Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Mijn kantoor is gesloten en ik ben genoodzaakt thuis te werken. Ik heb een co-ouderschap dus mijn kinderen (4 en 6) zijn de halve week bij me en de school is dicht.

Ik probeer ze bezig te houden zo dat ik kan werken maar dat lukt me maar gedeeltelijk. Ik wil niet dat ze de hele dag achter disney/netflix/xbox zitten dus ik hoop dat mensen goede ideeen hebben om ze bezig te houden? Normaal ga ik met ze wandelen, buiten spelen, speeltuin, vrienden bezoeken maar deze dingen zijn nu allemaal uitgesloten.

Heeft iemand leuke creatieve ideeen?

Dingen die ik al heb,
Kleien, knutselen, strijkralen (8 bit NES characters zijn daar ideaal voor), tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik beperk mijn kinderen nu vooral niet in het buitenspelen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
3x3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:38:
Ik beperk mijn kinderen nu vooral niet in het buitenspelen.
Ze zijn klein en als ze buiten spelen moet ik toezicht houden. Normaal geen probleem maar ik moet werken.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 19-03-2020 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyceNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 09:12
- (Voor) Lezen (Als je 6 jarige dit al onder de knie heeft natuurlijk)
- Lego/Duplo
- Samen met papa 'werken' Hun school werkjes en jij je eigen werk

Je kunt ook overwegen een schema te maken

smorgen om 8 uur samen ontbijten

van 8 tot 9 mogen ze disney kijken
van 9 tot 10 gaan ze lekker tekenen
10 uur samen een stukje fruit eten
10 tot 11 knutselen
11 tot 11 30 even 'sporten' met papa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:00

Pazo

Mroaw?

Ik ken het, en het is inderdaad lastig. Ik zit ook thuis te werken en heb 2 dochters van 1,5 en 4. En daar moet je of op letten / corrigeren omdat ze te wild met elkaar omgaan, of je moet iets voor ze verzinnen om te doen waar ze dan hopelijk weer even mee uit de voeten kunnen. Ook zij vinden filmpjes kijken erg leuk, maar probeer dat ook te beperken tot een uur / anderhalf uur op een dag. Verder ligt momenteel de hele kamer beneden vol met speelgoed. Het is bij ons 'gelukkig' niet zo druk, dus heb af en toe ook even tijd om kort wat met ze te doen. De oudste kan nog wel zelf naar buiten, speeltuin ligt letterlijk voor de deur, maar de jongste uiteraard niet (en die wil dan mee). Het beste gaat hier als de jongste straks rond de middag naar bed gaat, en gaat de oudste meestal rustig zelf spelen en kan ik makkelijker wat werkzaken doen die meer aandacht vragen. Die ben ik nu aan het 'opsparen' voor straks.
Maar bottom line: niet echt antwoord op je vraag. het is Inderdaad een beetje behelpen. Het is logisch dat ze aandacht van je vragen.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb er 1 van 3,5 hier. Kdv dicht. Op dinsdag en donderdag geen opvang.
We laten even alle principes varen, de tv staat een groot deel van de dag aan.
Verder gaat hij af en toe de tuin in en speelt hij een paar uur met duplo /Playmobil.

Tussendoor lezen we samen een boekje en eten we samen aan tafel. In de middag lopen we een klein rondje.

De laptop staat op de eetkamertafel, dus ik ben wel altijd in de buurt.

Het is even niet anders. Ik probeer wel wat verantwoorde dingen op tv te zetten. Sesamstraat ofzo, waar hij nog wat van opsteekt..

Hij is gelukkig al heel zelfstandig. Pakt zelf drinken, gaat zelf naar de wc, dus heb er bijna geen omkijken naar.

Ik voel me niet echt een goede ouder momenteel, maarja.. Kind is blij, dus dan is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Hsb-3 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:53:

Ik voel me niet echt een goede ouder momenteel, maarja.. Kind is blij, dus dan is het goed ;)
Daar zit ik dus ook wel mee. Spendeer graag tijd aan ze maar ik moet gewoon werken. Als ik niet alleen was kon ik er meer tijd aan spenderen of een partner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

@Hsb-3 Principes laten varen; ja deels hier ook een beetje, maar toch ook weer proberen het normale ritme erin te houden. Normaal sta ik niet toe dat hele huis een grote speeltuin is, het is nu echt één grote puinzooi beneden, haha. Maar nu is het inderdaad zo: als zij zich vermaken, prima! :)

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals @NyceNL aangeeft een goed schema maken.

Verder hun schooldingen, ik weet niet wat je van school meegekregen hebt?

Er wordt nu ook veel leuke content gemaakt voor kinderen. Naast dat wat wij van school hebben (dochter van 5) doen we ook dit:
Thuisgym met gymmeester Kevin Francois
Juf Nina voor de kleuters
Beiden dagelijkse nieuwe content.

En natuurlijk veel bewegen, buitenspelen, etc.
Creatieve vakken, zoals tekenen, knutselen, verven.
Heel veel voorlezen ook heel belangrijk :)

Met kindje van 1,5 (mijn jongste is 2) is het heel veel bezighouden. Ze zijn net te jong om echt zelf te kunnen spelen (althans de mijne), dus dat vergt gewoon veel input van jou.
Duplo, puzzels (in mijn geval véél puzzels), tekenen, kleuren, scheuren (gewoon lekker papier scheuren), etc. En ook weer voorlezen: Veel boekjes (Dikkie Dik, Nijntje, Gele Ballon, etc).

Principes laten varen doen we juist niet.
Dat is misschien leuk voor een dagje, maar drie weken of zeven weken of hoelang het mag duren lijkt mij niet wenselijk. Maar ieder zo z'n dingetje, natuurlijk, I don't judge ;)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 09:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Bij mij baas is het simpel: lukt het niet, dan laat je het werk even liggen. Je kan immers geen quantum-ts zijn :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:33
Kindje van 1,5. De kamer is veranderd in een speeltuin, overal ligt wel wat. 's-ochtends lekker samen eten, box naast me gezet waar hij lekker in zit te spelen. Soms krijgt hij een oud chromebookje (niet pedagogisch verantwoord) en hij vind het leuk om op de toetsen te rammen en papa na te doen. Verder geregeld even stoeien en spelen samen en tussendoor werken. Belletjes plegen is wel een enorme uitdaging.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:58:
Zoals @NyceNL aangeeft een goed schema maken.

