Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 15:10
Hallo,

Ik heb een oude Samsung tv op mijn slaapkamer geen smartTV en geen kanalen, om het een beetje leuk te houden heb ik een MiBox gekocht en Kodi geinstalleerd. Nu download ik Series en Films op mijn Kodi-PC en
dit wil ik Syncen met mijn Kodi-TV.

Nu ben ik een rookie met Kodi dus gaat Series toevoegen net nog wel. En deze inladen op Kodi-TV Via Upnp ook wel. Echter wanneer ik mijn PC uit doe, vraagt de TV om netwerk connectie...

Hoe kan ik toch mijn PC uit doen en de Series kijken die op mijn Kodi-Pc staan?

Beste antwoord (via FeaR op 02-05-2020 17:16)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

Deze gaat dicht. Ik mis de eigen inzet, de toon die wordt gezet helpt het topic zeker ook niet en hulp met gedownload materiaal gaan we niet bieden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:45
Hoi @Sbaliyev, dit gaat alleen werken als jouw PC aan is. Het bron materiaal moet immers ergens vandaan komen. Als alternatief zou je een NAS kunnen overwegen, die verbruiken minder stroom en kunnen altijd aan blijven. Dus Series en Films op NAS zetten en NAS als bron in Kodi toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 22:18

Nikeo

Jawelles

Wat mijn voorganger zegt. Ik heb ongeveer zo'n setup gehad als jij maar ik had een simpele netwerkhardeschijf in de meterkast (een my book live, járen geleden) staan waar hij het bronmateriaal via LAN af kon spelen. Dat was destijds een mooie goedkope oplossing. Nu heb ik een NAS, wat nog iets fijner werkt maar functioneel niet veel verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Hebben jullie misschien een tutorial of stappenplan dat ik kan doorlopen? Want NAS zegt me zo niks en ik ben een rookie op het gebied van Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
  • Koop een NAS
  • Sluit de NAS op je netwerk aan
  • Zet Series en Films op je NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31

defiant

Moderator General Chat
FTM is voor content en niet voor hardware, het topic verplaats ik daarom naar: MSH.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Moet je serieus een apart systeem daar voor aanschaffen? €300 zie ik op CoolBlue... Is er geen andere mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
defiant schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:55:
[mbr]FTM is voor content en niet voor hardware, het topic verplaats ik daarom naar: MSH.[/mbr]
Kodi is geen hardware toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sbaliyev schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Moet je serieus een apart systeem daar voor aanschaffen? €300 zie ik op CoolBlue... Is er geen andere mogelijkheid?
Misschien moet je zelf op onderzoek uit gaan voordat je je vragen hier neerplempt. Dat is je overigens al eerder verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Djordjo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Misschien moet je zelf op onderzoek uit gaan voordat je je vragen hier neerplempt. Dat is je overigens al eerder verteld.
Of je doet niet zo zuur en als je gewoon niks te melden hebt ben je gewoon stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Sbaliyev schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:36:
Jawel, je kan ook doen wat NIkeo voorstelt en je films en series op een draagbare harde schijf plaatsen en deze aansluiten aan je router. Punt is dat je data bereikbaar moet zijn zodra je kodi wil gebruiken. Of je dat nu doet met een losse harde schijf of met een NAS is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-10 13:06

Rannasha

Does not compute.

De data moet ergens te vinden zijn op een apparaat dat daadwerkelijk aan staat.

Dat kan de Kodi-PC zelf zijn, of een NAS zoals al genoemd door anderen.

Of je koopt een externe harddisk, hangt die aan je MiBox of aan je router en je kopieert je video bestanden daarheen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Oke dat wist ik dus niet, dat is wel een nadeel van Kodi dan in mijn optiek.

Misschien zijn er wellicht andere softwares die dit wel mogelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Zawaponga schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:38:
Hoi @Sbaliyev, dit gaat alleen werken als jouw PC aan is. Het bron materiaal moet immers ergens vandaan komen. Als alternatief zou je een NAS kunnen overwegen, die verbruiken minder stroom en kunnen altijd aan blijven. Dus Series en Films op NAS zetten en NAS als bron in Kodi toevoegen.
Is dit ook het geval bij de software Plex bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sbaliyev schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:59:
Oke dat wist ik dus niet, dat is wel een nadeel van Kodi dan in mijn optiek.

Misschien zijn er wellicht andere softwares die dit wel mogelijk maken?
Als je de computer uitzet kun je niet bij de data op de computer. Dat heeft niets met Kodi of een ander systeem te maken.

Dus heb je wat opties:
Je laat de PC aan (en je programmeert een remote shutdown zodat je altijd nog de PC uit kunt zetten na het kijken, zonder naar de PC te gaan)
Je koopt een ander apparaat dat voor opslag speelt die wel aan laat, een NAS dus
Je koopt een mediaspeler waar opslagruimte in zit en kopieert daar de mediabestanden heen.

