Marktplaats verzenden naar VK. Kan ik opgelicht worden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07 11:04
Hi.

Ik heb wat advertenties op marktplaats gezet en heb veel reacties binnen. Maar opvallend veel mensen vragen of ik naar de UK kan sturen. Op Engelse reacties reageer ik eigenlijk al niet. Maar er zitten ook Nederlandse reacties tussen. Ze claimen dat de betalingsverzoek functionaliteit niet werkt in het buitenland. Ik heb zoiets van.. als ze mij naar m'n bankrekening storten en ik heb het geld binnen, kan er eigenlijk niks misgaan toch? Volgens mij als je via een bank transactie het geld binnen krijgt, kunnen ze het ook niet zomaar terug claimen?

Ik laat mij verder niet gek maken door fake mails of sms berichten, daar heb ik al over gelezen. Maar stel het komt zo ver dat ze het geld daadwerkelijk storten en ik zie het in mijn app, kan er dan nog iets misgaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit is een bekende scam, negeren of rapporteren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:17
In het kort: ja. Zoek maar eens op 3 hoeks oplichting. Simpel gezegd: persoon 1 betaalt jou, jij stuurt naar persoon 2 (de oplichter). Persoon 1 komt verhaal halen omdat hij niets ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

Croga

The Unreasonable Man

TwColHD schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:37:
Maar stel het komt zo ver dat ze het geld daadwerkelijk storten en ik zie het in mijn app, kan er dan nog iets misgaan?
Yup. Dan kan het nogsteeds mis gaan. Binnenlandse boekingen worden meteen gecontroleerd door een clearing partij / mechanisme. Buitenlandse boekingen worden bijgeschreven en later pas gecontroleerd. Blijkt bij die controle dat de verzendende partij het geld helemaal niet had dan wordt de storting ongedaan gemaakt en ben jij je geld kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:59
Als je het niet vertrouwd, niet doen.

Heb zelf ook een Engels bericht gehad via V&A. Uiteindelijk afgekapt. Ook aangegeven dat het me spijt als ze wel legit was, maar dat ik er toch niet mee door ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwColHD
Bedankt voor de reacties. Ik heb letterlijk na het aanmaken van dit topic weer 2 buitenlandse reacties binnen. Ik wist dus niet precies hoe het zat met die banktransacties vanuit het buitenland. Maar met deze nieuwe kennis ga ik er ook verder niet op in. Thanks!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 07:42
Dat je je überhaupt afvraagt of je opgelicht kan worden op Marktplaats... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
Aan de andere kant, soms lijkt het duister, maar is het niet. In het verleden (10jaar+) hier op tweakers wel eens iets verkocht dat via western union werd betaald naar mijn CC rekeningnummer. In de eerste instantie gaan alle alarmbellen dan natuurlijk af, maar het was uiteindelijk een legitieme betaling, en twee tevreden tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Lumics op 20-03-2020 12:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 19:33
Lumics schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:51:
Aan de andere kant, soms lijkt het duister, maar is het niet. In het verleden (10jaar+) hier op tweakers wel eens iets verkocht dat via western union werd betaald naar mijn CC rekeningnummer. In de eerste instantie gaan alle alarmbellen dan natuurlijk af, maar het was uiteindelijk een legitieme betaling, en twee tevreden tweakers.
Tja, aan de andere kant is het voor mij de eerste keer dat ik iets positiefs lees over Western Union. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:44
Zeker met standaard spullen (die ook gewoon in Engeland te krijgen zijn) is het vrijwel zeker oplichting. Hooguit met iets exclusiefs/speciaals dat mensen de moeite nemen om het uit het buitenland te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Marktplaats biedt mensen een geweldig platform om opgelicht te worden. Als de UK dan nog in het spel komt kan je er helemaal zeker van zijn dat het mis is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

Noemen ze het product de hele tijd "the item" of refereren ze specifiek naar het product? Het kan an sich beide zijn. Mocht je het aan de straatstenen niet kwijtraken kan je er altijd nog dieper induiken, maar mocht je het net zo goed aan een binnenlands iemand kunnen slijten zou ik de moeite niet eens doen.

Hier zowel ervaring met legitieme kopers uit het buitenland als oplichters uit het buitenland.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
@MsG eindelijk eens iemand die niet direct roept oplichting.
Maar gewoon zegt denk er nog eens goed over na. En mocht je het inderdaad niet kwijt kunnen in Nederland. Dan kan je altijd zoveel mogelijk doen om een 3 Hoeks oplichting te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:25

-tom-562

Oliesjeik

Het is alleen legit als TS iets super unieks voor een extreem scherpe prijs aanbiedt. De rest is oplichting

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hi.