Verder hun schooldingen, ik weet niet wat je van school meegekregen hebt?

Er wordt nu ook veel leuke content gemaakt voor kinderen. Naast dat wat wij van school hebben (dochter van 5) doen we ook dit:
Thuisgym met gymmeester Kevin Francois
Juf Nina voor de kleuters
Beiden dagelijkse nieuwe content.

En natuurlijk veel bewegen, buitenspelen, etc.
Creatieve vakken, zoals tekenen, knutselen, verven.
Heel veel voorlezen ook heel belangrijk :)

Met kindje van 1,5 (mijn jongste is 2) is het heel veel bezighouden. Ze zijn net te jong om echt zelf te kunnen spelen (althans de mijne), dus dat vergt gewoon veel input van jou.
Duplo, puzzels (in mijn geval véél puzzels), tekenen, kleuren, scheuren (gewoon lekker papier scheuren), etc. En ook weer voorlezen: Veel boekjes (Dikkie Dik, Nijntje, Gele Ballon, etc).

Principes laten varen doen we juist niet.
Dat is misschien leuk voor een dagje, maar drie weken of zeven weken of hoelang het mag duren lijkt mij niet wenselijk. Maar ieder zo z'n dingetje, natuurlijk, I don't judge ;)
Ze hebben heel veel lego, van school hebben ze nu ongeveer 2u aan opdrachten. Ze zijn nu bij mijn ex dus nog niet gekeken hoe veel werk het daadwerkelijk is. Puzzels is misschien ook een idee. heb net voor een aardig bedrag knutselspulletjes gekocht bij de Hema.

Voorlezen doe ik iedere avond voor het slapen maar ik ben alleen dus het is gewoon echt lastig om ze bezig te houden en te werken.

Iemand nog goede ideen voor gezelschapspellen voor kleine kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:16:
[...]
Iemand nog goede ideen voor gezelschapspellen voor kleine kinderen?
Haba! Die hebben een hele rits spellen vanaf 1½ a 2 jaar en echt heel leuk! (vind ik)
https://www.habaspeelgoedwinkel.nl/spellen/

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 19-03-2020 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Neig er bijna naar om de 1989 Batmobiel van Lego te kopen en door mijn zoontje te laten bouwen. (heb ik een excuus)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
m3gA schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:21:
Neig er bijna naar om de 1989 Batmobiel van Lego te kopen en door mijn zoontje te laten bouwen. (heb ik een excuus)
offtopic:
Het allerleukste van kinderen hebben is dat je je eigen jeugd mag herleven. Maar dan met meer geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zit in hetzelfde schuitje, vriendin werkt partime op een kdv.
Vind het lastig te combineren, werken en kinderen vermaken. (5 en 8jr)
De oudste kan zichzelf goed vermaken, echter de jongste heeft veel sturing nodig.
Van school hebben ze wat huiswerk gekregen, zal dit vanmiddag met hun gaan doornemen.
Af en toe zet ik de tv eens aan, dan kunnen ze filmpjes kijken.

Heb al aangegeven bij mn werkgever dat het haast niet te combineren is.

[ Voor 20% gewijzigd door Harmen op 19-03-2020 09:47 ]

Whatever.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Blijf er over communiceren met collega's en je manager. Er is veel begrip voor, meer dan we in eerste instantie verwachten.

Uiteindelijk is het maar werk en je kinderen zijn toch echt belangrijker. Zeker de leeftijden boven de 4 krijgen meer van de situatie mee dan je denkt en dus vragen ze meer bevestiging van wij als ouders.

Het is best een enge tijd voor hun, vergeet dat niet. Nu is het de tijd om als ouders een stabiele basis te bieden voor deze emoties.

Probeer ook de gesprekken er over te minderen, maar ga het zeker niet uit de weg.

* Falcon heeft 3 jongens in de leeftijd van 2,5/9/13

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
Falcon schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:41:
Blijf er over communiceren met collega's en je manager. Er is veel begrip voor, meer dan we in eerste instantie verwachten.

Uiteindelijk is het maar werk en je kinderen zijn toch echt belangrijker. Zeker de leeftijden boven de 4 krijgen meer van de situatie mee dan je denkt en dus vragen ze meer bevestiging van wij als ouders.

Het is best een enge tijd voor hun, vergeet dat niet. Nu is het de tijd om als ouders een stabiele basis te bieden voor deze emoties.

Probeer ook de gesprekken er over te minderen, maar ga het zeker niet uit de weg.

* Falcon heeft 3 jongens in de leeftijd van 2,5/9/13
Mijn collega's en manager hebben er veel begrip voor. Was positief verrast. Ben er ook eerlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Twee dochters hier, van 4 (groep 1) en 8 (groep 4). De oudste heeft gewoon een lespakket, we hebben een goed rooster gemaakt en mijn vrouw en ik wisselen om de halve dag af. We proberen het zoveel mogelijk op een normale schooldag te laten lijken, met even buiten spelen, een 10 uurtje en een lunch. En ja, dat betekent wel dat een van ons er dus vrijwel continu mee bezig is en dus niet kan werken. Onze werkgevers begrijpen dat ook, het is zoals het is.

De uitdaging zit 'm vooral in het zorgen dat de jongste ook voldoende aandacht krijgt. De oudste heeft natuurlijk ook hulp nodig met haar taal en rekenen enzo, dan is het natuurlijk makkelijk om tegen de jongste te zeggen om maar even te gaan kleuren oid, maar ja, liefst krijgt die ook gewoon zoveel mogelijk de normale kleuterles mee met het leren van letters en cijfers, tot op zekere hoogte. Ik vind het lastig om daar een goede invulling aan te geven. Het informatiepakket en betrokkenheid van school vind ik een beetje tegenvallen (zeker als ik kijk wat andere scholen doen, met duidelijke opdrachten en evaluatiemomenten)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
De school van mijn kinderen is erg actief met het sturen van opdrachten. Doen ze heel goed. Filmpjes en duidelijke uitleg.Vragen ook dat de ouders filmpjes en foto's terugsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:15
De onze zijn wat ouder (10 & 12), dus kunnen zichzelf al beter bezig houden, maar ik versta je wel.

