Inleiding
Na iets teveel fallout te hebben gespeeld heb ik een nixieclock gebouwd met de IN-18 NOS tubes. Alhoewel deze dingen super duur zijn, zijn ze imo wel mooier dan de IN-14 (waarbij de 5 een omgedraaide 2 is).Filmpje van het ding:
En als je dan toch bezig bent kan je net zo goed een tube amp bouwen...toch...toch?
Mikifier2000
Enter the Mikifier2000 (ik sta open voor naam suggesties zolang m'n nick er maar in verwerkt isDe amp wordt gebouwd volgens deze 2 tekeningen:
:strip_exif()/f/image/LqA5h7ZdWrm1xgnsgf8LI9on.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/swfjZ6NKEIiTiTDWdRoHevCs.gif?f=fotoalbum_large)
Het eerste is de uiteindelijke amp, de tweede tekening is van de phono preamp, uiteraard ook met buizen.
Wat heb ik al
Nou, best wel wat eigenlijk...Trafo's
Ik heb al een set Hammond trafo's voor de voeding en output.:strip_exif()/f/image/olm9tRvymKgHFW0bgoqL0ptn.jpg?f=fotoalbum_large)
op de achtergrond zie je m'n Jupiter Jupimatic jukebox maar daar hebben we het nu niet over
De output trafo's zijn van het type Hammond 1650E. Deze levert 15W output en heeft 4,8 en 16 ohmse outputs.
De power trafo is een Hammond 372FX. Deze heeft 600, 6.3 en 5 volt. Deze is zwaarder dan volgens het schema van de Amp nodig is maar dat komt omdat ik wat extra nodig heb voor de phone preamp.
Ook zie je de gelijkrichter buis. Ja, ik zou een bruggelijkrichter kunnen gebruiken die veel goedkoper is enz. enz. maar die verstookt geen 5V 3A en wordt niet bloedheet en is dus minder cool (see what I did there?)

Behuizing
Ik ben al bezig geweest met de behuizing te ontwerpen en wat dingen uit te proberen. Wat ik wil doen is een boven en onderkant van eikenhout, 18mm, met een zwarte plexiglazen rand er tussen in. In die rand komen dan de VU meters, aan-uit schakelaar enz./f/image/VlXizLpdIugY4j9dhesPLcDu.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat hij nog iets breder wordt maar dat weet ik nog niet.
De grote ronde knoppen op de voorkant zijn de VU meters, er tussen in de aan en uit schakelaar.
Links: lage en hoge tonen
Rechts: balance en volume
Boven op wil ik de input selector maken.
De verzonken rand moet van plexiglas worden. Die zal een halve centimeter in het hout vallen met 5cm tussen de boven en onderkant.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.