Ik heb wat advertenties op marktplaats gezet en heb veel reacties binnen. Maar opvallend veel mensen vragen of ik naar de UK kan sturen. Op Engelse reacties reageer ik eigenlijk al niet. Maar er zitten ook Nederlandse reacties tussen. Ze claimen dat de betalingsverzoek functionaliteit niet werkt in het buitenland. Ik heb zoiets van.. als ze mij naar m'n bankrekening storten en ik heb het geld binnen, kan er eigenlijk niks misgaan toch? Volgens mij als je via een bank transactie het geld binnen krijgt, kunnen ze het ook niet zomaar terug claimen?

Ik laat mij verder niet gek maken door fake mails of sms berichten, daar heb ik al over gelezen. Maar stel het komt zo ver dat ze het geld daadwerkelijk storten en ik zie het in mijn app, kan er dan nog iets misgaan?
Let op voor driehoeksoplichting maar dit kan je ondervangen. Ik laat bij een bankoverschrijving altijd het product en bezorgadres bij de betaling vermelden. Dan stuur je het daar heen. Klopt het niet, geld terugstorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:35

MJV

Nog afgezien van de technische mogelijkheden/driehoeksoplichting, het moet wel om bijzondere producten gaan als die blijkbaar niet of niet voor een normale prijs via het Engelse equivalent van Markplaats te krijgen zouden zijn toch?

Dat het blijkbaar de moeite waard is om verzendkosten vanuit NL te gaan betalen i.p.v. veel goedkopere lokale shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwColHD
AlxRoelofs schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:48:
Dat je je überhaupt afvraagt of je opgelicht kan worden op Marktplaats... :+
Ik hoor niet vaak dat een verkoper opgelicht wordt. Maar ik wist dus niet hoe het precies zat met bank transacties en het buitenland. Nu ik dat weet, maakt dat handelen met iemand uit het buitenland een stuk meer risicovol klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:40:
[...]

Yup. Dan kan het nogsteeds mis gaan. Binnenlandse boekingen worden meteen gecontroleerd door een clearing partij / mechanisme. Buitenlandse boekingen worden bijgeschreven en later pas gecontroleerd. Blijkt bij die controle dat de verzendende partij het geld helemaal niet had dan wordt de storting ongedaan gemaakt en ben jij je geld kwijt.
Fout. Je moet je iets verder verdiepen in clearing, de verantwoordelijkheden door de keten heen en de mogelijke gevolgen voor die ketenpartijen. De situatie die jij beschrijft is te bizar voor woorden.

Het zou enorme fraude enorm eenvoudig maken door het gebruik van katvangers in binnen en buitenland. Je zou werkelijk geld uit niets kunnen creëeren.

Driehoeksoplichting is het sleutelwoord hier, geen gek gedoe met het de facto op de pof van de ontvangende bank betalingen doen die later worden teruggeboekt.

Ook voor @TwColHD die in je verhaal getuind is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FirePuma142 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:23:
Fout. Je moet je iets verder verdiepen in clearing, de verantwoordelijkheden door de keten heen en de mogelijke gevolgen voor die ketenpartijen. De situatie die jij beschrijft is te bizar voor woorden.
En toch is het gewoon waar, hoe bizar het ook klinkt.

https://www.helpwithmyban...faq-banking-fraud-01.html
Wikipedia: Bank fraud
https://www.thebalance.co...ks-risks-and-scams-315292

Wellicht eerst zelf eens onderzoeken voordat je iemand voor leugenaar uit maakt?

Ja, driehoeksoplichting is zeker ook een mogelijkheid (arguably zelfs de waarschijnlijkere optie). Dat betekend niet dat check kiting geen werkelijk gevaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 21-03-2020 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 06:41:
[...]

En toch is het gewoon waar, hoe bizar het ook klinkt.

https://www.helpwithmyban...faq-banking-fraud-01.html
Wikipedia: Bank fraud
https://www.thebalance.co...ks-risks-and-scams-315292

Wellicht eerst zelf eens onderzoeken voordat je iemand voor leugenaar uit maakt?

Ja, driehoeksoplichting is zeker ook een mogelijkheid (arguably zelfs de waarschijnlijkere optie). Dat betekend niet dat check kiting geen werkelijk gevaar is.
Wat is de overeenkomst in je links? Ongedekte papieren cheques. Gaat het in dit topic daar over? Nee. Kun je check kiting uitvoeren met andermans rekening in het buitenland? Nee. Beschreef je een bestaande weeffout in het internationaal betalingsverkeer? Nee. Heb ik je hier een leugenaar genoemd? Nee.

