Beste tweaker forum leden,
ik heb wat enkele vragen omtrent het bouwen van een eigen pc, ik heb hiervoor zelf al wat voor onderzoek gedaan.en 2 wens lijstjes gemaakt. ik wil hem wel pas eind april/begin mei gaan aanschaffen maar doe alvast onderzoek en merk dat ik nu wel tegen een muur oploop in het zelfbouw bos
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
met het nieuwe systeem wil ik muziek produceren en opnemen. Ik gebruik hiervoor Cubase/flstudio en soms draai ik ableton maar dat is sporadische, daarnaast draai ik best veel vst tegelijk in producties denk hierbij aan kontakt/massive/nexus/sample tank/omnispehere/waves vst.s/izotope.
ik draai ook vmware voor macos om logic te gebruiken om projecten te mixen en te masteren wat ik veel voor andere doe en die projecten zijn meestal in logic
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 500 en 800 euro niet veel meer maar zeker wel minder
haha
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een simpele beeldscherm met een dvi aansluiting, focusrite 212 eerste generatie audiointerface met krk speakers,logitec draadloze muis en keyboard, behringer midi keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
vooral een krachtige processor en genoeg werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel voor processor vooral omdat ik daar goede ervaringen mee heb en omdat amd altijd een videokaart nodig heeft en dat is niet echt nodig in wat ik nodig heb. maar ik hoor graag andere geluiden voor me uiteindelijke besluit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een laag geluidsniveau .
Ga je overklokken?
niet in eerste instantie mischien in een later stadium
Wat verwacht je van ons?[i]
omdat ik nog niet echt ervaring heb met zelf een pc bouwen en vooral kennis heb opgedaan met de topics hier door te lezen en verder op google te zoeken toch een lijstje in elkaar gezet hoop ik er goede feedback op te krijgen en ook vooral alternatieven en vooral waarom.
ik heb ook geen ssd of mv2 toegevoegd om 2 redenen
1: ik heb best veel ssd's nog liggen
2:ik hoor veel over mv2 dat ze sneller zijn etc maar is dat echt waar ?
ik heb 2 lijstjes gemaakt met een i5 en 1 met een i7 omdat ik nog niet heel goed snap wat belangrijker is in mijn geval.
en 2
horen nog kabeltjes bij en fannetjes natuurlijk maar vond ik overbodig om erbij te zetten.
De kast kan nog veranderen en die komt onder een bureau te staan dus daar kan op bespaart worden zoals ik al zag. maar scheelt 10/15 euro
ik heb wat enkele vragen omtrent het bouwen van een eigen pc, ik heb hiervoor zelf al wat voor onderzoek gedaan.en 2 wens lijstjes gemaakt. ik wil hem wel pas eind april/begin mei gaan aanschaffen maar doe alvast onderzoek en merk dat ik nu wel tegen een muur oploop in het zelfbouw bos
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
met het nieuwe systeem wil ik muziek produceren en opnemen. Ik gebruik hiervoor Cubase/flstudio en soms draai ik ableton maar dat is sporadische, daarnaast draai ik best veel vst tegelijk in producties denk hierbij aan kontakt/massive/nexus/sample tank/omnispehere/waves vst.s/izotope.
ik draai ook vmware voor macos om logic te gebruiken om projecten te mixen en te masteren wat ik veel voor andere doe en die projecten zijn meestal in logic
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 500 en 800 euro niet veel meer maar zeker wel minder
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
een simpele beeldscherm met een dvi aansluiting, focusrite 212 eerste generatie audiointerface met krk speakers,logitec draadloze muis en keyboard, behringer midi keyboard
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
vooral een krachtige processor en genoeg werkgeheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel voor processor vooral omdat ik daar goede ervaringen mee heb en omdat amd altijd een videokaart nodig heeft en dat is niet echt nodig in wat ik nodig heb. maar ik hoor graag andere geluiden voor me uiteindelijke besluit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een laag geluidsniveau .
Ga je overklokken?
niet in eerste instantie mischien in een later stadium
Wat verwacht je van ons?[i]
omdat ik nog niet echt ervaring heb met zelf een pc bouwen en vooral kennis heb opgedaan met de topics hier door te lezen en verder op google te zoeken toch een lijstje in elkaar gezet hoop ik er goede feedback op te krijgen en ook vooral alternatieven en vooral waarom.
ik heb ook geen ssd of mv2 toegevoegd om 2 redenen
1: ik heb best veel ssd's nog liggen
2:ik hoor veel over mv2 dat ze sneller zijn etc maar is dat echt waar ?
ik heb 2 lijstjes gemaakt met een i5 en 1 met een i7 omdat ik nog niet heel goed snap wat belangrijker is in mijn geval.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-9700K Boxed | € 403,99 | € 403,99 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B360M-E Gaming | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 35,90 | € 35,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX426C16FB3K2/32 | € 136,90 | € 136,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power B9 300W | € 33,55 | € 33,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 697,34 | ||
en 2
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9600K Boxed | € 234,32 | € 234,32 |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B360M-E Gaming | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 35,90 | € 35,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX426C16FB3K2/32 | € 136,90 | € 136,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power B9 300W | € 33,55 | € 33,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 527,67 | ||
horen nog kabeltjes bij en fannetjes natuurlijk maar vond ik overbodig om erbij te zetten.
De kast kan nog veranderen en die komt onder een bureau te staan dus daar kan op bespaart worden zoals ik al zag. maar scheelt 10/15 euro
[ Voor 17% gewijzigd door kevins88 op 19-03-2020 12:19 ]