Groep slaat uit door oven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:46
Goedemorgen,

Gisteravond sloeg, nadat de oven al een tijdje aanstond, de groep eruit waarop de oven is aangesloten.

Nu hebben wij in de keuken de vaatwasser, wasmachine en oven allen op een eigen groep staan.

Wanneer ik de stekker van de oven in het stopcontact steek waar normaal de wasmachine op aangesloten zit werkt de oven gewoon. Het probleem zit dus niet in de oven. Ergens las ik dat de stekker andersom in het stopcontact zou kunnen helpen maar dit mocht helaas niet baten.

Zeker nu is het wel lekker om thuis een werkende oven te hebben, hebben jullie suggesties voor wat ik zou kunnen proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07
Is het de zekering of de aard-lek die klapt? Deze worden vaak verward dus vandaar de expliciete vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Had ik erbij moeten zetten, het gaat in dit geval alleen om de zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33bo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 13:10
Wordt de oven nog wel goed warm of snel genoeg? De groep slaat namelijk ook uit als een verwarmings element doorbrand. Na inschakelen van de groep slaat deze er niet meer uit. Maar het verwarmings element werkt niet meer.

Meestal zitten er 2 elementen in een oven. Soms 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07
Zou zeggen wissel de automaat in de meterkast eens om met die van de wasautomaat. :-)

Mijn bovenbuurman heeft ook een goede suggestie. Probeer die eerst. Je kunt met een energiemeter kijken hoeveel vermogen de oven opneemt en of dat logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:18
Je hebt nu de oven op een andere groep geprobeerd, heb je ook iets anders (vaatwasser b.v.) op de oven-groep geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Bedankt voor jullie suggesties!

Ik had nog niet geprobeerd de wasmachine op de ovengroep te draaien. Gek genoeg lijkt dit te werken.

Oven en wasmachine zijn nu dus omgedraaid en werken ook allebei, de oven wordt ook gewoon warm. Vooralsnog alleen het afpomp programma aangezet om even te testen, straks kijken of het ook werkt met een echt wasje.

Als dit een oplossing is heb ik daar natuurlijk vrede mee maar hoe dat kan begrijp ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Weet niet of het handig is om hier te reageren, heb "hetzelfde probleem" maar dan net anders.

Groep vloog er ook uit terwijl ik alleen de oven (hetelucht) en afzuigkap aan had. Oven doet het nu gewoon nog, maar komt erg langzaam op temperatuur; wanneer ik de temperatuur terug draai gaat het lampje van "niet aan mij komen" wel uit.

't is al een oud apparaat (heb 'm al tien jaar, en was toen al tweedehands), maar verder heeft 'ie nog nooit kuren gehad.

Enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

SvenUilhoorn schreef op maandag 20 april 2020 @ 00:00:
Weet niet of het handig is om hier te reageren, heb "hetzelfde probleem" maar dan net anders.

Groep vloog er ook uit terwijl ik alleen de oven (hetelucht) en afzuigkap aan had. Oven doet het nu gewoon nog, maar komt erg langzaam op temperatuur; wanneer ik de temperatuur terug draai gaat het lampje van "niet aan mij komen" wel uit.

't is al een oud apparaat (heb 'm al tien jaar, en was toen al tweedehands), maar verder heeft 'ie nog nooit kuren gehad.

Enig idee?
Waarschijnlijk een verwarmingselement doorgebrand, zie ook:
gr33bo schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:10:
Wordt de oven nog wel goed warm of snel genoeg? De groep slaat namelijk ook uit als een verwarmings element doorbrand. Na inschakelen van de groep slaat deze er niet meer uit. Maar het verwarmings element werkt niet meer.

Meestal zitten er 2 elementen in een oven. Soms 3.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenUilhoorn
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 00:02
Dankje! Ga ik daar even verder naar kijken. Vermoed dat dat toch gefixt moet worden door iemand die daar iets meer verstand van heeft dan ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn combimagnetron laat vaak de alamat klappen als een bepaald programma is afgelopen zonder dat er iets noemenswaardigs aan staat. Dat ding is dan ook gewoon oud inmiddels.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Element vervangen stelt niet zoveel voor. Paar jaar terug ook gedaan, kap eraf, grote schroeiplek op element vinden, 2 stekkertjes en paar schroefjes los en nieuw element er weer in.
In mijn geval werd het hele huis donker op 2e kerstdag met huis vol visite. Oven deed qua verwarmen na het doorslaan van de 0,5A aardlek helemaal niks meer.
Pagina: 1