Hoe dan ook: nee, het is niet waar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FirePuma142 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:18:
Wat is de overeenkomst in je links? Ongedekte papieren cheques. Gaat het in dit topic daar over? Nee. Kun je check kiting uitvoeren met andermans rekening in het buitenland? Nee. Beschreef je een bestaande weeffout in het internationaal betalingsverkeer? Nee.
Okay dan, voor jou een samenvatting;

- Ik stort een ongedekte cheque op mijn rekening (in een ver en donker land)
- Vanaf de rekening waar die ongedekte cheque gestort is maak ik geld over naar jouw nederlandse rekening
- Het geld is nu zichtbaar op jouw rekening (cleared)
- De cheque was ongedekt en wordt van mijn rekening af gehaald.
- Omdat settlement tussen een niet-SEPA rekening en een Nederlandse rekening tot 2 dagen kan duren wordt de betaling naar jouw Nederlandse rekening terug getrokken
- Het geld verdwijnt weer van jouw rekening

Short version:
Een betaling wordt eerst ge"cleared" op basis van de huidige situatie. Dat is een bericht aan de bank "Er komt geld aan".
Een betaling wordt ge"settled" op basis van de daadwerkelijke situatie. Dat is het punt dat er daadwerkelijk geld over de lijn gaat en dat kan tot 2 dagen later zijn dan de clearing.

Binnen SEPA is dit goed gedekt; clearing en settlement gebeurt tegelijkertijd en dus kan het niet fout gaan. Buiten SEPA werkt dit anders; daar zit er minstens één clearing partij tussen. (Voor SEPA deed Equens dit in Nederland; wie herrinert zich nog de "rentedagen" bij overschrijving? Dat was de manier waarop Equens dit probleem probeerde te voorkomen)

SWIFT heeft dit grotendeels opgelost maar nog niet volledig. Er zijn nog steeds banken waar er wel degelijk tijd tussen zit.

Overigens; het is ook nogsteeds gewoon mogelijk om een cheque te storten op de rekening van iemand anders. Het is gewoon mogelijk een cheque uit te schrijven, naar de bank te gaan, zeggen "Ik wil deze storten op bankrekening NL35INGB000123456". En dan komen we weer terug bij Cheque Kiting.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:50:
[...]

- Vanaf de rekening waar die ongedekte cheque gestort is maak ik geld over naar jouw nederlandse rekening
- Omdat settlement tussen een niet-SEPA rekening en een Nederlandse rekening tot 2 dagen kan duren wordt de betaling naar jouw Nederlandse rekening terug getrokken

Short version:
Een betaling wordt eerst ge"cleared" op basis van de huidige situatie. Dat is een bericht aan de bank "Er komt geld aan".
Een betaling wordt ge"settled" op basis van de daadwerkelijke situatie. Dat is het punt dat er daadwerkelijk geld over de lijn gaat en dat kan tot 2 dagen later zijn dan de clearing.

Binnen SEPA is dit goed gedekt; clearing en settlement gebeurt tegelijkertijd en dus kan het niet fout gaan. Buiten SEPA werkt dit anders; daar zit er minstens één clearing partij tussen. (Voor SEPA deed Equens dit in Nederland; wie herrinert zich nog de "rentedagen" bij overschrijving? Dat was de manier waarop Equens dit probleem probeerde te voorkomen)

SWIFT heeft dit grotendeels opgelost maar nog niet volledig. Er zijn nog steeds banken waar er wel degelijk tijd tussen zit.

Overigens; het is ook nogsteeds gewoon mogelijk om een cheque te storten op de rekening van iemand anders. Het is gewoon mogelijk een cheque uit te schrijven, naar de bank te gaan, zeggen "Ik wil deze storten op bankrekening NL35INGB000123456". En dan komen we weer terug bij Cheque Kiting.....
Voor dit topic iig niet heel relevant, gezien de UK in SEPA zit?

Voor daarbuiten misschien wel idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

YakuzA schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:17:
Voor dit topic iig niet heel relevant, gezien de UK in SEPA zit?

Voor daarbuiten misschien wel idd.
De uitdaging is: Het verzendadres is weliswaar in de UK maar wat geeft je de garantie dat de betaling daar ook vandaan gaat komen?

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit gaat werken als je er een string van maakt: Ik doe de valse storting in achterafistan, maak dat over naar een rekening in de UK, maak dat weer over naar Nederland. Wat gebeurt er nu wanneer de volgende dag de cheque ongedekt blijkt? Ze halen zowieso het geld terug van de UK rekening (of eigenlijk; annuleren de storting; er was nog geen geld), maar halen ze het dan ook terug uit NL? Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi.

ja, je kunt opgelicht worden, Het risico is te groot.
Zet een iPad op MP en de reacties lopen binnen, vaak 8 van de 10 in het Engels en voor studerend nichtje etc.
Moneygram, Paypal en meer vormen van betalen. vaak vraagt men 5 cent over te maken voor controle, stuurt men een ID als foto, contact buiten om MP berichten etc etc. veel losse kantjes. Er zijn verschillende vormen van oplichting zoals oa bij Avro-Tros is veel info te vinden https://opgelicht.avrotro...chting-via-marktplaats/#/ . veiliger is een duur artikel hier in NL te verkopen met contante betaling, of via je bank, maar kijk dan wel of het daadwerkelijk op jouw rekening is bijgeschreven, niet via foto van betaalpoging of dergelijke van koper. of bij je thuis wat vaak via Fake App gaat. Be Aware !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@TwColHD Wat je je moet afvragen is of hetgeen je verkoopt ook in de UK voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen is. Wanneer dat zo is heeft een koper geen enkele reden om het uit NL te halen.

Afgelopen week was exact deze vraag hier gesteld door iemand die een iPhone te koop had. Geen bijzonder apparaat, geen bijzondere prijs en toch veel reacties uit de UK.

En als je dan toch handel doet naar de UK zorg dan dat jij bepaalt hoe, wat en wanneer er betaald wordt. Dan nog is oplichting bijzonder goed mogelijk omdat jij niet kunt controleren of het geld afkomstig is van de persoon met wie jij communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:27

DataGhost

iPL dev

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:33:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit gaat werken als je er een string van maakt: Ik doe de valse storting in achterafistan, maak dat over naar een rekening in de UK, maak dat weer over naar Nederland. Wat gebeurt er nu wanneer de volgende dag de cheque ongedekt blijkt? Ze halen zowieso het geld terug van de UK rekening (of eigenlijk; annuleren de storting; er was nog geen geld), maar halen ze het dan ook terug uit NL? Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.
Geld gaat in principe altijd op een grote hoop, dus zodra een bedrag op een rekening is bijgeschreven heb je het niet meer over "dat bedrag". Wat als je 50 euro hebt, 100 euro onterecht bijgeschreven krijgt, en je doet twee betalingen van 75 euro elk, wat gaat er dan volgens jou waar teruggehaald worden? Je rekening komt gewoon in het rood te staan, want de betalingen die jij zelf gedaan hebt (van de UK rekening naar NL) zijn legitiem. Voor de bank is verder niet te zien of de UK rekening ook van een/de oplichter is of van iemand die te goeder trouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 07:50:
[...]

Je koppelt onterecht twee losstaande betalingen aan elkaar. Buiten dat is het settlement risk interbancair en doe je de aanname dat er per definitie uitbetaling volgt na clearing maar vóór settlement.
Short version:
Ehm, nee, dat is niet hoe clearing and settlement werkt. Nogmaals, dat is een interbancair proces. Die ene betaling waar jij het over hebt is een onderdeel van het cumulatief bedrag van de clearing and settlement, maar het ontbreken van gelden op de betaalrekening van oorsprong is met nadruk geen reden om als bank je settlement verplichting niet na te komen. Die twee stromen zijn van elkaar los gekoppeld.
Dat gebeurt binnen SEPA helemaal niet tegelijkertijd. Settlement gaat op een vaste interval. Zelfs bij Instant Payments gaat settlement niet tegelijkertijd.
SWIFT heeft dat helemaal niet opgelost. Kijk eens naar LORO, NOSTRO, VOSTRO voor een voorbeeld hoe dat met SWIFT werkt.
Overigens; het is ook nog steeds gewoon mogelijk om een cheque te storten op de rekening van iemand anders. Het is gewoon mogelijk een cheque uit te schrijven, naar de bank te gaan, zeggen "Ik wil deze storten op bankrekening NL35INGB000123456". En dan komen we weer terug bij Cheque Kiting.....
Je snapt het verschil tussen check kiting en het uitschrijven van ongedekte cheques niet. Laat staan dat je een cheque direct op andermans rekening kunt storten.

