Toon posts:

Te vroeg slapen/gevoelens onderdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop dat deze thread niet gedelete word,

het zit dus zo, ik heb een vakantiejob bij een bakker, ik moet zeer vroeg beginnen werken meestal om 4 uur en 1 mala ind e weke om 2.30. ik moet dus zeer vroeg gan slapen ook
rond 6 - 7 uur.
dat gaat helemaal tegen m'n natuur in, en hoewel er niet echt een reden is maak ik me enoorm druk in het feit dat ik zo vroeg moet gaan slapen, ik voel me depressief, slecht.
is er een manier om dit uit te schakelen?
zelfhypnose ofzo?
er moet dringedn wat aan gedaan worden, ik heb veel slaap tekort, en het word alleen maar slechter en op het werk presteer ik er niet beter door.

ik vond dit forum het meest geschikt voor een dergelijke vraag dus aub verwijder dit niet

Verwijderd

Nou.. ik denk dat het misschien slimmer is om je slaap wat anders aan te pakke..
:z
slaap in de middag even wat bij (uurtje of 2)
en slaap dan nog 4/5 uur s'nachts.. dan heb je nog je hele avond, (mooiste van de dag..)
en je hebt nog een stukkie ochtend/middag..

Zo zou ik het aanpakken, nog genoeg tijd voor je vrienden enzo en wat tijd voor jezelf.. is wel vol te houden volgens mij..

maar je moet ut zelf maar zien...

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:40

Lordy79

Vastberaden

Indeed! Mee eens...

Als ik een hele nacht opblijf (dan werk ik niet overigens) dan ga ik meestal als ik wel mag/kan/wil slapen een paar uurtjes (4 ofzo) pitten en voel ik me wel weer goed. Vervolgens kan ik ook redelijk goed slapen om een uur of 11 's avonds tot een uur of half 3. Heb je iig wel 7 uur per etmaal wat wel een must is, zeker bij (zwaar) werk.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Het kan goed zijn dat je bioritme het niet leuk vindt... Misschien gaat dat vanzelf over en wen je eraan, misschien ook niet.

Al aan gedacht om een ander baantje te zoeken?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Het is bekend dat je de zgn ochtend- en avond-mensen hebt. Ben je zo'n avondmens en je moet vroeg op dan ben je inderdaad de klos. Zelf moet ik regelmatig om 05:00 op, toevallig morgen (ja op zondag), en bén een avondmens. Voor mij is het inderdaad een gewoonte om als ik om 15:00 thuis ben een 'n tukkie te doen.
Omdat het een vakantie baanje is heb je niet veel tijd om te experimeteren. Wordt het echt je vak, ja dan moet hier voor de tijd nemen. Kan even duren voordat je een ritme hebt gevonden. En nu maar hopen dat de buren willen mee werken.

(8> :z 28 jaar in volcontinu dienst. :z

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Topicstarter
het word zeker en vast m'n job niet
het is bij een bakker
net deze ochtend ookj weer
om 2.30 moest ik beginnen en om 9 uur mocht ik naar huis

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze namiddag een uurtje of 3 geslapen, nu ga ik nog tussen 5 a 6 uurtjes slapen voor ik terug moet beginnen op werk. de vraag zal nu zijn, zal ik voldoende slaap hebben door 3 uur (+- 5 uur ertussen) en dan nog eens 5 uur te slapen, of dat de rust pas effectief is als ik de uren aan een stuk slaap. ik weet het jullie morgen te zeggen

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een ideetje: Mediteren.

Probeer af en toe als je thuis zit en niet wilt slapen te mediteren, dat is *enorm* rustgevend en je ontspant er goed van. Ik doe het zelf ook regelmatig.

Als je niet precies weet hoe het werkt; er zijn erg veel boeken over, en op internet is er ook veel over te vinden.

Bepaalde muziek kan er ook bij bij helpen. Draai rustige muziek waar jij je lekker bij voelt, ga in een ontspannen houding liggen en haal rustig en diep adem. Probeer al je spieren van top tot teen te ontspannen en houd dit zo een tien minuten vol. Langer hoeft het echt niet te duren.

(waarschijnlijk helpt het)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 10:09 schreef ArDvArK het volgende:
het word zeker en vast m'n job niet
het is bij een bakker
net deze ochtend ookj weer
om 2.30 moest ik beginnen en om 9 uur mocht ik naar huis
Je slaapt 3-4 uur ervoor en dan weer 3-4 uur daarna ?

Ik zou trouwens gewoon om 9 uur naar bed gaan en dan 7 uur slapen :)

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-01 20:08
Op zondag 05 augustus 2001 21:11 schreef araphor het volgende:
Misschien een ideetje: Mediteren.

Probeer af en toe als je thuis zit en niet wilt slapen te mediteren, dat is *enorm* rustgevend en je ontspant er goed van. Ik doe het zelf ook regelmatig.

