Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 10:27
Hi, niet het juiste moment maar een ernstig ziek familielid wil ik nog graag een keer zien, en had nog voor de crisis uitgerekend dit weekend tickets geboekt (ryanair, cancelled). Dus ik ben op zoek naar een alternatief...

https://www.nederlandwere...den/reisadvies-oostenrijk
Er geldt momenteel een landingsverbod voor alle vluchten uit Nederland. Op dit moment kunt u nog met een overstap naar Oostenrijk vliegen.
Dus via omweg zou het evt kunnen, maar ik zie ook dat er nog gewoon vliegtickets te boeken zijn (via KLM/Easyjet), en vliegtuigen gister geland zijn:
https://www.schiphol.nl/nl/vertrek/KL1847

Heeft iemand hier recentelijk nog ervaring mee gehad ? Heb woensdagmiddag KLM & Easyjet gevraagd of ik toegelaten zou worden tot het land, maar nog geen antwoord gehad..

Tnx

nb. ben me bewust van de risicos, zit al 2 weken binnen dus verwacht niet dat ik het zelf over zal dragen. Als ik besmet mocht worden (onderweg, vliegveld) ben ik na 2 dagen weer thuis en zal ik in zelf-quarantaine zitten. Dus in de tussentijd verwacht ik zelf niemand te kunnen besmetten.

[ Voor 17% gewijzigd door C.Hariri op 20-03-2020 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien advocaat van de duivel : Maar het kan nu gewoon niet, het risico is te groot dat jij daar mensen besmet of een besmetting mee terug neemt.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 19:50

Osxy

Holy crap on a cracker

Hoe lullig het klinkt maar zou het niet doen.
Er zijn aanzienlijke risico's op besmetting (voor jezelf maar je kan het ook asymptomisch mee nemen), er bestaat altijd een kans dat je daar aan de grens geweigerd word en als laatste kan je daar eventueel stranden.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Voor volk en vaderland: doe niet egoïstisch.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Als je zo nodig moet kan je dan bv niet met een auto? Minste kans op besmetting van de een of de ander.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:43
ik zou ook kijken of je een auto kan lenen of huren oid. Met vliegen ben je niet flexibel en weet je niet waar je vast kan komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 18:58
En hoe groot is de kans dat ze je binnenlaten in het land?..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
KLM vermeldt het volgende op zijn website:
Austria has imposed entry bans on a number of countries, including the Netherlands. As of 18 March, flights from Amsterdam Airport Schiphol to Vienna and Graz will be operated without passengers. KLM is allowed to bring home Austrian passengers.
Vanuit Nederland naar Oostenrijk vliegen gaat dus niet lukken, tenzij je een Oostenrijker bent.

[ Voor 3% gewijzigd door voske op 20-03-2020 12:51 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:34
Als ik het goed zie, rijden de treinen nog wel. Wellicht is dat een optie?

Er is ook de mogelijkheid de auto te pakken, neem ik aan.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
Basszje schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:28:
Als je zo nodig moet kan je dan bv niet met een auto? Minste kans op besmetting van de een of de ander.
De kans is nog altijd dat ze de grens sluiten. Om zieke Duitsers tegen te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Basszje

Reisvaap!]

Drakin-Korin schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:54:
[...]

De kans is nog altijd dat ze de grens sluiten. Om zieke Duitsers tegen te houden
Misschien is dat een hint wat te doen ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zou het risico echt niet nemen..... als je alle ontwikkelingen volgt is dat gewoon niet verstandig.

Die ban op Nederlanders is er niet gekomen omdat iemand zich in Oostenrijk zat te vervelen ;)

En ook al ben jij niet ziek, of merk je niet dat je het hebt, je kunt dan alsnog het virus verspreiden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

voske schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:50:
KLM vermeldt het volgende op zijn website:

[...]

Vanuit Nederland naar Oostenrijk vliegen gaat dus niet lukken, tenzij je een Oostenrijker bent.
Lezen mensen. Er is dus een ENTRY BAN voor onder meer Nederlanders die Oostenrijk in willen. Ergo, je komt het land niet in. Met welk vervoermiddel dan ook. Tenzij je zelf bij Reutte over de bergen wilt lopen a la Sound of Music en ook dan ben je zwaar illegaal bezig.

Hoe vervelend ook, in je eigen belang en dat van anderen, blijf thuis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:33
The Eagle schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:08:
[...]

