Hallo allemaal,
Vandaag probeerde ik mijn MSI b450m Mortar naar de nieuwste bios te flashen, dat leek goed te gaan, maar nadat hij op 100% is gekomen startte hij opnieuw op en gebeurde er niets meer. Na een tijdje heb ik de computer maar uitgezet, maar bij het opnieuw opstarten gebeurde nog steeds niets. De ledjes op het mobo zelf geven aan dat er een issue is met de CPU (een RYZEN 5 2600).
Eerst heb ik daarna geprobeerd het moederbord te resetten door de CMOS batterij kort te sluiten en daarna te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Dit had ook geen effect. Mijn volgende stap was om een bios te flashen door middel van Bios Flashback+. Dit heb ik gedaan met twee USB sticks (een Sandisk Extreme USB 64GB en een no-name 16GB), die beide naar FAT32 zijn geformatteerd en een MBR indeling hebben. Ik heb twee BIOS0-versies geprobeerd (de nieuwste en de oudste), ik heb alles van het moederbord afgehaald, behalve de power supply, maar in alle gevallen gaat het ledje van de flashback 3 keer knipperen en stopt hij er weer mee...
Weet iemand of ik nog iets kan doen? Of heb ik hardhandig mijn moederbord naar de eeuwige jachtvelden geholpen?
Voor de volledigheid, dit is de volledige pc:
Bedankt voor de hulp alvast!
Joren
Vandaag probeerde ik mijn MSI b450m Mortar naar de nieuwste bios te flashen, dat leek goed te gaan, maar nadat hij op 100% is gekomen startte hij opnieuw op en gebeurde er niets meer. Na een tijdje heb ik de computer maar uitgezet, maar bij het opnieuw opstarten gebeurde nog steeds niets. De ledjes op het mobo zelf geven aan dat er een issue is met de CPU (een RYZEN 5 2600).
Eerst heb ik daarna geprobeerd het moederbord te resetten door de CMOS batterij kort te sluiten en daarna te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Dit had ook geen effect. Mijn volgende stap was om een bios te flashen door middel van Bios Flashback+. Dit heb ik gedaan met twee USB sticks (een Sandisk Extreme USB 64GB en een no-name 16GB), die beide naar FAT32 zijn geformatteerd en een MBR indeling hebben. Ik heb twee BIOS0-versies geprobeerd (de nieuwste en de oudste), ik heb alles van het moederbord afgehaald, behalve de power supply, maar in alle gevallen gaat het ledje van de flashback 3 keer knipperen en stopt hij er weer mee...
Weet iemand of ik nog iets kan doen? Of heb ik hardhandig mijn moederbord naar de eeuwige jachtvelden geholpen?
Voor de volledigheid, dit is de volledige pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,01 | € 125,01 |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce | € 539,01 | € 539,01 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB | € 90,90 | € 90,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 74,70 | € 74,70 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,85 | € 49,85 |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Silent) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Steelseries Rival 700 | € 118,70 | € 118,70 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 182,- | € 182,- |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 129,91 | € 129,91 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 78,65 | € 78,65 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.534,63 |
Bedankt voor de hulp alvast!
Joren