Ik wil graag gebruik maken van 10bit kleurenweergave op mijn Dell U2713H scherm, ik krijg dit echter niet voor elkaar. Het scherm is verbonden met een displayport kabel op een Nvidia Quadro 4000. Drivers die ik in gebruik heb zijn de meest recente: 377.83. In de NVIDIA Control panel heb ik 10ppc ingeschakeld, en in Photoshop CC 2020 v21.1 heb ik 30 bit display ingeschakeld. Ik maak gebruik als OS Windows 10 Pro 64bit - build 1909. Onder Advanced display settings van Windows is 8-bit color depth weergegeven.
Op internet vind ik dat ik bovenstaande instellingen moet toepassen icm de hardware die ik heb, en het dan zou moeten werken. Ik blijf echter banding zien in de 10bit test afbeeldingen, en die banding is juist iets waar ik vanaf wil. Heeft iemand een idee of de magische oplossing voor mij?
Op internet vind ik dat ik bovenstaande instellingen moet toepassen icm de hardware die ik heb, en het dan zou moeten werken. Ik blijf echter banding zien in de 10bit test afbeeldingen, en die banding is juist iets waar ik vanaf wil. Heeft iemand een idee of de magische oplossing voor mij?
[ Voor 5% gewijzigd door consolefreak op 19-03-2020 00:12 ]