Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo209
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:20
Goedemorgen allemaal,

Afgelopen 2019 heb ik voor een aantal kennissen websites gebouwd, dit zijn voornamelijk Wordpress en PHP websites. Ik heb die kennissen een hostingprovider aangeraden en vervolgens hebben ze allemaal daar een hosting pakket afgenomen en de inloggegevens met mij gedeeld zodat ik de hosting kan beheren.
Ik krijg echter steeds meer klantjes en heb begin 2020 besloten om iets voor mezelf te beginnen. Ik heb een bedrijfsnaam gevonden en gelijk het domein www.bedrijfsnaam.nl geregistreerd.

Nu wil ik bij Neostrada reseller hosting pakket afnemen alleen moet ik daar een hoofddomein opgeven aangezien cPanel een hoofddomein vereist. Ik ben echter bang om daar www.bedrijfsnaam.nl in te vullen aangezien ik mijn bedrijfswebsite graag op een VPS wil draaien zodat ik wat meer vrijheid heb in vergelijking tot shared hosting. Nu zat ik te denken om www.bedrijfsnaamhosting.nl te registreren en die te koppelen aan mijn reseller pakket en dan dus www.bedrijfsnaam.nl los te houden.

Nu is mijn vraag; is dit een goede oplossing of kan ik het beter op een andere manier doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Prima toch? Welk probleem zie je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardo209
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:20
valkenier schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 10:55:
Prima toch? Welk probleem zie je ?
Goeie vraag. Ik wilde liever alles onder 1 domein naam dus dat ik bijvoorbeeld op www.bedrijfsnaam.nl/whm klantenaccounts kon aanmaken, maar aangezien ik dan mijn domein moet koppelen is dat dus geen optie. Eigenlijk was ik dus opzoek naar hoe je dit het beste kan doen. Ik denk ondertussen dat 2 domeinnamen de beste optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

2 domeinnamen lijkt mij een prima oplossing. Of gebruik een subdomein, dat kan ook nog. Bijvoorbeeld hosting.bedrijfsnaam.nl

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:24
Dan zal het wel vps.bedrijfsnaam.nl worden voor de VPS, en bedrijfsnaam.nl voor het overkoepelende hosting account. Dat kan ook, net wat je het liefste hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeqh
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-10 16:50
Heb je al eens gekeken naar andere providers dan Neostrada?

Bijv. bij TransIP kun je ieder account als reseller account gebruiken.

Dit houdt in dat je één account hebt, waarin je naast je eigen domeinnaam en hosting ook de domeinen en hosting van je klanten gemakkelijk kunt beheren.

Je bent hier dan ook niet gebonden aan een bepaald aantal Accounts, vCPU's, werkgeheugen etc.

Na mijn mening kun je bij TransIP in vergelijking tot Neostrada veel meer maatwerk qua hosting aanbieden. Hiernaast is dit ook meer schaalbaarder, omdat je dus niet gebonden bent aan specifieke Accounts die je onder je hoofdaccount kunt gebruiken.

Via onderstaande URL kun je via een demo account kijken hoe het admin dashboard functioneert:
https://www.transip.nl/kn...2-kan-ik-reseller-worden/

Ik neem TransIP nu maar even als voorbeeld, maar er zullen vast en zeker genoeg providers zijn die ditzelfde model hanteren. Ik ben zelf bekend met dit bedrijf en zeer tevreden over ze, vandaar dat ik naar hun refereer.

Disclaimer: Ik werk niet voor TransIP nog heb hier enige relaties mee.

[ Voor 13% gewijzigd door iTeqh op 20-03-2020 19:17 ]

Pagina: 1