Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1356174

Topicstarter
Goedemiddag allen !

Voor mijn PlayStation 4 had ik een controller die soms traag reageerde, of soms dat de controller vast liep. ( Dat je bijvoorbeeld 1 klein tikje naar links geeft met de analoog stick, maar dat het beeld dan voor 2 seconde naar links blijft draaien )

Controller is nog geen jaartje oud, maar om toch in deze lockdown zonder problemen te kunnen gamen dacht ik, ik koop een nieuwe !

Direct na het koppelen loopt deze controller ook al vast. Dus ik denk oke ik laad hem eerst even op.
Dat werkte eventjes, hij deed het, maar binnen no-time heeft deze splinternieuwe controller hetzelfde probleem als mijn oude controller.. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik kan me niet voorstellen dat het aan een splinter nieuwe controller kan liggen..

Ook als de controller via een kabel is verbonden heeft hij hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1356174 op 20-03-2020 14:29 . Reden: Duidelijkheid dat het betreft een PS4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:52
Betreft dit op de PS4 of op de PC?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:19
Sluit je controller eens met een kabel op je PC of laptop aan en test de controller dan op onderstaande website. Weet je gelijk of alles goed werkt.

https://html5gamepad.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Wylana Betreft een Ps4.

@Mr. BlondeWerkt dit ook voor een Dual Shock PS4 controller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:19
Anoniem: 1356174 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:28:
@Wylana Betreft een Ps4.

@Mr. BlondeWerkt dit ook voor een Dual Shock PS4 controller ?
Ja ik test mijn controllers ook op deze manier.
Alle knoppen kun je testen maar ook de L2 en R2 die van 0 naar 100% gaan. Als deze kapot zijn doen ze vaak eerst niets en dan ineens 50% tot bijvoorbeeld 80%.

Erg lastig in race spellen om zo half gas te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:03
Dit heeft helemaal niks met je controllers te maken, dit is een typisch gevalletje van input lag. Vandaar dat de nieuwe het ook gelijk doet.

Wat voor TV heb je?

Kun je eens naar je beeldscherm instellingen gaan en kijken of er een Game modus beschikbaar is? Dat gaat dit voor 99,99% zeker oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Mr. Blonde Alles werkt naar behoren. Ook de L2 + R2 knop. Dus de knoppen van de controller is niks mis mee, ook de analoogstick werkt naar behoren. Het probleem zit hem, als ik bijvoorbeeld een bocht naar links wil maken, dat ik soms de auto in de muur knal omdat hij naar links blijft sturen, terwijl ik allang mijn pookje naar rechts doe..

@dehardstyler Mooie naam, medestamper ;) haha, Ik heb de Sony KD-55XF7077, ik kan zo gauw nog geen "game modus"vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1356174 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:40:

@dehardstyler Mooie naam, medestamper ;) haha, Ik heb de Sony KD-55XF7077, ik kan zo gauw nog geen "game modus"vinden.
Gegroet! :D

Ik heb eens even gekeken, en er is inderdaad een Game modus beschikbaar:
Beeldmodi

Levendig, Standaard, Aangepast, Bioscoop, Sport, Foto-Levendig, Foto-Standaard, Foto-Aangepast, Game, Graphics, HDR Levendig, HDR Bioscoop
bron: https://www.sony.nl/elect...d-55xf7077/specifications

Dit kun je dus instellen bij de beeldscherm modi in je menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dehardstyler

Thx voor het vinden ! Gamemodus is aan, maar geen verbetering,

Controller viel nu zelfs ineens uit. Als ik hem dan weer reconnect geeft controller aan volle batterij te hebben .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1356174 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:56:
@dehardstyler

Thx voor het vinden ! Gamemodus is aan, maar geen verbetering,

Controller viel nu zelfs ineens uit. Als ik hem dan weer reconnect geeft controller aan volle batterij te hebben .. ?
Hmmm dan is er toch meer aan de hand. Dit heeft namelijk ook niks met input lag te maken: "Het probleem zit hem, als ik bijvoorbeeld een bocht naar links wil maken, dat ik soms de auto in de muur knal omdat hij naar links blijft sturen, terwijl ik allang mijn pookje naar rechts doe.."

Maar dit is dus met een hagelnieuwe officiële PS4 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dehardstyler

Nou .. ik begin wel sterk te twijfelen, want de nieuwe voelt lichter dan de ander.. Hij is wel via bol.com in een officiele ps4 doos binnen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1356174 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:27:
@dehardstyler

Nou .. ik begin wel sterk te twijfelen, want de nieuwe voelt lichter dan de ander.. Hij is wel via bol.com in een officiele ps4 doos binnen gekomen.
Heb je niet toevallig een maat met een PS4? Dan kan je zijn controller even lenen, dan weet je gelijk of het aan de controller ligt of niet. Als die het ook niet doet, dan moet het wel aan de PS4 zelf liggen.

