heel vaag boot/lockup probleem

Pagina: 1
Acties:

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:39
Mijn pc is plotseling begonnen met vastlopen in w2k (beeld valt uit, hdd led blijft branden). Bovendien komt ie bij het opstarten vaak niet eens meer aan de POST toe (helemaal geen beeld, hdd led blijft branden), en moet ik vaak een stuk of 2/3/4 keer proberen voordat ie wel verder komt (en dan ook echt met de uit/aan-knop, reset werkt niet meer, ook niet als ie in Windows vastloopt). Daarna loopt ie met het starten van w2k heel vaak vast op hetzelfde moment. Als ik echter start in veilige modus doet ie 't 'perfect'.

Ik heb alle standaard trucjes al geprobeerd, zoals primaire en secundaire ide kabels eruit halen, alle uitbreidingskaarten eruit en andere videokaart erin, geheugen vervangen, en zelfs in het bios alles uitzetten (ide kanalen, com/parallel/usb-poorten).

Waar het nog aan zou kunnen liggen is dus het mobo, cpu en voeding, maar als die kapot zouden zijn dan zou Windows ook niet in veilige modus willen draaien lijkt me :? , en ik heb geen spul om ze mee te vervangen. Software probleem lijkt me sterk aangezien ie dus vaak helemaal niet meer boot.

PC = een classic Athlon 800, Inwin 300w voeding, Abit KA7 mobo, Annihilator Pro, Maxtor hd.

Heeft iemand nog een idee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ik denk dat je mobo of je cpu gaar is. Misschien kun je je proc in een andere computer proberen (andere proc in je mobo zou ik niet doen, want dan heb je de kans dat, als het aan het moederbord ligt, je deze cpu molt)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Heb je soms een Gold Finger Device er op, en is die de faal oorzaak?
(ouderdom, los, storing .. zoiets..)

Misschien wat temp. problemen door veel stof in de koeling ?
(Kun je vaak niet zien van buitenaf. Het stof zit dan echt IN het koelblok geperst..)

Misschien een BIOS reset nodig met de jumper.. ?
Soms dus zorgt een echte crash voor een wat verkeerde inhoud van de CMOS. En daarna krijg je eigenlijk 'schijn' vastlopers. Het is dan niet de hardware, maar het programma in de BIOS zelf dat de fout in gaat.

Een soort schijn-zwangerschap.. 8-)

Dat los je dan op met een CMOS reset.

Nou,
dat waren mijn suggesties weer even ;)

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:39
* Drogo heeft geen GFD
en ik heb ook alle stof al weggehaald.

CMOS zou inderdaad kunnen. Reset heb ik al geprobeerd en dat helpt niet.
Mischien ga ik opnieuw flashen, lijkt me erg spannend op een super instabiel systeem :)

Verwijderd

Lijkt op een temperatuurprobleempje... Krijg je snel met dit warme weer!!!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Gebruik dan een bootdisk.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

/me dacht ook zoiets toen z'n PC heel erg gaar deed...

niets hielp
wat bleek: het kabeltje voor power-on was fucked up...
heb 'm verwijderd... en de reset knop gebruik ik nu maar als power-on :)
alleen geen resetknop meer nu... maja moet ie maar niet meer vastlopen :P
Pagina: 1