankomt en het is daar druk, dan ga ik niet eens naar binnen. Ga ik wat later op de dag (of de volgende dag) wel even terug. Ik heb het idee dat het qua drukte overdag heel erg wisselt. Mensen werken veel thuis, zijn helemaal uit hun ritme en gaan dus ook op andere momenten boodschappen doen. De ene keer staat er om 7:55 uur al aardig wat volk te wachten bij de Appie, de andere keer staan er 3 te wachten.

Online, vergeet het maar.... dan mag je mee gaan spelen in de bestel-loterij om dan ruim een week later je spullen geleverd te krijgen. Daar voel ik niet zoveel voor, omdat (zeker nu) alles gewoon weer te krijgen is bij de supers. (Maar daar heb ik in het "voordelen" topic al aardig wat woorden aan vuilgemaakt: ik besef me door deze situatie ineens dat het op langere termijn beter zou zijn dat ik mijn geld weer gewoon naar de ouderwetse winkel (die dan toevallig ook bezorgt of een afhaalpunt heeft) breng, in plaats van naar een partij die ineens niets meer van zich laat horen als het erop aankomt.)
Pagina: 1