Een leuk passief entertainment dingetje zonder schermen zijn luisterboeken.
Er zijn massa's mooie luisterboeken te vinden. In BE hebben we Het Geluidshuis, zij maken hele mooie en leuke varianten op klassieke verhalen.
Dankzij de lockdown krijg je er nu 3 voor de prijs van 2.
https://www.geluidshuisuitgeverij.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Haba! Die hebben een hele rits spellen vanaf 1½ a 2 jaar en echt heel leuk! (vind ik)
https://www.habaspeelgoedwinkel.nl/spellen/
Met welke leeftijd heb je daar ervaring mee? Zou me verbazen als ons zoontje van 20 maanden daar het "spel" in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tiptoi, kunnen ze uren mee bezig zijn en voor alle leeftijden is er wel een game, boek of globe te verkrijgen. Die van ons vond het al leuk < 1 jaar. Bovendien leren ze er wat van. (Staat ook veel op Marktplaats te koop)

En voor de echte Tweaker kun je je eigen boeken of games maken (http://tttool.entropia.de/).
Ook Github staat er vol mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 19-03-2020 11:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 00:51
Beste tip van de dag:
Neem (halve dagen) vrij, en besteed deze aan je kinderen.

Vind de hele thuis-werk situatie ook een beetje een triest excuus worden om niet aan je snipperdagen te hoeven komen.
Papa of mama zitten de hele dag met hun noice-canceling headset op en de kinderen moeten zichzelf maar zien te vermaken.
Het moet toch gek gaan wil je het niet voor elkaar krijgen om nu op zijn minst halve dagen te kunnen werken, de baas snapt echt wel dat je geen 40-uur kunt werken als je ook de zorg hebt voor de kleine kinderen in huis.
En als hij daar geen begrip voor heeft moet je over een paar maanden een keer flink op zijn bureau schijten en je ontslagbrief inleveren.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

De stand na 4 uurtjes de boel een beetje op zijn beloop laten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-PxlY1d3O4TGWseHM8W6tD4ItM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1L1Rsc9tPkw9Mgd0UYARZzv.jpg?f=fotoalbum_large

Zo maar eens met de dames gaan eten :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:16
Even een tip hier vanuit mij (onderwijs):
- zorg voor een duidelijk schema voor de kinderen als je denkt dat ze hierbij gebaat zijn. Eventueel bij kleuters met pictogrammen/tekeningen. Dan weet je goed wat je van elkaar kan verwachten. Wissel werk en andere momenten af

- bespreek waar mogelijk met je kinderen wat er gebeurt en dat dit ook voor ouders zwaar is. Laat je kinderen weten dat ze ook huishoudelijke taken krijgen, aangezien jullie het samen moeten doen. Denk aan werken in de tuin, opruimen, afwas, auto wassen, etc.

- President in "Online leermogelijkheden voor kinderen" heb ik al een lijst met andere mogelijkheden geplaatst, natuurlijk is er nog veel meer!

- schermtijd is prima, doe dit wel maximaal 20 minuten achter elkaar en laat je kind dan even wat anders doen. Er wordt geadviseerd om dan ook vooral even in de verte te kijken (dus bijvoorbeeld even naar buiten laten kijken of die nog vogels ziet) voor de ogen

- ga samen met je kind een cake bakken of iets dergelijks als je materialen in huis hebt. Ook hier kun je met oudere kinderen een rekenactiviteit van maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Tweakers onder ons die ook met de kinderen thuiszitten:

https://www.rtlboulevard....iswerkende-ouders-te-hulp

Freekie heeft een YouTube-serie gemaakt waarin hij als Meester Freek lesgeeft. Kinderen kunnen een dierenpaspoort downloaden en meedoen aan de opdrachten in de video's.

Misschien een tip voor enkele mensen hier, alle kleine beetjes helpen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:23:
[...]

Met welke leeftijd heb je daar ervaring mee? Zou me verbazen als ons zoontje van 20 maanden daar het "spel" in ziet.
Anderhalf a twee.

Met die spellen kan je verschillende dingen doen, afhankelijk van leeftijd en ontwikkeling. Soms als een soort vormenstoof, tot dingen sorteren (geel bij geel), tot memory, tot een echt spel met regels en beurten en bijv dobbelsteen (als ze iets ouder zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:29
Wij hebben voor onze dochter van 6 opdrachten gekregen vanuit school. De opdrachten hebben wij beetje conform de normale schooldagen ingevuld. Op deze manier blijft ze ook in een ritme (en wij ook)

8:30 Squla (online)
9:00 Lezen
9:30 pauze samen koekje eten enzo
10:00 Schrijven
10:15 Rekenen
10:45 Bouw (online)

Rond 11:30 vaak klaar en dan gaat ze nog even TV kijken en dan lunchen.

De middag is mijn vrouw klaar met werk (werkt maar halve dagen) en gaat zij met de kleine meid aan de gang en kan ik rustig door.

Tja optimaal is het niet, maar het werkt voor ons prima. Een telefonisch meeting of via Teams is in de ochtend vooral wat lastig omdat dan iedereen hier bezig is en de kleine nog weleens wat hulp nodig heeft. Meeste collega's en/of klanten die oudere kinderen of geen kinderen hebben tonen begrip om deze afspraken te verplaatsen naar de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

President schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:55:
Even een tip hier vanuit mij (onderwijs):
- zorg voor een duidelijk schema voor de kinderen als je denkt dat ze hierbij gebaat zijn. Eventueel bij kleuters met pictogrammen/tekeningen. Dan weet je goed wat je van elkaar kan verwachten. Wissel werk en andere momenten af

- bespreek waar mogelijk met je kinderen wat er gebeurt en dat dit ook voor ouders zwaar is. Laat je kinderen weten dat ze ook huishoudelijke taken krijgen, aangezien jullie het samen moeten doen. Denk aan werken in de tuin, opruimen, afwas, auto wassen, etc.