Dat lijkt me geen nadeel van Kodi, want Kodi speelt lokale bestanden en bestanden over het netwerk af. Dat is aan jou, maar als je niet begrijpt dat bestanden niet beschikbaar zijn als het systeem waar ze op staan, uit staat, dan wordt dit een moeizaam topic eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Dat snap ik natuurlijk wel. Maar de dat dit al niet mogelijk is, is vreemd. Dat zou de gebruiksgemak met zowat 60% omhoog schroeven.

Heel vreemd dat dit niet gewoon een simpele optie is binnen zo een grote programma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 16:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sbaliyev schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:08:
Dat snap ik natuurlijk wel. Maar de dat dit al niet mogelijk is, is vreemd. Dat zou de gebruiksgemak met zowat 60% omhoog schroeven.

Heel vreemd dat dit niet gewoon een simpele optie is binnen zo een grote programma.
Dat is het grote probleem met jouw kennis op dit gebied:
Kodi kan dat wel! Kodi kan gewoon de lokale schijf benaderen van het apparaat waar Kodi op draait, alleen jouw Kodi speler kan dat niet. Dat is het probleem, niet Kodi, of Plex of wat dan ook.

Je reactie geeft een beetje aan dat je het dus niet snapt ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sbaliyev
Wat is het nou, wel of niet?

Ik heb de situatie geschetst, eerst zeg je dat het niet kan omdat de PC moet aanstaan. Dit snap ik wel Kodi moet constant verbinding hebben met de (originele) data.
Nu zeg je dat het wel kan? Het gaat hier niet om de lokale schijf, natuurlijk kan Kodi dat kan daar is het voor gemaakt. Dus kortom, ik download film op mijn pc, zet dit op schijf van Kodi en de Kodi op de tv download dit bestand via de netwerk verbinding. Nu zou ik verwachten dat ik mijn PC kan uitdoen aangezien het gesynced is met de TV maar nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46

Geen enkel programma kan media aanbieden als de computer uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Sbaliyev schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:19:
Wat is het nou, wel of niet?

Ik heb de situatie geschetst, eerst zeg je dat het niet kan omdat de PC moet aanstaan. Dit snap ik wel Kodi moet constant verbinding hebben met de (originele) data.
Nu zeg je dat het wel kan? Het gaat hier niet om de lokale schijf, natuurlijk kan Kodi dat kan daar is het voor gemaakt. Dus kortom, ik download film op mijn pc, zet dit op schijf van Kodi en de Kodi op de tv download dit bestand via de netwerk verbinding. Nu zou ik verwachten dat ik mijn PC kan uitdoen aangezien het gesynced is met de TV maar nee.
Je TV download de film niet, die streamt het vanaf je PC. Daarom is je pc waarop de film staat nodig om aan te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:56
Zet wat je wil kijken op een usb stick en steek die in je mibox, wellicht is die set-up ook de vlc app beter dan kodi. Succes

[ Voor 0% gewijzigd door eggda op 20-03-2020 18:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is een behoorlijk vaag topic aan het worden. :+ Het lijkt me sowieso handig als topic starter even de term “video streamen” door Google haalt; dat moet al veel duidelijk maken.

Kodi is een stukje software en kun je gebruiken om media af te spelen. Waar jou probleem zit, is waar je de media opslaat. Als die op je pc staat moet deze wel aan staan om het af te spelen. Dat gaat je MiBox niet synchroniseren natuurlijk. (Hoe zie je dat zelf met tientallen terabytes aan videomateriaal) Dat gaat die MiBox streamen vanaf je pc.

Als je dat vervelend vindt, heb je enkele opties om dit op te lossen. Mooiste oplossing is een NAS. Dat wordt het verzamelpunt van al je data. Is niet de goedkoopste oplossing maar in mijn ogen echt wel de beste. Als je er eenmaal aan gewend bent, wil je niet meer anders.

Wil je goedkoper klaar zijn, ga je met een externe harde schijf of usb-stick werken. Is alleen wat bewerkelijker en meer gedoe.

Meer is het niet. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Is jouw vraag of Kodi net als de Netflix-app voor tablet of telefoon een download knop heeft?

Dat je niet alleen online kan kijken, via wat jij noemt: kodi-PC. Anderen noemen: NAS en netwerkschijf.
Maar dat je ook offline kijken kan, en dat noem jij download/sync naar kodi-TV.

Ding is hier de gehanteerde definitie (of scope) van de termen "online" en "download". Daarbij jouw verwachting dat Kodi (en Plex) met de Netflix-app vergelijkbare functionaliteit zou moeten hebben.

Ik heb geen idee of Kodi (of Plex of Emby) zo'n Netflix-achtige download knop heeft (ingebouwd of via plug-in). Ik gebruikte Kodi, net als de rest, via een NAS :-) En Emby alleen als transcoder op mijn NAS.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-10 10:08

FeaR

In GoT we trust

Deze gaat dicht. Ik mis de eigen inzet, de toon die wordt gezet helpt het topic zeker ook niet en hulp met gedownload materiaal gaan we niet bieden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.