Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste check voor nieuwe game PC ~ €1100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hephophip
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-11 08:24
Ik sta op het punt een nieuwe PC te kopen om mijn 10 jaar (!) oude PC te vervangen. Voornamelijk gebruik ik hem om te gamen, 1080p, misschien in de toekomst 1440p. Scherm kan ik nu nog gebruiken.Graag wil ik hier een jaar of 5 mee vooruit kunnen en huidige en nieuwe games op redelijk hoge settings spelen. Ik hoop dat ik deze nog kan inkopen voordat leveringen problematisch worden. Ik heb nog een 2TB HDD die ik voor opslag zal inbouwen.

Hieronder de lijst, ik heb aardig wat research gedaan en denk dat dit een goede, kosten-effectieve samenstelling is, maar is sta zeker op voor suggesties of opmerkingen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 424,-€ 424,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Digital Zwart€ 89,95€ 89,95
2VentilatorenCooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 9,50€ 19,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 76,90€ 76,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,90€ 92,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 113,04€ 113,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.077,69

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Ik heb weinig om aan te merken aan je build. Ik zie dat je de Phanteks P400A gekozen hebt. Ik heb zelf ook de Phanteks P400A Digital en het is erg fijne en stille behuizing met goede airflow. Hier zitten al drie intake fans bij. Je hebt dus maar een outtake fan nodig. Daarnaast moet je rekening houden dat je de RGB van de Phanteks P400A niet aan kan passen via je moederbord. Je kan het nog wel wijzigen via de behuizing zelf.

Ik heb kortgeleden een soortgelijk iets gebouwd. Alleen heb ik de MSI Tomahawk MAX in plaats van de MSI B450-A Pro MAX. Bij beide moederborden ontbreekt de 3pin connectie voor D-RGB.

• hephophip
Jotyjo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:54:
Ik heb weinig om aan te merken aan je build. Ik zie dat je de Phanteks P400A gekozen hebt. Ik heb zelf ook de Phanteks P400A Digital en het is erg fijne en stille behuizing met goede airflow. Hier zitten al drie intake fans bij. Je hebt dus maar een outtake fan nodig. Daarnaast moet je rekening houden dat je de RGB van de Phanteks P400A niet aan kan passen via je moederbord. Je kan het nog wel wijzigen via de behuizing zelf.

Ik heb kortgeleden een soortgelijk iets gebouwd. Alleen heb ik de MSI Tomahawk MAX in plaats van de MSI B450-A Pro MAX. Bij beide moederborden ontbreekt de 3pin connectie voor D-RGB.
Thanks voor de feedback! Ik zag inderdaad dat er 3 fans in zaten, plus mesh voorkant en ik vond hem er wel leuk uitzien met die fans. Ik zat ook te denken aan de Tomahawk Max, maar die is nu bijna 25 euro duurder voor wat rode ledjes en een USB-C poort (dacht ik).

Wat is een 3pin connectie voor D-RGB? Is dat voor de RGB fans?

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
hephophip schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:12:
[...]

Thanks voor de feedback! Ik zag inderdaad dat er 3 fans in zaten, plus mesh voorkant en ik vond hem er wel leuk uitzien met die fans. Ik zat ook te denken aan de Tomahawk Max, maar die is nu bijna 25 euro duurder voor wat rode ledjes en een USB-C poort (dacht ik).

Wat is een 3pin connectie voor D-RGB? Is dat voor de RGB fans?
Ik zou gewoon de MSI B450-A Pro MAX houden, die je nu gekozen hebt. De Tomahawk heeft RGB leds in plaats van rode ledjes, alleen zitten deze aan de achterkant, wat een rare plaats is.

Als je de kleuren van je RGB fans wilt veranderen via de pc met de software van je moederbord, heb je een 3pin connectie nodig voor D-RGB. En toevallig beschikken de RGB fans die meegeleverd zijn alleen over D-RGB. Maar zoals ik al zei, kun je de kleuren van je RGB fans ook veranderen via de behuizing zelf. Dan sluit je de fans via de voeding, in plaats via het moederbord, door middel van een SATA-connectie.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik zou er sowieso sneller geheugen instoppen.
De pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB heeft een lagere true latency, draait op 3200MHz en kost maar €10 meer.

• Kesasar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 16:57
Mooie build. Let wel dat de Crucial P1 een QLC m.2 SSD is. In de artikelen die ik heb gelezen is TLC betrouwbaarder als je het voor boot/data opslag gaat gebruiken. Veel plezier met bouwen!

• hephophip
Potenscia schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:46:
Ik zou er sowieso sneller geheugen instoppen.
De pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB heeft een lagere true latency, draait op 3200MHz en kost maar €10 meer.
Komen 3000MHz om 15 en 3200MHz om 16 niet allebei uit op dezelfde true latency; 10,0 ns?

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Jup, mijn fout, en idd, ik zou het op dit moment niet aanbevelen om duurder geheugen te kopen, maar hogere clockspeed is wel beter in non-gaming.

• hephophip
Jotyjo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:34:
[...]

Ik zou gewoon de MSI B450-A Pro MAX houden, die je nu gekozen hebt. De Tomahawk heeft RGB leds in plaats van rode ledjes, alleen zitten deze aan de achterkant, wat een rare plaats is.

Als je de kleuren van je RGB fans wilt veranderen via de pc met de software van je moederbord, heb je een 3pin connectie nodig voor D-RGB. En toevallig beschikken de RGB fans die meegeleverd zijn alleen over D-RGB. Maar zoals ik al zei, kun je de kleuren van je RGB fans ook veranderen via de behuizing zelf. Dan sluit je de fans via de voeding, in plaats via het moederbord, door middel van een SATA-connectie.
Dat is prima, het gaat me niet super veel om de LED's, maar de drie fans vind ik wel handig en het ziet er wel geinig uit van voren. Inderdaad ben ik niet echt onder de indruk van de LED's op de Tomahawk, het ziet er een beetje cheap uit, wat het niet is voor 20 euro :).

Ik denk dat ik eruit ben dan, nou nog bestellen en in elkaar zitten. Dank voor de feedback! _/-\o_
Pagina: 1