Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roant2000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Ik heb een vraag over de Shelly dimmer, deze heb ik zo'n twee weken geleden gekocht en daarna keurig in de inbouwdoos gemonteerd en aangesloten met een dubbele impulsdrukker. Als ik nu verbinding maak met het wifi netwerk van de shelly en hem opzoek via het standaard ip adres kan ik me aan en uit zetten en dimmen.

Daarna probeerde ik de dimmer te koppelen met de Shelly cloud app, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Telkens als ik de dimmer koppel met me wifi verdwijnt hij uit de app en kan ik hem ook niet meer terug vinden. Ik heb ook al geprobeerd om de dimmer een vast ip adres te geven buiten de DHCP om maar ook dan kan ik hem niet meer bereiken.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier verkeerd doe of hoe het wel moet, ik kom er zo niet uit.

Beste antwoord (via Roant2000 op 23-03-2020 22:33)

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:42

jeroenathome

Een regel tekst

Is de dimmer wel zichtbaar in de router? Het lijkt mij dat de app nog kijkt naar de wifi van de dimmer en niet naar het wifinetwerk met internet.

In de app kan je dan kiezen voor add device by ip. Ik had ook problemen met het zichtbaar krijgen van de shelly modules. Door ze handmatig in het netwerk te zetten en via ip adres toe te voegen was ik snel klaar.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:42

jeroenathome

Een regel tekst

Is de dimmer wel zichtbaar in de router? Het lijkt mij dat de app nog kijkt naar de wifi van de dimmer en niet naar het wifinetwerk met internet.

In de app kan je dan kiezen voor add device by ip. Ik had ook problemen met het zichtbaar krijgen van de shelly modules. Door ze handmatig in het netwerk te zetten en via ip adres toe te voegen was ik snel klaar.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roant2000
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2021
Heb dit zojuist gedaan en werkt perfect nu, dankjewel