Boldraadrooster plaatsen in luchtafvoerkanaal op dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:46
Bij het vervangen van het luchtafvoerkanaal in mijn keuken is er een oud vogelnest gevonden. Om dit in de toekomst te voorkomen moet er een boldraadrooster geplaatst worden in het luchtafvoerkanaal op het dak. Om kosten te besparen wil ik dit zelf gaan proberen. Is er iemand die ervaring heeft met het plaatsen van zo'n rooster en hoe zet je die vast in het kanaal? Ook ben ik zelf nog nooit het dak opgeklommen (tussenwoning), dus alle tips zijn welkom _/-\o_

Beste antwoord (via Jeffrey op 20-03-2020 10:37)

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Zorg dat je extra dakpannen hebt, verder weet ik niet waar exact het kanaal zich bevindt. Anders met een ladder omhoog en voorzichtig de pannen wegpakken/schuiven. En zo een pad naar het kanaal banen. Bolrooster zal waarschijnlijk in te knijpen zijn en zet zich zelf vast als je die weer los laat.

edit: En natuurlijk geen hoogtevrees hebben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nila op 20-03-2020 10:16 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Zorg dat je extra dakpannen hebt, verder weet ik niet waar exact het kanaal zich bevindt. Anders met een ladder omhoog en voorzichtig de pannen wegpakken/schuiven. En zo een pad naar het kanaal banen. Bolrooster zal waarschijnlijk in te knijpen zijn en zet zich zelf vast als je die weer los laat.

edit: En natuurlijk geen hoogtevrees hebben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Nila op 20-03-2020 10:16 ]

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:17
Ik ben destijds met een keukentrapje uit het dakraam geklommen voor een vergelijkbaar klusje. Had van tevoren wel een (statisch) klimtouw over het dak gegooid en aan de andere kant van het huis stond mijn vrouw mij te zekeren.

• Jeffrey
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:46
Gebanned schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 11:44:
Ik ben destijds met een keukentrapje uit het dakraam geklommen voor een vergelijkbaar klusje. Had van tevoren wel een (statisch) klimtouw over het dak gegooid en aan de andere kant van het huis stond mijn vrouw mij te zekeren.
Dat klinkt als een scene uit de nieuwe James Bond actiefilm:P Ik heb gelukkig een plat dak waar via ik op het hogere dak kan klimmen.

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-01 10:00
Jeffrey schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Dat klinkt als een scene uit de nieuwe James Bond actiefilm:P Ik heb gelukkig een plat dak waar via ik op het hogere dak kan klimmen.
Dat is een wereld van verschil, dat heb ik niet.. Bij mij zijn het twee volle verdiepingen, daarna een overstek van het huis en daar moet je dan opklimmen.
Ik heb geen hoogtevrees, maar dat doe ik niet graag :+

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT