Beste Tweakers,
Ik kom helaas niet verder door erg summiere informatie van Actian en beperkte resultaten uit zoekopdrachten. Wegens omstandigheden moet ik namelijk enkele keren per dag aanpassingen verrichten in tabellen.
Nu lukt mij dat probleemloos via de PSQL control centre.
Om dit te scripten heb je de executable nodig genaamd pvddl.exe en deze gebruikt een command-file met waar de commando's in opgenomen mogen worden
Om dit te automatiseren wil ik simpelweg via de taakplanner een BAT file aanroepen die doet het volgende:
De command file (waar ik niks in detail over kan vinden betreft opmaak) ziet er nu zo uit:
Dit zijn de commando's die wel werken in PSQL control centre.
Uitvoeren via pvddl.exe komt met het volgende log:
Invalid cursor state state zou duiden op een tabel die niet aangepast kan worden. Maar dat is vreemd, dit lukt mij namelijk wel direct in PSQL control centre
.
Maar omdat ik niks kan vinden over het gebruik van PVDDL behalve de erg summiere beschrijving in PDF en cmd output zit ik nu vast
.
Ik kom helaas niet verder door erg summiere informatie van Actian en beperkte resultaten uit zoekopdrachten. Wegens omstandigheden moet ik namelijk enkele keren per dag aanpassingen verrichten in tabellen.
Nu lukt mij dat probleemloos via de PSQL control centre.
Om dit te scripten heb je de executable nodig genaamd pvddl.exe en deze gebruikt een command-file met waar de commando's in opgenomen mogen worden
Om dit te automatiseren wil ik simpelweg via de taakplanner een BAT file aanroepen die doet het volgende:
code:
1
2
| cd "c:\Program Files (x86)\Actian\PSQL\bin" pvddl.exe DEMODATA "D:\PSQL\test_Billing.sql" -log "D:\PSQL\test_Billing.log" |
De command file (waar ik niks in detail over kan vinden betreft opmaak) ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
| select * from "Billing"# update "Billing" set Student_ID=replace(Student_ID, '999999999', '100062607')# |
Dit zijn de commando's die wel werken in PSQL control centre.
Uitvoeren via pvddl.exe komt met het volgende log:
code:
1
2
3
4
5
6
| 19-MAR-2020 12:56:49.553 | pvddl: select * from "Billing" 19-MAR-2020 12:56:49.553 | pvddl: The data definitions have been updated. 19-MAR-2020 12:56:49.553 | pvddl: update "Billing" set Student_ID=replace(Student_ID, '100062607', '999999999') 19-MAR-2020 12:56:49.553 | pvddl: Invalid cursor state. 19-MAR-2020 12:56:49.553 | pvddl: The data definitions have been updated. |
Invalid cursor state state zou duiden op een tabel die niet aangepast kan worden. Maar dat is vreemd, dit lukt mij namelijk wel direct in PSQL control centre
Maar omdat ik niks kan vinden over het gebruik van PVDDL behalve de erg summiere beschrijving in PDF en cmd output zit ik nu vast