Lezen mensen. Er is dus een ENTRY BAN voor onder meer Nederlanders die Oostenrijk in willen. Ergo, je komt het land niet in. Met welk vervoermiddel dan ook. Tenzij je zelf bij Reutte over de bergen wilt lopen a la Sound of Music en ook dan ben je zwaar illegaal bezig.

Hoe vervelend ook, in je eigen belang en dat van anderen, blijf thuis.
Tirol, Westelijk oostenrijk is in quarantaine gezet. Je geraakt dus ook niet met de auto in Wenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat er niet heen. Dat kan je beter zo snel mogelijk accepteren.

Sociaal ook zeer onwenselijk om naar alternatieve routes te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Of het sociaal handig is oordeel ik niet over, maar volgens mij gaat het simpelweg niet lukken.

Wellicht snel een tablet halen om te kunnen streamen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Sprak een game vriend uit onze WPO Clan (Politie commissaris in Wenen) en de conclusie is simpel. Vliegtuig gaat je niet lukken, trein ook niet, auto/motor ook niet (alle buitenlandse kentekens worden van weg geplukt) en zonder toestemming dat je er mag zijn wordt je in isolatie vast gezet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Buiten dat het ethisch niet helemaal verantwoord is in deze tijden, je kan ook de auto pakken.
10 uurtjes rijden, minimale interactie met andere mensen maar zoals hierboven ook wordt gezegd, de vraag is of anderen op een nederlander zitten te wachten die even 2 landsgrenzen oversteekt.

Ik zou zeggen ga bellen/skypen/facetimen, en accepteer de situatie.

Ik heb dit weekend afscheid moeten nemen van een dierbare door een afgesloten lijkenzak zonder dat ik degene heb kunnen spreken dus we moeten allemaal offers brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Awaken1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:23:
Buiten dat het ethisch niet helemaal verantwoord is in deze tijden, je kan ook de auto pakken.
Nee, want je komt het land niet in. Alle buitenlandse kentekens worden van de weg geplukt, en dan beland je voor een paar weken in quarantaine.

Er is een entry ban op Nederlanders in Oostenrijk, ongeacht hoe je binnen komt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:18
De grens is dicht, dus je komt er niet legaal overheen.

Enige wat zou lukken is met een fiets of lopend want buitenlandse kentekens worden sowieso van de weggeplukt.

Vliegen/trein/bus worden allemaal gecontrolleerd

[ Voor 13% gewijzigd door GrooV op 20-03-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Awaken1 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:23:
10 uurtjes rijden, minimale interactie met andere mensen maar zoals hierboven ook wordt gezegd, de vraag is of anderen op een nederlander zitten te wachten die even 2 landsgrenzen oversteekt.

Ik zou zeggen zoek, ga bellen/skypen/facetimen, en accepteer de situatie.

Ik heb dit weekend afscheid moeten nemen van een dierbare door een afgesloten lijkenzak zonder dat ik degene heb kunnen spreken dus we moeten allemaal offers brengen.
Auto is een no success scenario. Ze gebruiken de scanners die de stickers scannen op de snelweg om buitenlanders van de weg te plukken en zijn zeer actief. Geen sticker en je wordt gepakt en je kan geen stickers krijgen op het moment en bestaande stickers zijn bekend op kenteken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het is een stuk minder dan fysiek aanwezig zijn en op de juiste momenten een hand vast te kunnen pakken, op een schouder te kunnen kloppen, samen een traantje weg te pinken. Maar regel gewoon dat je kan video bellen / face timen / of hoe je het ook wilt noemen. En ga er dan zelf goed voor zitten, neem de tijd, maak ruimte en vooral zit zelf in een goede ruimte zonder afleidingen etc.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

GrooV schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:25:
Enige wat zou lukken is met een fiets of lopend want buitenlandse kentekens worden sowieso van de weggeplukt.
Ook fiets/lopend is geen garantie. Ik heb eerder deze week een andere "dichte grens" overgestoken (FR -> CH) op de fiets en daar werd ik gewoon gecontroleerd. Alleen met de juiste papieren mocht je verder.

Het is mogelijk dat men op de Oostenrijkse grens minder streng controleert, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Aangezien het inmiddels illegaal is om naar Oostenrijk af te reizen, sluit ik dit topic conform het algemeen beleid. Helaas is een videoverbinding de enige realistische mogelijkheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 20-03-2020 13:48 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.