Toon posts:

Asus laptop videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb problemen met mijn asus laptop, R751LN (X750LN is geloof ik hetzelfde model).
Bij normaal gebruik geen problemen, alleen als ik een game wil spelen krijg ik een soort sneeuwachtig beeld. Heb 2 fotos toegevoegd ter illustratie.

Ben een redelijke leek op dit gebied, maar heb toch wat info geprobeerd te vinden. Als ik het goed begrijp heeft de laptop "2" videokaarten, 1 voor normaal gebruik en de 2e, geforce 840M, voor games?
Wat ik ook las is dat de asus meestal de videokaarten soldeert op het moederbord?

Alle drivers zijn up to date.

Mijn vragen zijn dan ook:
- kan je alleen de videokaart vervangen?
- zo ja, ook met een betere videokaart (upgrade)?
- als het niet kan, moet ik dan het hele moederbord vervangen?
- zou ik dan ook een andere erin kunnen zetten die fysiek hetzelfde is, maar met bv een betere processor? Of gaat dit problemen opleveren met de andere componenten of stroom?

Opsturen ter reparatie gaat waarschijnlijk €100-200 kosten, en dat is de laptop niet waard denk ik.

Dank jullie wel voor jullie tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ag7rGCtOrkRVAJ82O7FeaCNcdsA=/f/image/ZPMh8dPorJip1gJH8gbdhi5T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQShIaWUvpWrdt1K64xOxfFcvB0=/f/image/szR71kYQqg4sz2GTHLomS7VR.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die artifacts zien er uit als een hardwarematig probleem, als in; onherstelbaar beschadigd. De videokaart is niet te vervangen bij dit type laptops.

Om er zeker van te zijn dat het hardwarematig is, zou je een herinstallatie kunnen doen van alle videokaartdrivers, of nog rigoureuzer: Windows.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de reactie. Helaas heeft het niet geholpen. Weet iemand ook of alle moederborden dezelfde afmetingen hebben? Dus zou ik er een nieuwere versie in kunnen zonder problemen?