tja schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:17:
[...]
ben nu aan het uitzoeken hoeveel winst ik haal en of de noodzaak er is.
verschil 3900x en 3950x is 300 euro en dan de vraag hoeveel is de gain op mijn oude systeem en is dat 1800 euro waard. dus rekken of springen.
ik heb oude kasten en voor storage doeleinde maakt het niet uit of hij de look heeft van 20 jaar terug of niet. mijn storage pc komt boven in een kamer te staan waar ik niet vaak kom. in die kast kan ik 10 schijven kwijt plus 2x nvme. denk dat een storage pc met een 4790k beter presteert dan een huidige synologie NAS.
nieuwe droom setup is multi grote monitor setup met beest voor adobe.1x 30inch met 24 inch staat er al, gaat dus minimaal2x 30 worden en een tv op de achtergrond op afstand. maargoed, een wens systeem is een het bij elkaar krijgen is twee. huidige ZZP markt ligt op zijn kont dus maar even heel rustig aan doen met geld. elke 10 euro is een dag eten. dinsdag komt mijn corsair binnen, volgens mij zit er geen RGB op de koeler dus even kijken voor de grap of ik die kan vervangen. nodig is het niet.
ooit , ooit komt er nog eens een storage server waar veel schijven in kunnen. ik zou zuinig zijn op die kast die je nu hebt. komt altijd van pas.
Voor dat verschil zou ik dan voor de 3900X gaan, zoveel verschil zal er niet tussen de 2 zitten, dat het het prijsverschil rechtvaardigd.
Tja, ik blijf toch bij zelf bouwen, valt mij ook op dat de grote kasten een beetje uit de mode aan het raken zijn, wat op zich wel jammer is. Heb vroeger zelf hier 2 Raid 6 setjes gedraaid van 24 x 2TB ieder..... in een zelf ontworpen kast natuurlijk!
Moet je zeker doen, heb het hier al gehad met 3 x 32" FHD, verdomde handig moet ik zeggen!

Linkerscherm voor tv/film, midden om te browsen en rechts kon voor van alles en nog wat ingezet worden. Heb onlangs 2 stuks 4 x 4 HDMI Matrix aangeschaft, leek mij wel handig als je 4 schermen voor je neus neer gaat zetten.
Ik ben hier al aan het "hamsteren"... Heb 3 schermen van 28" 4K staan, dus die zijn er, nu de rest nog (voornamelijk bouwen)
Storage server moet ik ook nog eens gaan bouwen, heb 2 Areca's liggen, maar of ik die ga gebruiken, ik weet het niet, zie het nut er niet meer van in om hardwarematige controllers te gebruiken. Aan de andere kant, ik kan dan wel 24 + 16 Hdd's/SSD's aansluiten.
Weet niet hoe lang ik die Stacker nog hou, leuke kast hoor, maar dan zou ik er eigenlijk nog 2 bij moeten hebben en dan voldouwen met 4 in 3 module's!