Mijn vraag
ik heb last met roaming , en gezien ik toch verschillende AP's reeds heb in huis toch besloten mijn telenet odem / ziggo connectbox zijn modem af zetten en mijn cisco WAP'jes het te laten overnemen zodat ik 802.11R kan gaan gebruiken ..helaas hetvolgende
-------------------------------------------------
oude situatie :
met de connectbox had ik probleemloos speedtest 280mbps op 5ghz AC connectie (RSSI -55, 866mbps sync), de issue begon als ik naar boven wandelde dat hij niet netjes roamde naar boven...
nieuwe situatie + probleem
de AP staat nu knal naast het modem RSSI -50 dus in principe zelfs nog beter ,maar snelheid zeer k*t
na wat zoekwerk blijkt dat mijn laptop op 5ghz Wifi A verbind , wat raar is want hij verbind wel met een WPA2 Only - AES sleutel .. ik kan wel probleemloos surfen maar max 54mbps sync is natuurlijk zeer hinderlijk
Relevante software en hardware die ik gebruik
2x Cisco WAP371 indoor (firmware 1.3.0.7)
1x Cisco WAP571E Outdoor (laatste firmware ook)
hp laptop met intel 7260AC chip , windows 10 en geupdate intel drivers
Sony Xperia XZ Premium (met 2x2 AC chip)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- als ik een andere 571E in de plaats van de 371 hang krijg ik wel wifi AC verbinding (snelheid nog steeds ruk maar goed , zoek ik later wel uit, wel 866mbps koppeling)
- allerlei settings aan & uit gezet
- 5GHZ DFS staat op , kanaal 112 geforceerd , hij zend effectief op kanaal 112 uit
- windows driver prefereerd 5ghz
- google gebruikt ,niks relevant
- TKIP sleutel staat specifiek af
- Cisco geeft bij signaal RSSI 53 aan
- zowel sony smartphone als hp laptop geven zelfde issue
ik kom er even niet meer aan uit... volgens gegoogle zou het kunnen dat de SNR zo slecht kan zijn dat ie naar zelfs met WPA2 AES hij toch naar wifi A kan terugthrottlen )
thx voor alle info :-)
ik heb last met roaming , en gezien ik toch verschillende AP's reeds heb in huis toch besloten mijn telenet odem / ziggo connectbox zijn modem af zetten en mijn cisco WAP'jes het te laten overnemen zodat ik 802.11R kan gaan gebruiken ..helaas hetvolgende
oude situatie :
met de connectbox had ik probleemloos speedtest 280mbps op 5ghz AC connectie (RSSI -55, 866mbps sync), de issue begon als ik naar boven wandelde dat hij niet netjes roamde naar boven...
nieuwe situatie + probleem
de AP staat nu knal naast het modem RSSI -50 dus in principe zelfs nog beter ,maar snelheid zeer k*t
na wat zoekwerk blijkt dat mijn laptop op 5ghz Wifi A verbind , wat raar is want hij verbind wel met een WPA2 Only - AES sleutel .. ik kan wel probleemloos surfen maar max 54mbps sync is natuurlijk zeer hinderlijk
Relevante software en hardware die ik gebruik
2x Cisco WAP371 indoor (firmware 1.3.0.7)
1x Cisco WAP571E Outdoor (laatste firmware ook)
hp laptop met intel 7260AC chip , windows 10 en geupdate intel drivers
Sony Xperia XZ Premium (met 2x2 AC chip)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- als ik een andere 571E in de plaats van de 371 hang krijg ik wel wifi AC verbinding (snelheid nog steeds ruk maar goed , zoek ik later wel uit, wel 866mbps koppeling)
- allerlei settings aan & uit gezet
- 5GHZ DFS staat op , kanaal 112 geforceerd , hij zend effectief op kanaal 112 uit
- windows driver prefereerd 5ghz
- google gebruikt ,niks relevant
- TKIP sleutel staat specifiek af
- Cisco geeft bij signaal RSSI 53 aan
- zowel sony smartphone als hp laptop geven zelfde issue
ik kom er even niet meer aan uit... volgens gegoogle zou het kunnen dat de SNR zo slecht kan zijn dat ie naar zelfs met WPA2 AES hij toch naar wifi A kan terugthrottlen )
thx voor alle info :-)