Als je niet precies weet hoe het werkt; er zijn erg veel boeken over, en op internet is er ook veel over te vinden.

Bepaalde muziek kan er ook bij bij helpen. Draai rustige muziek waar jij je lekker bij voelt, ga in een ontspannen houding liggen en haal rustig en diep adem. Probeer al je spieren van top tot teen te ontspannen en houd dit zo een tien minuten vol. Langer hoeft het echt niet te duren.

(waarschijnlijk helpt het)
Zweefkees >:)

neej ik vind het een goed idee

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik raak meestal wel snel gewend aan een ander ritme.. na een paar weekjes vakantie moest ik weer met mn (vakantie)werk verder.. dat is om 6.15 opstaan en ong. 12 uur/half 1 naar bed. De eerste nacht sliep ik maar 2.5 uur ofzo, ik kon niet zo vroeg slapen omdat ik normaal pas om 2 of 3 uur naar bed ging en daarbij had ik aldoor het idee "ik MOET nu slapen" en dan blijf je alleen maar wakker... :o maar na 1 dag was ik wel weer gewend aan het ritme

Maar of dit voor jouw extreme werktijden ook opgaat weet ik zo niet.... ik heb ook wel es een tijdje bij de ptt gewerkt van 4 tot 7 's nachts.. dat was alleen niet elke week maar een paar dagen per week. Dan ging ik gewoon om 11/12 uur naar bed en stond ik om 3 uur op. Als ik dan terug was sliep ik nog een paar uurtjes.. van 8 tot 12 ofzo.. ging wel goed eigenlijk.. maar overdag werken bevalt me toch beter :) en als je na een hele tijd nog niet tegen die tijden kan zou ik ander werk zoeken als ik jou was....

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:57
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:07 schreef KroontjesPen het volgende:
Het is bekend dat je de zgn ochtend- en avond-mensen hebt. Ben je zo'n avondmens en je moet vroeg op dan ben je inderdaad de klos. Zelf moet ik regelmatig om 05:00 op, toevallig morgen (ja op zondag), en bén een avondmens. Voor mij is het inderdaad een gewoonte om als ik om 15:00 thuis ben een 'n tukkie te doen.
Omdat het een vakantie baanje is heb je niet veel tijd om te experimeteren. Wordt het echt je vak, ja dan moet hier voor de tijd nemen. Kan even duren voordat je een ritme hebt gevonden. En nu maar hopen dat de buren willen mee werken.

(8> :z 28 jaar in volcontinu dienst. :z
Hmmm, ik weet van mezelf dat ik ook echt een avondmens ben en wat er dan een beetje ingebakken zit is: Als ik naar bed ga moet het donker zijn, als ik uit bed kom moet het licht zijn, als dat niet zo is heb ik daar problemen mee (en zelfs ik heb dat een tijd lang gedaan maar het werd er niet beter op)..., het kan zijn dat je er je dus aan ergert dat het schemert als je naar de bakker fietst...

Verwijderd

BMK doet ook wonderen !!!! zo heb ik al jarenlang elk weekend, omgerekend in tijd wanneer je zou slapen, een midweek lang vrije tijd :9

Verwijderd

.....maar gebruik het alleen maar als genotsmiddel en nooit als oplossing voor het een of ander !!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oeps... Ik had hier dus iets in de totaal verkeerde thread gepost |:(

Bij deze verwijderd en op de goede plek gezet :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Herkenning alom! *D

Toen ik jong was, zo'n 10 jaar oud, werd ik veel geplaagd door constant terugkerende nachtmerries. Het eerste wat ik leerde was wakker worden op het moment dat ik zo'n droom herkende. Meteen als er iets bekends kwam uit één van die nachtmerries (er waren er een stuk of drie) werd ik wakker.

Later gebruikte ik die herkenning om daarna te proberen de droom te sturen, wat altijd maar tot op een bepaald punt lukte. Uiteindelijk ging het toch bergafwaards, en maakte ik mezelf wakker.

En nog later wilde ik eindelijk wel eens weten hoe die nachtmerries nou afliepen, en liet de droom zijn gang gaan, volledig ervan bewust dat het een droom is. Maar toch heb ik nooit het einde van zo'n nachtmerrie weten te halen.

Ik droom heel vaak (deels) lucide, maar vergeet het weer heel snel, net of het een normale droom is. Vaak ook als ik wakker wordt, kan ik weer gaan slapen en de droom oppakken waar hij gebleven was, maar dan volledig lucide - hoewel de luciditeit langzaam afneemt tot ik weer volledig slaap.

