Vraag

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
Hey allemaal,

Ik zoek een redelijk recente android smartphone met een 16:9 schermratio. Maar het viel me op dat ik daar niet op kan filteren in de Pricewatch? Mis ik misschien de correcte term voor de filter?

Zo niet, heeft iemand dan tips hoe ik makkelijk hierop evt via een omweg naar kan zoeken?

Excuses indien dit het onjuiste subforum is. Verplaatsen hem dan aub ipv slotje :)

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Pak je toch 16:9 resoluties? :)

Bijvoorbeeld:
categorie: Smartphones

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-11 22:46
Deze eigenschap lijkt niet beschikbaar te zijn voor smartphones. Het enige wat je zou kunnen doen is inderdaad een omweg gebruiken: schermresolutie is wel beschikbaar. Je zou dan wel even een lijstje moeten zoeken (of berekenen) wat de ratio per resolutie is.

Met deze filter pak je in elk geval de meest gangbare 16:9 ratio's.
Als je vervolgens de Apple telefoons wegfiltert zul je helaas zien dat er dan niet gek veel overblijft. En dat wat overblijft aan de oude kant begint te worden.

Nu weet ik niet precies waarom je per sé 16:9 wilt, maar misschien handiger wat breder te zoeken (letterlijk en figuurlijk ;))

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
ShitHappens schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:23:

Nu weet ik niet precies waarom je per sé 16:9 wilt, maar misschien handiger wat breder te zoeken (letterlijk en figuurlijk ;))
Haha ik veel te gehecht aan mijn Note4. Heb hem nou al jarenlang (batterij verwisselen en gaan met die banaan). Gebreuk het als een soort phablet. Dan is 16:9 gewoon fijner qua beeld. 18:9 vind ik er zo lelijk uit zien.

Maar opvallend dat er idd vrijwel geen 16:9s meer zijn :S