Het spijt me, maar je hebt overduidelijk geen enkel idee waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FirePuma142 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:48:
Het spijt me, maar je hebt overduidelijk geen enkel idee waar je het over hebt.
Top. Wat ik je zie zeggen is "Nee, zo werkt het niet". Maar ondanks linkjes en uitgebreide argumentatie is het enige wat jij aan onderbouwing levert "Nee, zo werkt het niet". Ik hoor graag hoe het dan wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
@Croga als we kijken naar Rabobank.(en verwacht niet dat andere Nederlandse banken anders werken. Is een bedrag op je rekening gegarandeerd. Of het nu uit NL of uit Afrika komt.

Wat er in jou scenario zal gebeuren is dat de rekening in het rood zal gaan. En dat is risico van de bank daar. Niet van de rekening houder hier.

Als we PayPal nemen en ik verkoop aan jou voor 1000 euro. En jij na 7 dagen zegt ja sorry maar daar klopt geen drol van. Ben ik die 1000 euro kwijt. Heb ik die niet meer? Dan stuurt PayPal gewoon een deurwaarder langs. Kunnen ze niets meer bij mij halen om x reden? Is dat verlies van PP en niet voor jou. Een bank werkt niet anders. Ik kom soms ook enkele euro's in de min na een pin transactie. Terwijl ik niet officieel mag rood staan. Dat is het risico wat de bank neemt. Niet ineens de verkopende partij.

Als het bedrag op je rekening staat via overboeking is het gewoon gegarandeerd.

https://www.rabobank.nl/b...en-betalen/overboekingen/

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 21-03-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Top. Wat ik je zie zeggen is "Nee, zo werkt het niet". Maar ondanks linkjes en uitgebreide argumentatie is het enige wat jij aan onderbouwing levert "Nee, zo werkt het niet". Ik hoor graag hoe het dan wel werkt.
Je links onderbouwen je claims niet. Ik ben al helemaal niet van plan om je uit te leggen hoe het dan wel werkt, daar moet je zelf moeite voor doen.

Begin bijvoorbeeld hier eens, aangaande je SEPA direct settlement claim bijvoorbeeld:

https://www.google.com/ur...Vaw31YXdoUxyBluT76Dc2pH73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hi.

Er is maar weinig op Marktplaats dat niet op eBay staat, of andere tweedehands sites. Je moet wel heeeeeeel erg iets graag willen als je vanuit de UK iets via Marktplaats koopt. Gewoon niet doen, het stinkt aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FirePuma142 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:25:
Je links onderbouwen je claims niet. Ik ben al helemaal niet van plan om je uit te leggen hoe het dan wel werkt, daar moet je zelf moeite voor doen.
Dus je argument blijft "Nee". Sterk argument. Veel plezier daarmee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Dus je argument blijft "Nee". Sterk argument. Veel plezier daarmee.
Ik heb je verteld dat de methode die jij omschrijft zou leiden tot fraude die zijn weerga niet kent. Ik heb je uitgelegd dat check kiting alleen werkt met rekeningen die onder je eigen controle zijn. Ik heb je verteld dat het innen van een cheque en de daaropvolgende betaling naar andermans rekening twee losstaande betalingen zijn.

Ik heb je al best wat hints gegeven aangaande LORO, NOSTRO, VOSTRO. Ik heb je uitgelegd dat clearing en settlement een proces is dat interbancair geldt, maar waar je als consument geen direct effect van hebt. Ik heb je zelfs een prachtige PDF gelinked waarin je SEPA clearing and settlement argument volledig mee onder de tafel wordt geveegd.

Dus nee, mijn argument is niet slechts "Nee". Je zult simpelweg beter je best moeten doen: jij beweert dat buitenlandse boekingen later ongedaan gemaakt kunnen worden omdat de settlement later is. Daar draag je geen enkele bron voor aan, en dan vraag je mij om bronnen aan te dragen die dat ontkrachten? Dat is de omgekeerde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:27
Wel opvallend dat scammers graag artikelen naar de UK laten sturen, wat zou daar de reden van zijn?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:42
Er is een bende actief die mensen op licht vanuit het VK, trap hier niet in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
@TwColHD gaat het om Apple spullen, die zijn zeer gewild bij oplichters. Ik zou het negeren en wachten op een nl koper die binnen de mp omgeving de betaling kan doen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Drardollan schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:25:
Wel opvallend dat scammers graag artikelen naar de UK laten sturen, wat zou daar de reden van zijn?
Ligt een zee tussen.
Vanuit België oid zou je kunnen vragen of ze niet gewoon langs komen.
Verder is Engels ook de grootste voertaal voor scammers, dus dan vallen Duitsland en België ook wel af als voor de hand liggende woonplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 21-03-2020 16:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1