Ook bij mij is er veel vliegwerk, en ook ben ik voor zover ik weet altijd de enige die kan vliegen. De mate van controle die ik over mijn vlucht heb is afhankelijk van de mate van luciditeit. In zo'n perfect lucide na kort ontwaken hervatte droom heb ik meer controle over mijn vliegprestaties dan een F16 piloot - maar zoals gezegd neemt de luciditeit in dat soort dromen langzaam af, wat tot veel frustratie kan leiden als ik tegen het eind nauwelijks nog van de grond kom :P
Hoort leip aan hoor. ;)

Nee ff serieus. Ik ben dus absoluut nooit niks luciet (schrijf je dat zo?). Ik herinner me nooit dromen (al schrijf ik ze nooit op als ik wakker wordt). Volgens mij schakelt mijn rechter hersenhelft de linker altijd uit. :(

Verwijderd

Wat toevallig: /me werkt nu in de vakantie ook in het magazijn van een bakkerij/broodfabriek. En dit is al de derde persoon die ik op GoT tegenkom die hetzelfde werk heeft.

Ik draai in elk geval ook nachtdiensten, avonddiensten en dagdiensten allemaal door elkaar (zekers omdat ik zaterdag nog m'n normale baantje heb en dan opeens weer om 9 uur moet beginnen). Maar ik slaap gewoon wanneer ik moe ben, nix moeilijks aan... Ik ben nu ook net terug van nachtdienst (van 11:00 tot 7:00) en zit nu dus nog wat te GoTten. Ik voel me wel lichamelijk moe, maar nog niet geestelijk. Maar ik weet dat ik over een uurtje of twee wanneer ik ff rustig gezeten wel slaperig begin te worden dus dan zoek ik m'n bed eens op.

Het lastigste vind ik nog wel het lawaai overdag (ik woon in de stad), dus allemaal spelende kindertjes, roddelende buurvrouwen op de stoep, de buurman die op het moment met z'n motor aan het knutselen is (en 'm blijkbaar stationair moet laten draaien), stratenmakers, gemeentelui met strimmertjes, boomcars/scootertjes zonder uitlaat, afvalophaaldienst, collectes langs de deur, buren die met de deuren klappen, mensen die je 10X op een dag via de telefoon proberen te bereiken. Je kunt het zo gek niet bedenken, of er is elke dag wel weer 1 of ander iets waar ik wakker van word :(

En verder baal ik er wel behoorlijk van dat ik de avonden telkes mis, want dan ben ik of aan het werk of lig ik wel te slapen. En als ik vrij ben val ik wel in slaap voor de tv/computer... dus ik mis allemaal films/tv-series, en het is nu ook bijvoorbeeld supersaai op dit tijdstip op GoT terwijl het in de avond lekker druk is met lopende discussies...

edit: ik zei het verdomme nog...
Guess what? Pal voor de deur staat nu een busje van de gemeente, en er lopen nu dus 3 van die henkies door de buurt met dikke benzinestrimmers lekker tegen lantaarnpalen aan te raggen enzo. En tussen m'n raam en het luxaflex zit de aller, allerdikste bromvlieg/hommel die ik ooit heb gezien lawaai te maken... Dat kreng zit er ook alweer een half uur, en ik durf 'm eerlijk gezegd niet naar buitn te zwiepen omdat hij wel geel was. Dus misschien een beest wat kan prikken :? En als je de grootte van dat ding ziet (minstens, zonder overdrijven een cm of anderhalf lang!), wil ik het risico niet nemen want hij zal wel goed pissig zijn ondertussen... hopelijk vind hij zelf het raam weer en hoepelen die gemeentehenkies strax ook weer op :(

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:49 schreef Tweaker het volgende:

[..]

Je slaapt 3-4 uur ervoor en dan weer 3-4 uur daarna ?

Ik zou trouwens gewoon om 9 uur naar bed gaan en dan 7 uur slapen :)
Zoiets deed ik ook. Ik werkte van 0.00 tot 9.00, ging dan boodschappen doen (jippie, omdat de vakken dan volliggen kan je dan zelf bepalen wat je eet in plaats van dat de winkel om 5 uur bepaalt wat je eet), en sliep van 10 uur tot ik uitgerust was. Meestal pakte ik een uur of 6 of 7 per etmaal.
Omdat ik een echt nachtmens ben en overdag goed kan slapen was dat blijkbaar voldoende.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En dan nu on topic, ipv perongeluk off-topic door in verkeerde thread posten zoals ik gisterenavond met mijn slaperige kop deed. :z

Het ligt in de menselijke natuur om 'smiddags ff een dutje te doen. Kijk maar naar Zuid-Europeanen en Zuid- en Midden-Amerikanen. Lekker siesta houden. :Z

Dus, als je om 4 uur moet beginnen, ga dan om 23 uur ofzo slapen om 3 a 4 uur slaap te pakken, dan werken, en dan zo rond het middaguur, zeg 11 tot 15, nog een paar uurtjes.

De sleutel is, mijns inziens, ritme. Zolang je maar een vast ritme hebt kan je overal aan gewend raken.

[edit - hij bleek geen dingen als ë en à aan te nemen...]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1