Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik kan als end-user niet echt vinden wat het vinkje "Altijd beschikbaar voor offline gebruik" bij mappen/files in Win10 doet.

Punt is: gezien de momentele ellende in de wereld zitten we met velen thuis te werken over een VPN-verbinding en netwerkstructuur die niet ingericht is voor thuiswerk. De verbinding is niet bijster snel, en de softwarepakketten die we gebruiken zijn niet echt ingericht op efficiënte file-access. Alles is dus nogal sloom.

Nu kan ik op sommige netwerk-shares het "Altijd beschikbaar voor offline gebruik" vinkje zetten, en bij sommige niet. Ik neem aan dat dit door de systeembeheerder zo bepaald is?

Stel ik zet het vinkje aan bij enkele mappen. Hoe bepaalt Windows dan welke file hij opent: lokale "backup" of remote "origineel"? Want de lokale file zal bijna altijd sneller te benaderen zijn. Pakt hij altijd de lokale file en synced ie eventuele wijzigingen slim op de achtergrond? Of denkt Windows, ik heb een verbinding, en die is niet dramatisch langzaam, dus ik pak de remote file?

edit: we gebruiken heel veel files die statisch zijn, maar wél op network-shares staan. Het zou handig zijn als die lokaal "gecached" zouden worden. Dat aangepaste files niet prompt gesynced worden is een non-issue bij ons.

[ Voor 12% gewijzigd door catchingfire op 19-03-2020 15:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vraag het je IT afdeling.

Dat gezegd; hoe denk je 10 bestanden "thuis" te hebben, aanpassen en dan vergeten te uploaden? Geen backups, geen toegang voor je collega's, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof