VMWare devicemanager uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 20:57
Mijn vraag
Ik heb een desktop met windows 10 pro, laatste update. Hierop wil ik VM's kunnen draaien voor school (thuiswerk) , en dat zou moeten kunnen volgens de specs. Ik heb in mijn bios virtualisatie aangezet. Vervolgens heb ik de software VMWare workstation 15 pro geinstalleerd. Hierin open ik een vm maar dan krijg ik deze melding: VMware Workstation and Device/Credential Guard are not compatible. VMware Workstation can be run after disabling Device/Credential Guard. Please visit http://www.vmware.com/go/turnoff_CG_DG for more details.
Ik open de link, en volg de intructies die ik daarin krijg. Dat leidt tot een link naar de helppagina van Microsoft hoe je device manager uitschakel. Hier heb ik ook alles gevolgd. Alles is gelukt, maar alsnog werkt niks.
Ik blijf dezelfde melding krijgen.
Alleen een grote powershell command in de helppagina van Microsoft geeft alleen maar foutmeldingen.

Mijn docenten weten ook niet wat de oplossing zou zijn.
Ik ben bang dat ik vrij weinig opties meer over heb om te proberen.
Daarom dacht ik mijn pc maar even te resetten met bestandsbehoud. Daar stak windows ook even een stokje voor door een melding te geven met: het resetten is mislukt.
Wat kan ik nog doen, als resetten zelfs niet werkt, dan schat ik in dat er ergens een groot probleem zit in mijn windows?
Ik had vanwege andere problemen mijn pc 3 maanden geleden nog gereset. Maar ik begin nu wel te vrezen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Amd Ryzen 5 2600
MSI Tomahawk B450
VMWare workstation 15 pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle links in de foutmelding, en de links in de hulppagina van Microsoft zijn allemaal geprobeerd.

[ Voor 1% gewijzigd door NathanVerkerk op 19-03-2020 22:54 . Reden: hardware info toegevoegd ]

Beste antwoord (via NathanVerkerk op 30-10-2020 21:30)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat hierboven ook al gezegd wordt. Device Guard gebruikt delen van Hyper-V, en dat werkt niet met VMware.
Overigens is VMware hier wel mee bezig, in de volgende versie van Workstation is dit niet meer het geval en kan het parallel gebruikt worden: https://blogs.vmware.com/...on-tech-preview-20h1.html

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat je in VMware "moet" doen maar als je Windows 10 Pro hebt, kan je toch ook gewoon Hyper-V draaien? Daarin kan je ook "gewoon" virtuele machines aanmaken, starten, weggoiien etc. Heb je dat hele VMware niet nodig (nog afgezien van allerlei beperkingen blijkbaar waar je nu tegenaan loopt).

/edit: had je https://www.tenforums.com...tegrity-windows-10-a.html al bekeken qua Core Isolation? Is gewoon een "schuifje" omzetten in Windows.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 19-03-2020 21:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 17:52
Je download deze tool van microsoft: readiness tool
en dan voer je die uit met de volgende parameter: DG_Readiness_Tool_v3.6.ps1 -Disable -AutoReboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
Gebruik je kant en klare VM's of maak je nieuwe kale/lege vm's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

.Maarten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:
Als ik de opleiding kan raden en ze gebruiken 2 "waaiers met opdrachten", dan is het nieuwe / kale machines aanmaken. ;) Enige is soms de naam/plek om een NIC aan te passen of een snapshot/checkpoint te maken etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:38
MAX3400 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:
[...]

Als ik de opleiding kan raden en ze gebruiken 2 "waaiers met opdrachten", dan is het nieuwe / kale machines aanmaken. ;) Enige is soms de naam/plek om een NIC aan te passen of een snapshot/checkpoint te maken etc.
Dat scheelt al;) Ik heb het wel eens meegemaakt dat ze nog met een oude vm werkte die een vm hardware versie uit het jaar 0 had. Dan kun je ook rare issues krijgen.

