Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming pc sub 1400€

Pagina: 1
Acties:

• Morningstar3
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-11-2021
Hallo,

---- edit: sub 1400 zou titel moeten zijn kleine typfout... ----

Graag had ik het advies ingeroepen van tweakers om een desktop samen te stellen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, high-end, online shooters vooral. Maar ook Assasin's creed en adventure games en kleinere RTS games (starcraft, company of heroes etc). ik doe dus niet aan grafische vormgeving

Wat mag het systeem gaan kosten?
absolute maxprijs is 1400€ inc monitor , toetsenbord ; (evt geluidsboxen of headset als er budget overblijft of deze niet al te kostelijk zijn)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets, ik begin van nul, heb momenteel een laptop
Muis heb ik al

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren al heb ik wel het meeste ervaring(positief) met Intel en Nvidia en dus minder met AMD en Radeon.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[Neen

Ga je overklokken?
Standaard instellingen moeten voldoende zijn, hou me niet bezig met overklokken van CPU

Wat verwacht je van ons?[i]
Een eerlijke feedback van wat momenteel de beste pc is die je kan samenstellen aan een prijs van 1400€ max randapparatuur inc. Afhankelijk van de winkel al dan niet zelf samen te stellen, ik heb voordien alles bij Alternate gehaald mlaar indien er andere ervaringen mogelijk zijn sta ik ervoor open als de feedabck van deze leverancier goed genoeg is.

Ik plan mijn uiteindelijke keuze te maken binnen 5 dagen eens de volgende paycheck binnen is :+

Alvast bedankt voor jullie experten-advies,

Mvg,
Johan

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie nog geen voorstel, dus waar wil je advies op hebben ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open. En weer open.

Succes!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:28
Ik zie dat je topic weer is geopend maar waar is precies het voorstel?

• Morningstar3
Hallo,

Excuses is tijdje geleden, na DAA gelezen te hebben en wenslijst op te hebben gemaakt denk ik dat dit is wat ik ongeveer zoek.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-9600K Boxed€ 229,90€ 229,90
1MoederbordenMSI MPG Z390 Gaming Plus€ 120,90€ 120,90
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Armor 6G OC€ 236,05€ 236,05
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 117,36€ 117,36
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 78,99€ 78,99
1WaterkoelingCorsair Hydro H100x High Performance Liquid CPU Cooler€ 87,90€ 87,90
1Geheugen internCorsair Vengeance CMSX16GX4M1A2666C18€ 79,85€ 79,85
1VoedingenSharkoon WPM Gold ZERO€ 76,05€ 76,05
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 500GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.111,90

• Morningstar3
denk dat 4 TB teveel is, al wil ik wel al mijn foto's etc erop zetten?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De grootte van je HDD is niet echt interessant om over te discussiëren. Pak er eentje waar je alles en meer op kwijt kunt, meer kunnen wij er ook niet van maken. Zorg vooral voor de nodige back-up als je data je waard is.

Wat me vooral opvalt is de keuze van je overige componenten. Heb je de meest recente BBG erbij gepakt? Dat is een erg goed begin.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Ik heb een paar dingen aangepast aan je build:

-Ik zou toch voor een AMD Ryzen 5 3600 gaan in plaats van een i5-9600K
-De 1660 Super presteert bijna net goed als een 1660ti terwijl die een stuk goedkoper is
-Ik denk dat een 2tb HDD genoeg is voor al je foto's
-Een AIO cooler is overbodig voor een systeem als deze. Daarom heb ik een aftermarket CPU cooler gepakt, die voldoende moet zijn voor jouw build.
-Als laatste heb je geen 650w voeding nodig. 400w is al voldoende. Als je later van plan bent om up te graden, kan je een 550w voeding nemen.

EDIT: pricewatch: Corsair TX550M V2

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 112,66€ 112,66
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 247,99€ 247,99
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 77,36€ 77,36
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 78,99€ 78,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 29,55€ 29,55
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 89,18€ 89,18
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W CM€ 59,89€ 59,89
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 83,12€ 83,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 950,74

[ Voor 4% gewijzigd door Jotyjo op 20-03-2020 14:40 ]

• Morningstar3
Alvast bedankt voor de feedback, helpt me vooruit, ik denk inderdaad min 550V voeding te nemen.

Vanwaar de keuze die ik overal zie tegenwoordig voor AMD Ryzen? ZIjn deze plots "beter" geworden dan Intel naar prijs/kwaliteit toe?

En inderdaad 4TB is misschien echt veel van het goede. denk dat met 2tb het meer dan voldoende is.

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:52
Morningstar3 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:46:
Alvast bedankt voor de feedback, helpt me vooruit, ik denk inderdaad min 550V voeding te nemen.

Vanwaar de keuze die ik overal zie tegenwoordig voor AMD Ryzen? ZIjn deze plots "beter" geworden dan Intel naar prijs/kwaliteit toe?

En inderdaad 4TB is misschien echt veel van het goede. denk dat met 2tb het meer dan voldoende is.
Misschien even in google tikken en kijken naar benchmarks reviews vergelijkingen
Pagina: 1