Maar ik zou dan even uitsluiten dat je niet toevallig een namaak controller hebt van Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:23
Zou de controllers op een Andere Ps4 eerder uit testen. En of wat ^ hierboven ook al zegt namaak controllers.
Als je input problemen hebt ligt het eerder aan de PS4 dan denk ik en of andere actieve signalen die met blue tooth kunnen bemoeien maar daar heb ik niet zoveel kennis van. Mits dat uberhaupt mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@dehardstyler @Psyonara Vanavond ga ik wel ff bij een maat langs om te checken.. Ik hoop zo erg dat het aan de controller ligt ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@dehardstyler @Psyonara

helaas. De controller werkte perfect bij maat van mij... Iemand enig idee nu. ? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 1356174 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
@dehardstyler @Psyonara

helaas. De controller werkte perfect bij maat van mij... Iemand enig idee nu. ? :(
Hmm, dan wordt het lastig. Je kunt een keer een factory reset doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

@dehardstyler @Psyonara

Klinkt alsof er iets fout gaat in de BT connectie met jouw PlayStation.
Heb zo’n issue alleen niet eerder gehoord/gezien.

Afhankelijk van de versie PlayStation blijft de controller ook als deze bedraad is aangesloten nog via BT werken.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2020 05:22 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:23
@dehardstyler @Psyonara

Ouch, PS4 terug brenngen en of hooguit de Ps4 bij me Maat uit proberen, kijken of je interference thuis hebt.
Als het echt aan de PS4 ligt dan heeft het te maken met de USB controller waar de Blue Tooth bij in gebakken zit. En dan hoop ik dat je nog garrantie hebt op je Console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aventius
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-07-2024
Beste,

Is je probleem ondertussen opgelost?

Zo ja, welk probleem was het uiteindelijk bij jou?

Want ik ervaar namelijk hetzelfde probleem .

Ook zelfs bij de turtlebeach headset valt regelmatig het geluid weg voor een seconde of 2

Ik heb dat ook al eens onderzocht en men zei dat ook aan de drukte kon liggen van 2,4 ghz wifi signalen. Echter kan ik die niet uitzetten dit om mijn ledverlichting hierop aangesloten is.

Graag hoor ik van je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Even naar het juiste subforum verplaatst :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joerisa
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-12-2020
Naar welk subforum is het geplaatst? Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimey1 4 7 5 2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17-03-2021
Beste iedereen,

ik hen dit probleem ook maar dan als ik mijn ps4 controller connect aan me pc waaran kan het liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:52
jaimey1 4 7 5 2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:33:
Beste iedereen,

ik hen dit probleem ook maar dan als ik mijn ps4 controller connect aan me pc waaran kan het liggen?
In steam kan je instellen of hij als PS4 controller moet gedetecteerd worden. Je kan hier eens mee spelen door de optie aan/uit te zetten afhankelijk wat nu de status is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-11-2022
goedenacht, ik ervaar het zelfde probleem kik heb zelf een Sony KD-55XH9005
tv en ernaast staan Hue philips lampen die met wifi werken.

dit is mijn ervaring met de controllers lijden een eigen leven en gaan naar links en recht het loopt niet soepel. en dit maakt game onmogelijk!

als ik mijn headset inplug is het het ergst. controller werkt dan niet goed en in de spraakparty stoor ik dan.

moment dat me ps4 controller raar begint te doen en ik mijn headset uit mijn controller haal doet die het weer goed

daarnaast heb ik weer 2 nieuwe gekocht en ook deze ervaar ik het zelfde probleem...

om gek van te worden...

ligt het. niet aan de Bluetooth van de ps4??

hoop dat we er uit komen lees hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeyou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-11-2022
BM schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:38:
Even naar het juiste subforum verplaatst :)
naar welk forum is dit verplaats ik ervaar zelfde probleem word er gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadicalStyler
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik heb nu ook een probleem met mijn dualshock V2 die nu net een maandje oud is en de controller begint nu al raar te doen en “te driften” om het zo maar te verwoorden ook hoor ik vaag klikkend geluidje bij de linker analoge stick. Deze controller heb ik trouwens ook aangeschaft bij bol.com in officiële doos en al en ik heb wel naar gevoel dat ze wat verzwijgen qua nieuwheid ,of het is misschien gewoon een veelvoorkomend probleem.
Pagina: 1