Wat staat er als je in het startmenu kernisolatie intypt en opent? Staat dat aan? Of uit? Of wordt het niet ondersteund?

Het is trouwens wel handig om te weten welke hardware je gebruikt want niet elke hardware ondersteunt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
.Maarten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Dat scheelt al;) Ik heb het wel eens meegemaakt dat ze nog met een oude vm werkte die een vm hardware versie uit het jaar 0 had. Dan kun je ook rare issues krijgen.

Wat staat er als je in het startmenu kernisolatie intypt en opent? Staat dat aan? Of uit? Of wordt het niet ondersteund?

Het is trouwens wel handig om te weten welke hardware je gebruikt want niet elke hardware ondersteunt dit.
Ik heb deze hardware:
mobo: MSI Tomahawk B450
CPU: AMD Ryzen 5 2600

Ik heb in de bios virtualisatie aan kunnen zetten, daarom dat ik dacht dat mijn hardware het zou kunnen ondersteunen. En aangezien de fout in de Windows configuratie zit, dacht ik dat dus ook.
Ik heb even gekeken op internet, en volgens mij wordt het wel officieel ondersteunt bij mijn CPU.

Voor kernisolatie ga ik morgen even kijken, vertel ik je meer over zodra ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
MAX3400 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:48:
Geen idee wat je in VMware "moet" doen maar als je Windows 10 Pro hebt, kan je toch ook gewoon Hyper-V draaien? Daarin kan je ook "gewoon" virtuele machines aanmaken, starten, weggoiien etc. Heb je dat hele VMware niet nodig (nog afgezien van allerlei beperkingen blijkbaar waar je nu tegenaan loopt).

/edit: had je https://www.tenforums.com...tegrity-windows-10-a.html al bekeken qua Core Isolation? Is gewoon een "schuifje" omzetten in Windows.
Ik moet VMWare gebruiken omdat ik al bestaande VM's heb die ik moet openen. Ik kijk nog naar andere tijdelijk mogelijkheden, maar VMWare gebruiken is wel het beste omdat ik dan gewoon verder kan werken en niet opnieuw hoef te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
.Maarten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:
Ik heb het geprobeerd met kant en klare VM's en nieuwe kale, maar allebei werken niet en geven dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
lazybones schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:56:
Je download deze tool van microsoft: readiness tool
en dan voer je die uit met de volgende parameter: DG_Readiness_Tool_v3.6.ps1 -Disable -AutoReboot
Ik neem aan dat ik die parameter moet uitvoeren in CMD? Of moet dat in Powershell?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Google is your friend...
Ok, de foutmelding is wel wat cryptisch.
En er zijn meerdere threads over te vinden.
Dus je ziet dat anderen er ook last van hebben.
Is het niet gewoon het aloude conflict met Hyper-V ?
Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
kh65 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 23:00:
Google is your friend...
Ok, de foutmelding is wel wat cryptisch.
En er zijn meerdere threads over te vinden.
Dus je ziet dat anderen er ook last van hebben.
Is het niet gewoon het aloude conflict met Hyper-V ?
Weblog
Ik heb al gegoogled.
Maar helaas alles wat ik kan vinden om device guard uit te zetten werkt niet...
Het topic wat je doorstuurt ga ik morgen eens bestuderen, kijken wat ik erin kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Zet hyper v is uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Dat stond in dat artikel hierboven ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd Hyper-V deïnstalleren, daarna opnieuw opstarten en dan kan je VMware gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat hierboven ook al gezegd wordt. Device Guard gebruikt delen van Hyper-V, en dat werkt niet met VMware.
Overigens is VMware hier wel mee bezig, in de volgende versie van Workstation is dit niet meer het geval en kan het parallel gebruikt worden: https://blogs.vmware.com/...on-tech-preview-20h1.html
Pagina: 1