Externe bay (opslag)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 21:58
Ik zoek een?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een externe 4-bay storage unit.
Géén NAS
Het dient voor extra opslag aangesloten op een iMac.
Minimumeisen:
  • USB-C met minstens protocol USB 3.1 gen 2 of hoger
  • extra USB-C voor 'daisy chain' *
  • 4 bays 3,5" SATAIII in JBOD
  • geen meegeleverde HDD's
Wat is je budget?
nvt: de upgrade naar extra opslag begint zich op te dringen en dit wil ik deftig aanpakken, gebaseerd op de adviezen. De bay unit moet in staat zijn om goeie prestaties te halen gebaseerd op de disks die erin geplaatst worden (hdd's).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bekend met merken van drive bays, maakt dus eigenlijk niet uit. Bovendien vrees ik dat op een nichemarkt richt met de daisy chain.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
iMac doet o.a. dienst als fileserver en draait 24/7. IPC-beelden worden er o.a. op opgeslagen a.d.h.v. SecuritySpy. Denk ook aan Plex server enz.
Een NAS is dus niet van toepassing, ik heb het software- (OS) en netwerkgedeelte van een NAS niet nodig. Maar wel de opslag en 4 bays.
Ik wil niet een hele hoop "losse" externe drives aan de iMac hangen, o.a. om een usb-hub al te vermijden. |:(

* Als USB 3.1 gen 2 vrij snel een bottleneck zal worden voor daisy chain, zal ik naar Thunderbolt moeten kijken. Graag advies _/-\o_

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Beste antwoord (via VeterisVulpes op 20-03-2020 16:15)

Alle reacties

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik mis het filter dat je op de PW hebt los gelaten.... Dat zou een start kunnen zijn van je keuze lijstje.

Acties:
  • Beste antwoord

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

• VeterisVulpes
@michielRB Mijn filters leveren enkel de doodgewone externe hdd-behuizingen op. Geen enkele met daisy chain in de lijst. Een filter 'daisy chain' zou zéér handig zijn.
@downtime Respect! Die Areca 8050T3U lijkt exact aan alles te voldoen! Even van nader bekijken.

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Hey @VeterisVulpes
Er is toch echt een categorie voor dit soort externe disks in de PW: categorie: Backup drives en removable storage

• VeterisVulpes
@michielRB Nee, helaas niet wat ik zoek. In de categorie geen enkele met Thunderbolt.

Pagina: 1