Toon posts:

Overclocken Celeron 266 - MSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb hier een oud systeem staan met een celeron 266 erop, bordtype is: MS-6126

Op dit bord zit er op het mobo een opscript dat bij j2 j3 en j5 de bussnelheid gekozen kan worden (jaja, ik weet het celeron kan je alleen overclocken dmv Bus aan te passen en niet multiplier) Alleen zijn deze Jumpers(lijkt mij) voor mij ontvindbaar... :?

Iemand ervaring met dit bord??

Bvd >:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Het zijn geen jumpers die verbonden moeten worden, maar geen plain simple puntjes op het mobo (vriend heeft ze net gevonden :9) .. Kan ik deze contact laten maken dmv, potlood oid???

Verwijderd

Topicstarter
Geen zin namelijk om te gaan klooien met tin oid.. dingen zijn fragile..

Potlood will do??

Verwijderd

Beantwoord je altijd je eigen vragen?

Potlood? Ikzelf denk niet dat dat echt zal werken, maar je kunt het proberen. Of je soldeert er effe wat jumperz op

Verwijderd

hmm...een tose overheersend topic lmd :)

als ik het zo zie dan is je LPT1 port niet optimaal geconfigureerd via de USB HUB naar je CDROM-flip....misschien is het een idee om er een COAX kabel tussen hangen en die te verbinden met je ATX miditower?

/me spreekt...

Verwijderd

ik heb zelf ook potlood strepen op mijn prosessor en dat werkt goed!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zaterdag 04 augustus 2001 23:12 schreef bankrekening het volgende:
ik heb zelf ook potlood strepen op mijn prosessor
wie niet >:)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
hehehe,

potloodstrepen op processor NATUURLIJK >:)

Dit opgelost met een O-zo-geniale Waning/Schelhaas Die Hard Overclocking Spirit

Men neme een soldeerbout
Liters tin
Trillende Hand
Schroevedraaier om tin te verwijderen met harde hand :)

En dan heb je een oud Mobo Dat maar max. tot 83 Mhz FSB gaat. Dan doe je dat, waarbij jouw mooie celeronnetje 266 op een niet gekke 333 loopt, waarbij je vervolgens alle foutmeldingen en blue screens of death naar je aars krijgt geworpen..

Dan besluit je niet geheel onhandig je schroevedraaier te pakken en het tin met harde hand weg te rossen 8-)

Uiteindelijk slechts 33 Mhz winst, but it was worth the fun..

---

Heb je dat gehad, ga je 2 verschillende Voodoo 2 bakken in SLI gooien en OC'en

Aw yeah! wat spannend, bleek niet 2 verschillende te kunnen mixen, heb vervolgens gehakte drivers ergens vandaan geplukt :Z en die weer geinstalld met pijn en moeite..

Maar we hebben m runnen :9~

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Lol... ik krijg binnenkort ook weer een oud beesie: een P2-300 met 32 mb :) lekker upraden en tweaken enzo... vind het altijd leuk om die ouwe pctjes nog nieuwe spellen te laten lopen. :P

Verwijderd

offtopic....

ik wil het ook graag weten :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Nee dat zal niet gaan werken. De afstand tussen de punten is te groot en de weerstand dus te hoog. Dat wordt echt solderen hoor, of als je het handig doet dipswitchjes plaatsen.

Meh ...

Pagina: 1