- President in "Online leermogelijkheden voor kinderen" heb ik al een lijst met andere mogelijkheden geplaatst, natuurlijk is er nog veel meer!

- schermtijd is prima, doe dit wel maximaal 20 minuten achter elkaar en laat je kind dan even wat anders doen. Er wordt geadviseerd om dan ook vooral even in de verte te kijken (dus bijvoorbeeld even naar buiten laten kijken of die nog vogels ziet) voor de ogen

- ga samen met je kind een cake bakken of iets dergelijks als je materialen in huis hebt. Ook hier kun je met oudere kinderen een rekenactiviteit van maken
Ik kan me hier helemaal in vinden! Mijn dochter was net eindelijk een maand naar school, je kan wel raden hoe dat loopt nu 8)7 Mijn vrouw werkt ook in het onderwijs die heeft al allemaal mooie dingen bedacht, nu met structuur is het weer een stuk gezelliger _/-\o_

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 08:59
Ik heb 3 dames thuis van 1, 2 en 5. De oudste is met school bezig en de andere 2 laten we maar lekker spelen. Wij wonen op een flatje dus het is ook niet dat ze lekker de tuin in kunnen. Woning is 1 grote tering zooi maar goed, weinig keuze, zolang ze zich maar vermaken, ruim het vanavond wel weer op.

Tot nu toe gelukkig maar 2 klanten die hebben opgehangen door het geluid op de achtergrond, valt nog relatief mee.

[ Voor 16% gewijzigd door xavento op 19-03-2020 12:09 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik maak 's ochtends de planning met mijn zoon (6) en dat helpt enorm. Tussendoor gewoon wat soepeler zijn, het is voor hun ook allemaal maar raar. De jongste is 3 en snapt er niets van dat ik thuis ben, maar wel werk. Hij snapt ook niet dat zijn oudere broer met school bezig moet. Maar zoals hier volgens mij al geopperd: we zitten lekker met zijn drieën aan tafel en dan knutselt de jongste, de oudste gaat met school bezig en ik ben aan het werk. En collega's weten nou eenmaal dat ik mijn kinderen thuis heb dus zo moeilijk is het allemaal niet. En ze spelen wat vaker buiten (in de tuin) of kijken een extra filmpje. Gisteren waren ze hartstikke lief geweest, dus einde dag mochten ze nog even op de Switch (in een normale week alleen op zondag een uurtje).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekoek81 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:03:
Wij hebben voor onze dochter van 6 opdrachten gekregen vanuit school. De opdrachten hebben wij beetje conform de normale schooldagen ingevuld. Op deze manier blijft ze ook in een ritme (en wij ook)

8:30 Squla (online)
9:00 Lezen
9:30 pauze samen koekje eten enzo
10:00 Schrijven
10:15 Rekenen
10:45 Bouw (online)

Rond 11:30 vaak klaar en dan gaat ze nog even TV kijken en dan lunchen.

De middag is mijn vrouw klaar met werk (werkt maar halve dagen) en gaat zij met de kleine meid aan de gang en kan ik rustig door.

Tja optimaal is het niet, maar het werkt voor ons prima. Een telefonisch meeting of via Teams is in de ochtend vooral wat lastig omdat dan iedereen hier bezig is en de kleine nog weleens wat hulp nodig heeft. Meeste collega's en/of klanten die oudere kinderen of geen kinderen hebben tonen begrip om deze afspraken te verplaatsen naar de middag.
Hier ook een schema op onze prachtige krijtdeur _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0oFJsuP0qzAhkaGwuTFS4vgYGs=/f/image/dpB5s2hVLYxF2RQhPSiErzQa.jpg

STRUCTUUR!1!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Tja, als ik thuis ben met die kleine is het eigenlijk werken terwijl ze slaapt, en anders in de avond en weekend. Dat houdt in dat ik soms beperkt ben tot echt alleen de essentiële zaken en de rest even blijft liggen. Overmacht in deze, zolang ze verkouden is mag ze niet naar de opvang.
Je kinderen komen in deze eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op dit soort momenten merk je als ouder idd wat er nou echt belangrijk is in het leven. Overigens is daar ook je eigen wellbeing een onderdeel van - als jij het slecht trekt straalt dat ook af op de kinderen. Dus let ook vooral op jezelf :)

Ik heb er hier een van 2 en een van 4, 2 jongens. Mijn sleutel is zorgen dat ze hun energie kwijt kunnen. Dus anderhalf uur wandelen, oudste op zijn fietsie mee en de jongste in de kinderwagen. Buiten kan alles als je gepaste afstand houdt. Voor telefoontjes evt oortje mee en gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:37
Ik riep tijdens 1 van laatste meetings op kantoor laatst ook eens:

"Jongens, ik moet er echt vandoor! Er staan er thuis een paar op mij te wachten!!"

Waarop de reactie was:

"Jij hebt toch helemaal geen kinderen?"

"Klopt, maar ik heb dat ook altijd eens willen roepen!"

---------------------------

On a serious note: Als leidinggevende van 16 mensen kan ik er gelukkig blind op varen dat mijn mensen de balans zelf goed houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

Is het ook geen optie om 's ochtends te werken (zo goed en kwaad als het kan) en de middag je te richten op de kinderen om vervolgens in de avond weer aan het werk te gaan?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Standeman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:54:
Is het ook geen optie om 's ochtends te werken (zo goed en kwaad als het kan) en de middag je te richten op de kinderen om vervolgens in de avond weer aan het werk te gaan?
En na een week als een zombie aan je werk zitten zeker? :) Nee, die vrije tijd is echt heel hard nodig en die moet je ook gewoon pakken. Kijk, natuurlijk kun je af en toe best iets 's avonds of in het weekend doen als dat echt nodig is, maar het zijn al rare tijden dus pak alsjeblieft ook echt de momenten voor jezelf om even tot rust te kunnen komen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mijn vrouw en ik wisselen af. Ze probeert de calls in de middag te plannen en ik in de ochtend. Het overige werk doen we dan als we dan bij de kleine zijn.... voor zover mogelijk.

