Mijn oude SSD in mijn nieuwe build plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik sta op het punt om mijn nieuwe PC in elkaar te steken.
Nu heb ik in mijn oude PC 1 SSD zitten die al mijn games bevat, en ook windows.

Ik zou graag deze SSD in mijn nieuwe PC plaatsen. Ik heb al vernomen dat ik dan Windows eerst van de SSD moet verwijderen voor ik deze in mijn nieuwe PC plaats.

Nu is mijn vraag: Kan ik enkel Windows van mijn SSD verwijderen, terwijl mijn games er nog op staan?
Dit zou mij namelijk heel wat downloadlimiet en tijd besprane (COD 174 GB :( )

Ik heb dit al proberen op te zoeken op youtube en Google, maar ik denk dat mijn vraag wat specifieker is.

Bedankt allemaal!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zelfs Windows hoef je niet te verwijderen. :)

Tijdens een nieuwe installatie wordt de oude Windows installatie hernoemd naar Windows.old

Hierin komen ook de mappen Users, Program Files en Program Files (x86) te staan. Die kun je ná de nieuwe Windows installatie weer terug verplaatsen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik gelezen had dat je best windows eraf kon halen, en de nieuwe PC booten met een USB flash drive de eerste keer.

Hoe begin ik hier dan best aan? Of is er ergens een stappenplan beschikbaar?
Ben nogal onwetend over software en die dingen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met een SSD maakt het niet veel uit. Zolang hij maar niet te vol zit.
Vroeger met een draaiende schijf wil je met een schone lei beginnen vanwege fragmentatie + het 'begin' een een draaiende schijf is sneller qua seek times.

Had laatst hetzelfde probleem na een corrupte Windows installatie.
Met alle Steam games ging het probleemloos.
Uplay / The Division 2 had er minder zin in, moest alles opnieuw downloaden. :/

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 20-03-2020 11:19 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik kan lezen dien ik letterlijk:

-Oude PC uit elkaar halen, zonder iets aan mijn SSD te verwijderen of formateren
-Nieuwe PC in elkaar zetten, inclusief SSD
-Nieuwe PC opstarten met USB flash drive om te booten
-Nieuwe drivers installeren en klaar.

Is het zo simpel? Het is dan niet dat de 2 "windows installaties" een probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Yep.

En niet per ongeluk formatteren hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:21:
Yep.

En niet per ongeluk formatteren hè. ;)
Bedankt!
En nee die optie zal ik wel niet tegenkomen. Trek gelijk alles gewoon uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Als je op Windows 10 draait dan zou ik adviseren om gewoon de SSD om te bouwen. Windows 10 heeft heel erg weinig moeite met nieuwe hardware. Ik heb mijn SSD over gezet van m'n laptop in m'n desktop en hij begon te klagen over activeren maar verder werkte hij gewoon verder.

Dus oude SSD in nieuwe PC, opstarten vanaf oude SSD, nieuwe drivers installeren, klaar en gaan met die banaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Croga op 20-03-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:16
In theorie is het mogelijk. Je hoeft Windows niet van je SSD te verwijderen en bij de eerste keer opstarten moeten er veel drivers geïnstalleerd worden (want andere hardware) en er is een kleine kans dat je uiteindelijk toch tegen problemen aanloopt (BSODs bijvoorbeeld).

Mijn advies zou echter zijn; nieuwe PC -> schone installatie. Ik zou zelf nooit een SSD gewoon overzetten naar een ander systeem met andere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Gewoon proberen om met je SSD te booten, Win10 is erg makkelijk daarmee.
Wel aan te raden als je een andere grafische chipset hebt is om Display Driver Uninstaller te gebruiken.
En als het niet (goed) funtioneert kan je altijd nog een clean herinstall uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:22:
Gewoon proberen om met je SSD te booten, Win10 is erg makkelijk daarmee.
Wel aan te raden als je een andere grafische chipset hebt is om Display Driver Uninstaller te gebruiken.
En als het niet (goed) funtioneert kan je altijd nog een clean herinstall uitvoeren.
Inderdaad, DDU nog doen voor de andere drivers, thanks!
Pagina: 1