Share printer over private and guest network

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fighttroopere
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 18:00
Hi all, If any knows how or can offer insight, please feel free!

At this moment we have a network printer connected over wire to the router, an Apple airport (little bit outdated, but bit works fine). So the printer is connected onto the private, home network. Our router also provides guest WiFi. A lot of costumers want to print something directly from their smartphone, so we’re looking at possibilities to allow them on the guest network and print from their smartphone, while also still letting it print from the home network.

I’ve thought up 2 possible solutions, but if there is a simpler one, share :)

1. Connect the printer via usb to the router, not easy as they are physically more than 2m apart. I don’t know if this is viable, as I’m not sure that the router can let it print over usb from the two networks.

2.Build a raspberry pi with WiFi dongle and connect it via usb to the printer, and connect the raspberry pi on the guest network. Printer would still be connected via network wire to the home network.

Can someone help? Thank you!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alleen optie 1 gaat (misschien) werken; het hele idee van een "guest network" is dat apparaten, zoals printers, dus alleen op guest of alleen op private te bereiken zijn. Dus ook je Pi krijgt maar 1 IP-adres, of op guest of op private.

Maar aangezien de printer fysiek (!!!) voor iedereen te bereiken is, waarom heb je dan een guest netwerk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fighttroopere
Zou de Pi het bestand dan niet laten printen via usb? Lost dat het probleem van 1 op adres niet op?

De reden voor het guest network is dat het voornamelijk klanten van onze zaak zijn die hierop inloggen. Alle servers en computers zitten via kabel of via WiFi op het home network.dit willen we dus niet graag openstellen voor iedereen.

Verklaart dit het? Of mis ik ergens je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb jij een printer dan die wired op IP-A kan werken en wireless op IP-B en van beide netwerken tegelijkertijd opdrachten accepteert?

Mijn punt is (misschien implliciet verwacht) dat we weten wat je hebt staan en misschien al geprobeerd hebt; beide opties uit de startpost had je al in een uurtje kunnen testen? En gezien de huidige situatie in NL; dat uurtje had je vandaag misschien wel te besteden op de zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fighttroopere
Voor zover ik weet heb ik zo’n printer niet, het is een canon mf720c.

Er is een reden dat ik de twee opties nog niet heb uitgeprobeerd :) ik heb immers geen raspberry pi, en momenteel ook niet een lange kabel om optie 1 uit te testen. Voor ik aankopen ging doen, wou ik eerst wat advies vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Oke; en de website van Canon heeft geen kant & klare oplossing zoals https://www.canon-europe....s_mf724cdw.html?type=apps ?

Gewoon een app voor iOS en Android waarmee men "direct" kan printen via BlueTooth or QR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fighttroopere
Bedankt voor de suggestie!
Denk eerder dat de drempel tot het downloaden misschien iets te hoog ligt voor de klanten.

Om even terug te komen op de eerste twee opties. Je denkt niet dat de raspberry pi zou werken, maar wel de kabel?
Pagina: 1