Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Inderdaad, ik denk dat Utrechter hier ook beter gepast zou zijn.
Het zou voor sommige mensen inderdaad misschien als aanstootgevend kunnen worden opgevat.
Het zou voor sommige mensen inderdaad misschien als aanstootgevend kunnen worden opgevat.
Een inwoner van Utrecht laat zich liever Utrechter dan Utrechtenaar noemen. Dit als gevolg van de zogeheten Utrechtse homoseksuelenaffaire: achter de Dom was er in de achttiende eeuw een geheime ontmoetingsplaats van homoseksuelen (voor wie tussen de kerk en de toren ook een gedenksteen ligt). Toen dit aan het licht kwam en de slachtoffers ter dood veroordeeld werden, werd Utrechtenaar een scheldwoord voor homoseksueel. Kort na de oorlog besloot een van de Utrechtse kranten uit die tijd, het Utrechts Nieuwsblad, het woord Utrechtenaar in de ban te doen.
Bron: Wikipedia
Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.
om zo iemand nu een scheldwoord te noemen vind ik op zich niet zo erg, maar pak dan een meer treffende ervoorDrardollan schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:49:
nieuws: Nederlandse maker malwarekits krijgt taakstraf en celstraf opgelegd
@Olaf
Het woord ‘Utrechtenaar’ is een scheldwoord en de meeste mensen uit Utrecht voelen zich daarmee uitgemaakt voor homoseksueel. Zie: Wikipedia: Utrechtse sodomieprocessen
Beter is om Utrechter of de man uit Utrecht te gebruiken.
maareh zo leer je nog eens wat nieuws..
Ik wist het ook niet, aangepast in ieder geval: nieuws: Nederlandse maker malwarekits krijgt taakstraf en celstraf opgelegd
Het is ook geen hele big deal natuurlijk, maar zo leren we allemaal iets bijOlaf schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:36:
Ik wist het ook niet, aangepast in ieder geval: nieuws: Nederlandse maker malwarekits krijgt taakstraf en celstraf opgelegd
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Pagina: 1