Na altijd een PC kant en klaar gekocht te hebben vond ik het nu tijd om langzaam aan zelf een `in elkaar` te zetten. (Dus ik ben geen expert
)
Afgelopen tijd ben ik langzaam aan mijn oude componenten aan het vervangen door nieuwe.
Momenteel:
Case: Cooler Master MasterBox 5t
Moederbord: Asus PRIME Z390-A
Processor: Intel Core i7 8700K
GPU: MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8G
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
Monitor: AOC Agon AG352UCG6
Deze week wilde ik mijn Processor koeling vervangen van ventilator naar Waterkoeling en mijn standaard case ventilatoren door RGB ventilatoren.
Voor de processor is het de Corsair Hydro Series H115i Pro RGB geworden en voor de case zijn het 3 Corsair LL140 RGB LED PWM geworden.
Een als top fan (Out) en de andere 2 als extra fan voor de radiator van de H115I (Push/Pull principe?) (IN).
(Voorheen had ik 1 x 120 in en 1 keer 120 out.)
So far so good, en onder normaal gebruik is de H115I +/- 23 graden en mijn processor +/- 35 graden.
Nu heb ik Prime95 geïnstalleerd en als ik deze draai, dan gaat mijn processor load naar 100% (logisch), maar ook meteen mijn processor geeft dan aan dat hij 100 graden is,Dus niet oplopen van 35 naar 100 graden.
Van mijn H115I loopt de temperatuur wel iets op richting maar echt heet wordt hij niet.
Het vreemde is als ik Prime95 stop, de temperatuur meteen weer terug valt naar acceptabele waardes.
Ik heb al een extra ventilator er bij geprikt en het front panel los gemaakt (Zodat er meer lucht binnen komt.
Tevens voels alles ook niet heet aan of zo.
Met de oude ventilatoren werd de plastic zijpaneel wel warm, dat is nu ook helemaal niet het geval.
Dus ik vraag me af of het wel echt 100 graden wordt.
Wat zie ik als nieuweling over het hoofd of wat gaat er verkeerd waardoor de temperatuur meteen stijgt/zakt onder load?
:strip_exif()/f/image/BVDIqXfMVgZrLePN7quoeWPP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rOZxglzeg5TYrzRSxY4O1IKx.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen tijd ben ik langzaam aan mijn oude componenten aan het vervangen door nieuwe.
Momenteel:
Case: Cooler Master MasterBox 5t
Moederbord: Asus PRIME Z390-A
Processor: Intel Core i7 8700K
GPU: MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8G
Geheugen: Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 DIMM 3000 MHz/15 (2x16GB)
Monitor: AOC Agon AG352UCG6
Deze week wilde ik mijn Processor koeling vervangen van ventilator naar Waterkoeling en mijn standaard case ventilatoren door RGB ventilatoren.
Voor de processor is het de Corsair Hydro Series H115i Pro RGB geworden en voor de case zijn het 3 Corsair LL140 RGB LED PWM geworden.
Een als top fan (Out) en de andere 2 als extra fan voor de radiator van de H115I (Push/Pull principe?) (IN).
(Voorheen had ik 1 x 120 in en 1 keer 120 out.)
So far so good, en onder normaal gebruik is de H115I +/- 23 graden en mijn processor +/- 35 graden.
Nu heb ik Prime95 geïnstalleerd en als ik deze draai, dan gaat mijn processor load naar 100% (logisch), maar ook meteen mijn processor geeft dan aan dat hij 100 graden is,Dus niet oplopen van 35 naar 100 graden.
Van mijn H115I loopt de temperatuur wel iets op richting maar echt heet wordt hij niet.
Het vreemde is als ik Prime95 stop, de temperatuur meteen weer terug valt naar acceptabele waardes.
Ik heb al een extra ventilator er bij geprikt en het front panel los gemaakt (Zodat er meer lucht binnen komt.
Tevens voels alles ook niet heet aan of zo.
Met de oude ventilatoren werd de plastic zijpaneel wel warm, dat is nu ook helemaal niet het geval.
Dus ik vraag me af of het wel echt 100 graden wordt.
Wat zie ik als nieuweling over het hoofd of wat gaat er verkeerd waardoor de temperatuur meteen stijgt/zakt onder load?
:strip_exif()/f/image/BVDIqXfMVgZrLePN7quoeWPP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rOZxglzeg5TYrzRSxY4O1IKx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ubsof3zQGThpFlbt52uwWMH0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door myfmv op 19-03-2020 12:47 ]