Macbook Pro 2014 externe monitor aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik een MacBook Pro (Retina, 13-inch, 2014). Hier wil ik graag een externe monitor op aansluiten.
Nu heb ik thuis een acer monitor (B193w) staan met een VGA kabel.

Op internet had ik gevonden dat ik gebruik kan maken van een VGA naar USB kabel. Deze heb ik aangeschaft. Wanneer ik het scherm via de kabel aan mijn macbook koppel; gaat het scherm van mijn macbook knipperen (flikkert zwart afgewisseld met het actieve scherm). Het externe acer scherm doet niks.
Ook de tips die ik gelezen heb over het opnieuw opstarten van je macbook met extern scherm aangesloten en gebruik van lichtnetadapter aan macbook maken geen verschil.

Wanneer ik het scherm via dezelfde kabel op een windows laptop (niet in mijn bezit) aansluit werkt het wel.

Kan het zijn dat de poort die ik gekocht heb niet compatibel is met apple of zijn er andere tips?

Vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Welke VGA naar USB-kabel heb je gekocht? Want ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand dat aanraadt, omdat USB eigenlijk helemaal niet zo geschikt is om schermen (goed) aan te sturen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter is de offiële en waarschijnlijke makkelijkste manier om een VGA scherm op een Mac aan te sluiten. Afhankelijk van welke USB-naar-VGA adapter je precies hebt, kan het zijn dat je eerst drivers moet installeren (die wellicht niet beschikbaar zijn voor jouw macOS versie).

Zie dat het scherm ook DVI ondersteund, dus een Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter zou ook werken voor een betere (scherpere) beeldkwaliteit.

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 19-03-2020 18:08 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Het is een niet al te prijzige VGA USB adapter geweest.
Er staat geen merk op, maar op een windows computer werkt hij dus wel en hij zou compatibel moeten zijn met een macbook aldus de verkoper.

Opzich vind ik het niet erg een andere te kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt. En die van apple zelf is dan ook wat prijzig, maar dat is wel wat u adviseert?

Vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:00:
Hallo,

Ik gebruik een MacBook Pro (Retina, 13-inch, 2014). Hier wil ik graag een externe monitor op aansluiten.
Nu heb ik thuis een acer monitor (B193w) staan met een VGA kabel.

Op internet had ik gevonden dat ik gebruik kan maken van een VGA naar USB kabel....
Ik heb zo'n zelfde MBP van de zaak. VGA naar USB diverse keren geprobeerd, is zinloos.
Je hebt een Thunderbolt aansluiting erop zitten, daar een TB -> VGA kabeltje op en gaan met die banaan. Ik heb er een uit China, werkt prima, zakelijk 5 stuks in gebruik bij collega's en nooit klachten. Wij geven cursussen (nu ff niet...) in binnen- en buitenland en het heeft nog nooit ergens gehaperd bij klanten op oudere beamers of schermen.
Thuis heb ik toevallig ook zo'n Acer B193w scherm en ook daar werkt de MBP mee. DVI is een ramp op dat scherm :(

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon 73 op 19-03-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Ik heb een TB VGA kabel besteld!

Hopelijk gaat dit het probleem oplossen
Pagina: 1