Mijn pc is plotseling begonnen met vastlopen in w2k (beeld valt uit, hdd led blijft branden). Bovendien komt ie bij het opstarten vaak niet eens meer aan de POST toe (helemaal geen beeld, hdd led blijft branden), en moet ik vaak een stuk of 2/3/4 keer proberen voordat ie wel verder komt (en dan ook echt met de uit/aan-knop, reset werkt niet meer, ook niet als ie in Windows vastloopt). Daarna loopt ie met het starten van w2k heel vaak vast op hetzelfde moment. Als ik echter start in veilige modus doet ie 't 'perfect'.
Ik heb alle standaard trucjes al geprobeerd, zoals primaire en secundaire ide kabels eruit halen, alle uitbreidingskaarten eruit en andere videokaart erin, geheugen vervangen, en zelfs in het bios alles uitzetten (ide kanalen, com/parallel/usb-poorten).
Waar het nog aan zou kunnen liggen is dus het mobo, cpu en voeding, maar als die kapot zouden zijn dan zou Windows ook niet in veilige modus willen draaien lijkt me
, en ik heb geen spul om ze mee te vervangen. Software probleem lijkt me sterk aangezien ie dus vaak helemaal niet meer boot.
PC = een classic Athlon 800, Inwin 300w voeding, Abit KA7 mobo, Annihilator Pro, Maxtor hd.
Heeft iemand nog een idee?
Ik heb alle standaard trucjes al geprobeerd, zoals primaire en secundaire ide kabels eruit halen, alle uitbreidingskaarten eruit en andere videokaart erin, geheugen vervangen, en zelfs in het bios alles uitzetten (ide kanalen, com/parallel/usb-poorten).
Waar het nog aan zou kunnen liggen is dus het mobo, cpu en voeding, maar als die kapot zouden zijn dan zou Windows ook niet in veilige modus willen draaien lijkt me
PC = een classic Athlon 800, Inwin 300w voeding, Abit KA7 mobo, Annihilator Pro, Maxtor hd.
Heeft iemand nog een idee?