De jongste is een ventje van 2 die schijt aan alles heeft. Die hebben we vandaag drie keer moeten omkleden omdat ie de kraan in de tuin ontdekt heeft, rollen op het gras interessant vindt en er op een gegeven moment achter kwam dat je prima zand/modder op een trampoline kunt gooien voordat je gaat springen. Worden drie lange weken met dat monster.

De oudste is tien en redt zich prima. Alleen moest zn account van de basispoort gereset worden omdat zn wachtwoord het niet meer deed. Heeft me maar een uur gekost tussen alles door 😕

En dan gaan we er ook nog met zn allen vanuit dat het 6 april klaar is. Ik zie het niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 15:12

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Wij zitten als Scouting natuurlijk ook in "lockdown". Gelukkig zijn er heel veel creatieve leiding, die onze leden toch nog wat binding wil laten hebben met elkaar en met Scouting. Hiervoor zijn al een aantal activiteitenprogramma's bedacht om ze thuis uit te laten voeren.

Misschien zit er voor jullie ook wat tussen om ze een tijdje bezig te laten zijn:

Bevers/Welpen (5-11)
https://activiteitenbank....racht-bevers-rebbel-badge
https://activiteitenbank....badge-corona-thuiszitters
https://activiteitenbank....8-stay-home-bevers-welpen
https://activiteitenbank....69-usb-urban-scout-battle
https://activiteitenbank....t-insigne-100-jaar-welpen
https://activiteitenbank....-kleurplaten-van-scouting

Scouts/Explorers (11-18)
https://activiteitenbank....84-corona-virus-avondspel
https://activiteitenbank....t/k2/item/9293-ready2help

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
@anandus bij ons gaat het om 2 dagen per week. Die andere dagen was sowieso al iemand van ons thuis of opvang vinnen de familie, waar we max 1 uur schermtijd aanhouden. Dus dan vind ik het nog wel te verantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
Inderdaad doe je verplichte dingen overdag.
maar doe het uitwerken in de uurtjes dat de kinderen slapen
las een soort siesta in en werk in de avond verder.
ik vang van veel collega's op dat ze nu meer productief zijn dus moet je wel die 8 uur werken
of kan je 3/4 uur overdag werken en dan in de avond de rest inhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 23:57
.oisyn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:24:
[...]
En na een week als een zombie aan je werk zitten zeker? :) Nee, die vrije tijd is echt heel hard nodig en die moet je ook gewoon pakken. Kijk, natuurlijk kun je af en toe best iets 's avonds of in het weekend doen als dat echt nodig is, maar het zijn al rare tijden dus pak alsjeblieft ook echt de momenten voor jezelf om even tot rust te kunnen komen.
zie het anders normaal besteed je na je werk aandacht aan de kinders.
nu doe je het in de middag na het schoolwerk in de ochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
Kenny_026 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:37:
Mijn vrouw en ik wisselen af. Ze probeert de calls in de middag te plannen en ik in de ochtend. Het overige werk doen we dan als we dan bij de kleine zijn.... voor zover mogelijk.

De jongste is een ventje van 2 die schijt aan alles heeft. Die hebben we vandaag drie keer moeten omkleden omdat ie de kraan in de tuin ontdekt heeft, rollen op het gras interessant vindt en er op een gegeven moment achter kwam dat je prima zand/modder op een trampoline kunt gooien voordat je gaat springen. Worden drie lange weken met dat monster.

De oudste is tien en redt zich prima. Alleen moest zn account van de basispoort gereset worden omdat zn wachtwoord het niet meer deed. Heeft me maar een uur gekost tussen alles door 😕

En dan gaan we er ook nog met zn allen vanuit dat het 6 april klaar is. Ik zie het niet gebeuren.
Ik heb ook zo'n terrorist van 1,5. Net zo sterk als zijn zus van 4, alleen dan wat minder subtiel O+

Je kan hem gewoon niet 2 minuten uit het oog verliezen, want hij sloopt iets of hij valt ergens vanaf.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rc5proxy schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:02:
[...]

zie het anders normaal besteed je na je werk aandacht aan de kinders.
nu doe je het in de middag na het schoolwerk in de ochtend.
Ik snap je niet. Het ging om werken in de avond omdat je dan rust hebt, waarvan ik zeg dat dat niet handig is omdat je juist die rust nodig hebt. Dat is rust die je niet op een ander moment kunt pakken omdat ze dan simpelweg wakker zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

.oisyn schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Ik snap je niet. Het ging om werken in de avond omdat je dan rust hebt, waarvan ik zeg dat dat niet handig is omdat je juist die rust nodig hebt. Dat is rust die je niet op een ander moment kunt pakken omdat ze dan simpelweg wakker zijn :)
Voor mij is dat wel een soort van rust en ontspanning. Beetje ravotten, samen een cake bakken en lekker naar buiten om te spelen. Misschien dat het persoonlijk is en niet voor iedereen geld. 's avonds doe ik dan zaken waar ik echt concentratie voor nodig heb.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
Hier is het ook behelpen. Zowel vrouw als ik zitten thuis, met een dochterje van net 1 jaar. Vrouw heeft (heel) veel telefonische overleggen maar probeert ze zo goed en kwaadschiks als kan in te plannen tijdens de slaapjes. Voordeel van een jonger kind, zullen we maar zeggen. Dat voordeel doet zich volledig teniet als ze wakker is. Ze kan zichzelf als we geluk hebben 5 minuten vermaken zonder dat we moeten ingrijpen. Of ze zit met haar handen in de waterbak van de kat, dan ligt ze weer op een plek waar ze niet mag komen (waar we alles aan doen om haar daar weg te houden). Als ze wakker is duren de uren lang.

TL;DR: Het is gewoon druk met kinderen. De baas van mijn vrouw snapt dat, mijn opdrachtgever snapt dat. Mijn vrouw begint om 6 uur in de ochtend, ik werk tot 20:00 uur in de avond. Alles daar tussenin proberen we de belasting te verdelen. Werk ik 8 uur efficient? Nee. Maar meer dan dit ga ik er niet aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Mijn kinderen hebben dagelijks een lespakket.

