monitor niet herkend met displayport-hdmi kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Mijn vraag
Voor het thuiswerken heb ik twee kabels gekocht om de twee monitoren die ik thuis heb op mijn werklaptop aan te sluiten.
Deze heeft hiervoor een hdmi en een usb-c poort vrij. Omdat de twee schermen met hdmi op mijn pc zijn aangesloten, en ik niet wil klooien met het heen en weer wisselen van kabels dacht ik te werken met de beschikbare displaypoorten op de schermen. Het scherm dat via usb-c is aangesloten werkt prima, het scherm dat op de hdmi poort van de laptop is aangesloten wordt niet herkend.

Iemand een idee wat ik zou kunnen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop Dell latitude 7390x
schermen 2x LG 24MP59G
kabels: 1x hdmi-displayport, 1x usb-c-displayport

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 08:55
Ligt dat misschien hier aan:
https://www.startech.com/...t_converter_dp_multi_mode

Ik heb een adapter om HDMI in de Displaypoort in mijn laptop te krijgen, die mag passief zijn, want de Displaypoort aansluit kan dat aan. Maar volgens mij is dat niet altijd zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04

DirtyBird

Praktiserend denker

Topicstarter
Oke, het zou ook allemaal eens gewoon werken he.
Heeft displayport nog een voordeel boven hdmi, of is het een verouderde techniek?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:56
Voor HDMI naar DP is een actieve adapter nodig. Andersom werkt het wel passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

DirtyBird schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:30:
Oke, het zou ook allemaal eens gewoon werken he.
Heeft displayport nog een voordeel boven hdmi, of is het een verouderde techniek?
het hangt van de DP en HDMI versies af die ondersteund worden.
DP kan vaker een hogere resolutie aan op hogere refreshrates, omdat veel computers over een lagere HDMI standaard beschikken, vaak 1.4.

Beeldkwaliteit gaat verder niet uitmaken omdat het eigenlijk hetzelfde signaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
De makkelijkste oplossing is wss een simpele USB-C docking station kopen. Zoiets als dit: pricewatch: Dell Universal Dock D6000 - EU

De goedkoopste oplossing waarschijnlijk toch die HDMI poorten gebruiken. EVT zou je dan een HDMI-switch kunnen gebruiken.
Pagina: 1