Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn Gigabyte Radeon AORUS RX 580:
Na een half jaar uitstekend gewerkt te hebben viel het beeldscherm ineens weg en begonnen de fans van de Gpu op 100% te draaien.
Bij het herstarten van mijn pc bleef het scherm zwart 'no signal' en begonnen de fans meteen weer voluit te draaien.
Ook zat er wat olie-achtig vocht rondom de backplate.
Momenteel gebruik ik mijn oude grafische kaart en alles werk gewoon.
Ik heb de Gpu teruggestuurd naar de winkel, waar hij door de technische dienst is gecontroleerd en volgens hun wel werkt.
Mijn vraag:
Wat kan de oorzaak zijn van deze problemen, waarom werkt hij bij mijn ineens niet meer en in de winkel wel? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Moederbord: ASRock AB350M Pro4
Gpu: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB
RAM: HyperX Fury black HX424C15FB3/8
Voeding: Corsair TX550M V2
Ssd: Crucial MX500 2,5" 250GB
Ik heb het volgende probleem met mijn Gigabyte Radeon AORUS RX 580:
Na een half jaar uitstekend gewerkt te hebben viel het beeldscherm ineens weg en begonnen de fans van de Gpu op 100% te draaien.
Bij het herstarten van mijn pc bleef het scherm zwart 'no signal' en begonnen de fans meteen weer voluit te draaien.
Ook zat er wat olie-achtig vocht rondom de backplate.
Momenteel gebruik ik mijn oude grafische kaart en alles werk gewoon.
Ik heb de Gpu teruggestuurd naar de winkel, waar hij door de technische dienst is gecontroleerd en volgens hun wel werkt.
Mijn vraag:
Wat kan de oorzaak zijn van deze problemen, waarom werkt hij bij mijn ineens niet meer en in de winkel wel? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt!
Processor: AMD Ryzen 5 1600
Moederbord: ASRock AB350M Pro4
Gpu: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB
RAM: HyperX Fury black HX424C15FB3/8
Voeding: Corsair TX550M V2
Ssd: Crucial MX500 2,5" 250GB
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 11:57 ]