Die moeten ze maken. Af en toe hebben ze vragen, en dan help ik ze.

De jongste heeft het altijd heel snel af (en goed), en maakt zelfs voor de volgende dag de opdrachten al. Zoon is nog maar 8 maar kan de torens van Hanoi al met 7 schijven oplossen. De sommen en dergelijke zijn voor hem floep floep floep klaar.

Voor de rest moeten ze een uurtje een boekje lezen.

Ze hebben een eigen laptop met dedicated GPU en daar zitten ze de rest van de dag achter Roblox te spelen, YouTube te kijken en andere dingen. Dochter is nogal gek van Star Stable.

's Avonds eten, daarna gaan ze weer achter de laptop en daarna op bed.

Ik laat ze niet naar buiten gaan. Ze mogen niet naar school vanwege besmettingsgevaar, dan mogen ze ook niet naar buiten met andere kinderen spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Wij wonen in zuid spanje, en mogen het huis dus eigenlijk niet uit.
Leuk met een 2.5 en een half jarige :D

De baby vind het allemaal prima, maar de oudste wil begrijpelijk graag naar buiten. Nu wonen wij naast een groot bos, en onder het mom van het vuilnis weggooien maken we dagelijk hier een kleine ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Daar was ik inderdaad over aan het denken. maar merk wel dat het me iets te pittig is in mijn eentje.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 20-03-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:43
m3gA schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:21:
Ik heb er eentje gekocht voor mezelf gekocht.
Om niet te verzanden in, alleen maar netflixen en enzovoort.

Weet niet hoe oud je zoontje is?
Maar hij is best lastig in elkaar te zetten.

Meer info stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
joke_name schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:04:
[...]

Ik heb er eentje gekocht voor mezelf gekocht.
Om niet te verzanden in, alleen maar netflixen en enzovoort.

Weet niet hoe oud je zoontje is?
Maar hij is best lastig in elkaar te zetten.

Meer info stuur maar een PB.
6 maar hij heeft al best ingewikkelde modellen in elkaar gezet. Duurt alleen wat langer en af en toe moet ik hem wat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.heutinkvoorth...dagritmekaarten/news/280/

https://www.heutinkvoorth...mekaarten%20hvt%20def.pdf

Scholen gebruiken dagritmekaarten. Je kan ze gratis downloaden bij Heutink. Onze kinderen gedijen er goed bij. Aanrader!

Voor wat oudere kinderen zijn er mooie opdrachten op grejoftheday.nl
Hier wordt een raadsel gegeven, de kinderen gaan zelf op zoek naar een mogelijk antwoord. De volgende dag wordt het antwoord gegeven met daarbij informatie hierover.

#meesterfreek op Youtube voor als je kind van dieren houdt. Freek Vonk geeft hier ook opdrachten bij zijn interessante filmpjes over dieren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Zelf vader van 2kids 8 en 11, dat maakt het wel makkelijk(er) maar gezien speciale scholen en korte concentratie boog van beide is het wel uitdagend. (ADHD is erfbaar, en ik heb het dus ..)

Zelf heeft mijn wederhelft het "moeilijker" dan de kids, hoewel het wel makkelijker is met zijn 2-en dan alleen ervoor staan. Ook de werkgever van mijn wederhelft legt nogal druk op haar "werktijden" terwijl ik iets heb van F*ck de werkgever.. daarom ben ik ook niet zelf een bedrijf begonnen/zzp-er ..

Tja, er zijn genoeg tips maar je moet vinden wat werkt in jou/jullie situatie.
- We staan samen op als iedereen wakker is spreken we de agenda door ..
De oudste kan zich goed concentreren .. en doorbreken we semi-bewust haar taken voor andere activiteiten (bv vandaag bakken) ..
We merken dat de jongste heel goed reageert op "eigen kamer totdat de taken af zijn" hij mag daar spelen of "schoolwerk maken" (repeterende zaken) en we halen hem eraf voor pauze/lunch en soms andere taken. Tot die tijd is er geen scherm ..

We besteden wel tijd met beide om even aandacht aan schoolwerk te besteden en door te spreken .. we zijn geen leraar maar ouder, en we leggen eigenlijk elke dag wel uit waarom we dingen doen, dat papa en mama moeten werken ..

Ik denk dat het belangrijk is dat iedereen zijn eigen plek/tijd heeft om zelf "bezig" te zijn .. vooral de momenten gezamelijk maken we extra leuk .. dingen die je normaal bv nooit doet.

- Pak een plastic tafelkleed, dump wat sausjes,appelmoes "frituurmeuk" direct op de tafel en aanvallen
- maak samen simple receptjes .. pita (bloem en water), ommelet soufle (opgeklopt eiwit + en eigeel(schepje suiker) erdoorheen gespateld) en in een pan als ommelet opbakken als toetje (machtig) .

samen dingen doen/huishouden/koken en even tijd voorjezelf (spelen op de kamer ofzo) en 1:1 tijd is belangrijker dan leren/werk

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb zelf geen kinderen, maar de huidige situatie gaat wel duidelijk maken welke ouders hun kinderen hebben geleerd om zichzelf te vermaken en welke altijd maar toegeven als hun kinderen om aandacht vragen...

Zelf konden mijn broer en ik ons uren vermaken op onze eigen kamer met lego, strips of gewoon buiten spelen. Zelden hingen we om papa en mama heen om aandacht op te vragen.

Mijn neefje en nichtje precies andersom. Liepen de hele tijd achter pa en ma aan omdat ze niets te doen hadden. Nooit geleerd om boeken te lezen, dus dat deden ze dan ook niet. Puzzels, spelletjes; niet aan ze besteed. Lego/playmobiel noch sport eigenlijk ook niet. Vooral insta-speelgoed (auto's, barbie etc), maar lang hield het hun aandacht niet vast.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 21-03-2020 00:21 ]

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
FunkyTrip schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:20:
Ik heb zelf geen kinderen, maar de huidige situatie gaat wel duidelijk maken welke ouders hun kinderen hebben geleerd om zichzelf te vermaken en welke altijd maar toegeven als hun kinderen om aandacht vragen...

