Philllips F7111 draait niet op het wanneer het moet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W_v_L_1999
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Mijn vraag

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden heb ik een platenspeler gekocht (Philllips F7111 Synchro Belt-Drive). Helaas doet de platenspeler niet altijd wat de bedoeling is. Het probleem is dat wanneer de toonarm geplaatst worden op de LP, de spiraal niet gaat draaien wanneer dat zou moeten. Het gebeurt op een later moment.

link voor het filmpje hoe het nu werkt:
YouTube: Defect Phillips F7111 Synchro Belt-Drive

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor???

Alvast bedankt.

Mvg,
WvL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-07 21:52
W_v_L_1999 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:59:
Mijn vraag

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden heb ik een platenspeler gekocht (Philllips F7111 Synchro Belt-Drive). Helaas doet de platenspeler niet altijd wat de bedoeling is. Het probleem is dat wanneer de toonarm geplaatst worden op de LP, de spiraal niet gaat draaien wanneer dat zou moeten. Het gebeurt op een later moment.

link voor het filmpje hoe het nu werkt:
YouTube: Defect Phillips F7111 Synchro Belt-Drive

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor???

Alvast bedankt.

Mvg,
WvL
toon volledige bericht
Ken het model niet, maar lijkt mij op het eerste gezicht een verkeerd afgestelde eindschakelaar?

Kan je de kap eraf halen, of via de onderzijde kijken of je er bij kan komen?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Mooie pickup, zelf jaren gebruikt, vorig jaar weggegooid toen ik 'm van zolder had gehaald om hem weer eens te gebruiken.

Euvel: hij draaide niet meer.

Alles doorgemeten, het leek erop dat overal waar stroom moest zijn ook stroom was. Elektronisch is het een zeer simpel apparaat, waar weinig aan kapot kan. Op het internet zijn wat reparatietekeningen te vinden. De draaischijf kan eraf (let op, als je iets doet, eerst de toonarm vastklikken), de onderkant kan eraf.

Mijn (leken) conclusie: de motor had 10 jaar stilstand niet overleefd.

Mogelijk zit de motor van jouw F7111 in de fase dat-ie het af en toe nog doet. Als hij last heeft van hetzelfde euvel als die van mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:40
Onderkant openmaken en kijken wat er gebeurt. De motor wordt meestal aangezet met een microswitch en het moment waarop moet ergens tussen de ruststand op de armsteun en boven de inloopgroef zijn maar dat is dus niet super kritisch.