Zelf konden mijn broer en ik ons uren vermaken op onze eigen kamer met lego, strips of gewoon buiten spelen. Zelden hingen we om papa en mama heen om aandacht op te vragen.

Mijn neefje en nichtje precies andersom. Liepen de hele tijd achter pa en ma aan omdat ze niets te doen hadden. Nooit geleerd om boeken te lezen, dus dat deden ze dan ook niet. Puzzels, spelletjes; niet aan ze besteed. Lego/playmobiel noch sport eigenlijk ook niet. Vooral insta-speelgoed (auto's, barbie etc), maar lang hield het hun aandacht niet vast.
Ik kan je zeggen dat dat echt per kind verschillend is. Het ene kind is een stuk zelfstandiger dan de andere. Hoewel ik beide kinderen dezelfde opvoeding geef is de ene veel afhankelijker dan de andere. Dat is ook echt een stukje persoonlijkheid net als dat sommige volwassenen prima alleen kunnen zijn en andere liever in het gezelschap van anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. was het maar zo simpel ;)

Ik ken iemand die had ook zo'n braaf kind.. allemaal opvoeding natuurlijk he ;) Toen kwam nr 2..die was wat minder braaf om het licht uit te drukken. Breekt elke dag de tent af, moeders permanent gestrest.. ja waar is die opvoeding nou he?

Ze worden voorgeprogrammeerd. Je mag een beetje sturen als ouder en daar houd het wel mee op. Ik heb er zelf 4, ze zijn allemaal anders en ze krijgen allemaal dezelfde opvoeding, zelfde huis, zelfde regels..

Ik zou ook niet anders willen.. stelt je voor, 4 van die robotjes.. en als ze dan wat willen ontdekken dat papa alleen maar hoeft te kijken en ze houden al op.. nee dan heb je het lekker voor elkaar |:(
Ik heb liever dat ze de hele wereld een dikke vinger geven en doen wat ze zelf willen. Hebben ze veel meer aan later. :) Sommige kinderen zijn gewoon meer timide en anderen niet. Mijn jongste kan uren met een autootje spelen.. nr3 sloopt je fysiek en mentaal, nr2 is een enorme streber en de oudste is heel gevoelig en meelevend.. tja.. ik heb het ze niet geleerd hoor.. ik ben gewoon een computer nerd.. :D Het zat er allemaal al vanaf het begin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA

Mijn kinderen zijn best zelfstandig maar zijn wel gewend dat ik met ze mee speel. Ik teken met ze mee, maak dingen met strijkkralen (stiekem best leuk om te doen en helpt tegen stres), help mijn zoontje met lego star wars op de xbox als het lastig wordt, bouwen met de lego etc.Buiten spelen doen ze graag maar ik kan ze niet op de stoep laten spelen, ook al is het een doodlopende straat, zonder toezicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIhZKtJrDBe6Gl2eE1OC0hJniZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSgfcPte1UuXRWRxqd1cxraJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 21-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Kan er in plaats van hoe ga je met kinderen en thuis werken om ook eentje komen van hoe ga je met je vrouw om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Kenny_026 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:56:
Kan er in plaats van hoe ga je met kinderen en thuis werken om ook eentje komen van hoe ga je met je vrouw om?
Daar heb ik geen last van maar zou wel een goede optie zijn. Zo veel op elkaars lip zitten is vast een beproeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
cadsite schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:15:

Een leuk passief entertainment dingetje zonder schermen zijn luisterboeken.
Er zijn massa's mooie luisterboeken te vinden. In BE hebben we Het Geluidshuis, zij maken hele mooie en leuke varianten op klassieke verhalen.
Dankzij de lockdown krijg je er nu 3 voor de prijs van 2.
https://www.geluidshuisuitgeverij.com
Een maand gratis koboplus lezen en luisteren is zeker aan te raden. Tientallen luisterboeken voor diverse leeftijden. Die van ons zijn al maanden grote dan. Daarnaast biedt bol nu een aantal luisterboeken voor een cent per stuk aan.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Wij hebben een schema opgesteld samen. Om structuur aan te houden voor onze 2 jongens van 3 en 7.

In de ochtend gaat er 1 van ons lezen en schrijven met de oudste en de ander boekjes lezen.

Daarna gaat 1 van ons met ze naar buiten 1.5 als het droog is .
Dan is het 12 uur.

Lunchen

13 uur jongste lekker slapen 😎

Oudste relaxen voor de tv.

1500 gaan we 1 uur rekenen met de oudste.

Daarna zijn ze vrij om te doen wat ze willen.

Op de tablet heb je ook genoeg educatieve spelletjes hé. Zijn ze lekker bezig en leren ze ook nog. En je heb't zelf tijd voor jezelf.

Ga je jezelf aan je principes houden tijdens bijzondere rijden als deze, dan maak je het niet alleen jezelf moelijk maar ook je Kids.

Daar help je niemand mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kenny_026 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:56:
Realiseer jezelf gewoon dat iedere partner 100% verantwoordelijk is voor 50% van de relatie. En bedenk jezelf of je die 50% haalt. Vraag haar of ze hem haalt. En of jullie van elkaar vinden dat jullie hem halen, en zo nee, wat er dan mist. Uitgelezen kans om eea recht te trekken nu :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Hier ook een schema op onze prachtige krijtdeur _O-

[Afbeelding]

STRUCTUUR!1!!!1
Zou wat voor missus zijn, die heeft het er vaak over _O-

Maar hier is het nogal uitdagend met onze autist van 8.

Ons schema komt redelijk overeen met die van jou, echter heeft hij geen vriendjes in de buurt waardoor wij de aangewezen personen blijven om hem bezig te houden. Door z'n stoornis durft hij vaak niks alleen te doen. Schoolwerk + Squla is in een oogwenk gemaakt (hij is best slim), dus de 'open momenten' zijn er helaas teveel. Hij kan wel zelf eventjes bezig zijn, maar met nadruk op eventjes: de aandachtsspanne kan erg kort zijn (tenzij hij een puzzel doet van bijvoorbeeld 500-1000 stuks). Voor hem is alles de eerste keer leuk, daarna saai. Ergens heen gaan zoals Nemo vindt hij fantastisch, hij houdt van dat soort dingen, maar nu we nergens heen kunnen blijft het uitdagend.

Mijn bazen zijn best makkelijk, maar hebben eigenlijk ook geen keuze: alle events zijn verplaatst tot minstens 2 maanden verder, er is geen moer te doen. Ik log dus half 9 in om mails te kijken en daarna is het al snel voorbij. Mijn bazen zeggen ook dat het nu een goed moment is om samen voor het gezin te draaien. Wanneer ik wel flink wat werk zou hebben zou het wel uitdagend zijn, maar ook dan zouden m'n bazen er soepel mee om gaan, iedereen heeft het zwaar. Het beste blijft om het dagelijkse ritueel zo voorspelbaar mogelijk te houden. Ik merk dat je wel makkelijk kunt worden, ik probeer me er dus zelf ook aan te herinneren elke ochtend van 'het nieuwe werken' en de vaste tijden aan te houden.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
The Eagle schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Realiseer jezelf gewoon dat iedere partner 100% verantwoordelijk is voor 50% van de relatie. En bedenk jezelf of je die 50% haalt. Vraag haar of ze hem haalt. En of jullie van elkaar vinden dat jullie hem halen, en zo nee, wat er dan mist. Uitgelezen kans om eea recht te trekken nu :)
Haha zo serieus is het niet 😉

Maar dit is wel een enorme landelijke relatietest aan het worden. Maatje van mij zit bij de politie en de huislijk geweld gevallen nemen aardig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben single co-ouder en heb dit weekend en deze week mijn zoontje van zes. Vorige week was hij bij zijn moeder.

Gisteren en vandaag ga ik maar met hem naar het Zuiderpark, want ik heb alleen een klein balkon en met dit weer kan en wil ik hem echt niet binnen houden. (Hier krijg ik vast veel commentaar op maar soit, we hebben niet allemaal een twee-onder-een-kap met royale tuin :+ )

Vanuit zijn school wordt wel veel gedaan. Hij krijgt via zijn iPad ook een heel programma wat hij gedurende de dag/week kan doen. Boekje lezen, kleine proefjes om thuis te doen, taalopdrachten etc. Ook moeten we daar foto's en filmpjes van uploaden naar Bordfolio. Daar staan ook elke dag filmpjes van de juf op, zodat ze toch een beetje contact hebben.

Er wordt hier dus wel een redelijk vast patroon vastgehouden. Ook het tien uurtje en de lunch doen we op hetzelfde moment als school.

Verder is het hier binnen een enorme bende maar dat is het altijd als hij hier is. Overal speelgoed en knuffels. Maar dat ruimen we samen 's avonds ook altijd weer op, dus daar zit ik niet mee.

Aankomende week voor mij voor het eerst thuiswerken met hem maar dat gaat wel lukken. Als het moet kan ik het ook nog uitstellen tot 's avonds, ik hoef namelijk niet te overleggen en anders kan dat wel per mail.

Als laatste wil ik wel zoveel mogelijk ritme en structuur er in houden. Ik heb zelf nog een Pabo propedeuse gedaan en in mijn ervaring vinden kinderen het heel fijn als ze weten waar ze aan toe zijn. Wanneer ze geen heldere instructies krijgen wordt het chaos :P Maar dit kan per situatie nu natuurlijk best verschillen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

MaD_co schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:33:
Beste tip van de dag:

Vind de hele thuis-werk situatie ook een beetje een triest excuus worden om niet aan je snipperdagen te hoeven komen.
Papa of mama zitten de hele dag met hun noice-canceling headset op en de kinderen moeten zichzelf maar zien te vermaken.
Het moet toch gek gaan wil je het niet voor elkaar krijgen om nu op zijn minst halve dagen te kunnen werken, de baas snapt echt wel dat je geen 40-uur kunt werken als je ook de zorg hebt voor de kleine kinderen in huis.
En als hij daar geen begrip voor heeft moet je over een paar maanden een keer flink op zijn bureau schijten en je ontslagbrief inleveren.
Wij hebben gewoon een Covid19 code in het urensysteem waar je op mag schrijven als je niet kan werken. Dat is bij mij effectief 16 uur per week, als mijn vriendin aan het werk is. Met een kind van 2.5 doe je dan namelijk niks meer. En wij houden wel de discipline erin, dus geen extra tv etc. We doen nog steeds hetzelfde, veel puzzels, boekjes lezen en een uurtje of twee naar buiten.

Ik snap wel wat je zegt maar dit gaat maanden duren, zeg dan maar dag tegen je snipperdagen.. Dat is toch ook niet helemaal terecht.

Maargoed ik realiseer me nu weer hoe goed deze werkgever is voor haar werknemers. Heb eerder in een persoonlijke rotsituatie gezeten waarbij ik ook alle ruimte kreeg zonder dat me dat uren kostte of dat er meteen allerlei processen moesten gaan lopen (“oh je bent er de komende weken af en toe niet? Prima joh, we horen het wel als je weer fulltime komt”). Hoef je bij een uurtje factuurtje club niet mee aan te komen. Overigens heb ik ook weleens werkweken van 60 uur, maar overuren bestaan niet bij ons. Onderuren trouwens ook niet, geven en nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
MaD_co schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:33:
Beste tip van de dag:

Helemaal mee eens! Ik werk normaal gesproken maar 3 dagen vanwege de kids en daar kom ik nu makkelijk aan, tijdens slaapjes van de kleine en thuisschoolwerk van de groteren. Dus ik zou inderdaad aanraden nu wat meer vrij te nemen, eventueel zorgverlof/ouderschapsverlof als je normaal je kinderen naar de creche brengt. Ga niet gestressed proberen alle uren te maken. Als je werkgever hier een urencode voor heeft is dat supernetjes en heb je mazzel.
Pagina: 1