Ophaaltermijn voor defect product?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik via Nederlands bekende webshop voor alles-en-nogwat bij een partner-dierenspeciaalzaak een aquarium gekocht, die na de bezorging (hulde aan PostNL die het met een steekwagen naar de voordeur brachten) beschadigd bleek te zijn: Het onderste frame waar je het aquarium in zet was gebroken, en mogelijk zou de hoek van het aquarium ook zwakker kunnen zijn met betrekking tot de lijmlaag. Het aquarium vond ik dus onbetrouwbaar.

Uiteindelijk heb ik de webshop benaderd of dit teruggestuurd kan worden met nadruk dat ik een aquarium van 22,5 kg niet eventjes bij het postkantoor kan droppen en of ze een oplossing konden regelen. Zij hebben die dierenspeciaalzaak contact met mij laten opnemen voor wat foto's van de beschadigingen. Die heb ik overhandigd per mail, en vervolgens kreeg ik een bewijs dat mijn factuur bij de webshop geannuleerd is. (y)

Op mijn vraag over wanneer ze het konden ophalen zouden ze terugkomen omdat ze dat bij het transportbedrijf moesten nagaan, echter zijn we al een week verder, en nog geen reactie. Blijkbaar boeit het ze geen drol.... Ik ga nog een poging wagen, maar wat nu als het niet ophalen? Dat ding staat in de weg, en ik zie geen mogelijkheid om het zelf op het postkantoor te droppen.

Eigenlijk zou ik het dan liever houden, en dat ding maar naar de stort brengen, of het ding maar buiten met vissen neerzetten, waar het eventuele loslaten van de lijmlaag geen kwaad kan (in een afgetimmerde bak ofzo om maar wat te verzinnen). Maar wat zijn mijn rechten voor een retour gestuurd product die maar niet wordt opgehaald?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is toch geen retour gestuurd produkt? Het is een gift (blijkbaar) want de winkel heeft de factuur geannuleerd. Oftewel; zij hebben een duur/zwaar frame naar jou verstuurd en blijkbaar kost het ze meer om op te halen / repareren dan jou ermee te laten zitten.

Dus ja, goede vraag: hoe ga je een bedrijf "aansprakelijk" stellen voor een produkt wat jou niets heeft gekost?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Maar als je iets retour stuurt, dan wordt de factuur toch ook geannuleerd?
Als je ruilt, dan krijg je gewoon een nieuwe, en blijft de factuur uiteraard staan.

Dus hoe weet ik zeker dat het een 'gift' is? Straks ga ik hem na 2 maanden dan toch maar gebruiken, en wat nou als ik dan te horen krijg dat ze hem op komen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:40:
Maar als je iets retour stuurt, dan wordt de factuur toch ook geannuleerd?
Als je ruilt, dan krijg je gewoon een nieuwe, en blijft de factuur uiteraard staan.

Dus hoe weet ik zeker dat het een 'gift' is? Straks ga ik hem na 2 maanden dan toch maar gebruiken, en wat nou als ik dan te horen krijg dat ze hem op komen halen?
Het is niet zo heel lastig om nog even af te wachten wat het plan de campagne is.

Bel ze, stuur nog een mailtje of 3 over een periode van 2 weken, en dan bekijken ze het maar. Daar gaat achteraf ook geen rechter mee in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-10 16:18
Ik zou ze gewoon even bellen, wellicht door de corona paniek dat ze plots onderbezet zijn of dat je even door het net heen bent geglipt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:42

LankHoar

Langharig tuig

Een week is toch niet het einde van de wereld? :? Bovendien zouden ze nog wel eens erg druk kunnen zijn i.v.m. veel bestelling door corona gekte. Gewoon even contact opnemen en vragen wat ze er mee willen is toch niet zo moeilijk? Desnoods per mail, en dan een redelijke termijn van 7-14 dagen geven om duidelijkheid, en je anders het apparaat afvoert.

Overigens, wanneer je de sterkte niet vertrouwd, doe er dan aub geen dieren in. Fijn dat je geen schade krijgt binnen wanneer hij buiten knapt, maar dat is toch hartstikke sneu voor die beestjes?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:38
Heb je achteraf betaling gedaan? Of hebben ze al het geld terug gestort?

Ik denk dat je uit moet gaan van redelijkheid. En dat is normaal een 14 dagen. Maar kan prima door drukte van Sinterklaas/kerst etc prima 21 dagen zijn.

Nu zit je met corona die half Nederland platlegt. En andere optie zou nog zijn(als je het echt zo vervelend vind). Zelf een vervoerder regelen. Als PostNL hem bezorgt kan je ook prima hun zelf inhuren om hem terug te sturen. Uiteraard zal je dit eerst zelf moeten betalen. Maar kan je daarna prima terug voorderen. Maar als hij echt zo in de weg zit. Is dat niet zo een heel groot bezwaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 12:22
Als je er al vissen in hebt zitten, zoals in je post lees, en wilt hem buiten zetten, koop aub geen nieuw aquarium of ander huisdier. Dat ben je niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
hutmannetje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:12:
Als je er al vissen in hebt zitten, zoals in je post lees, en wilt hem buiten zetten, koop aub geen nieuw aquarium of ander huisdier. Dat ben je niet waard.
Er zitten geen vissen in. En waar dat laatste op slaat, slaat totaal nergens op. :F
Feit dat ik vissen wil hebben betekent niet dat ik die beesten aan hun lot wil overlaten als er iets gebeurd, anders had ik ze echt niet genomen hoor. Je kan vast wel verzinnen dat ik de boel dan maar zou versterken ofzo.

Anyway, ik heb te horen gekregen dat de factuur binnen is bij de koerier (?) en dat ze in afwachting zijn van reactie. In deze tijd kan het wel eens wat langer duren..... maar we wachten gewoon af.

offtopic:
Toch jammer dat er weer meteen negatief gedacht wordt over mijn plannen. Als je ergens bang voor bent, dan vraag je toch na of het echt klopt? Wees gewoon wat positiever joh i.p.v. iemand af te branden!

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

SeatRider

Hips don't lie

AW_Bos schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 20:35:
... of het ding maar buiten met vissen neerzetten, waar het eventuele breken van het glas geen kwaad kan.
Dat zeg je toch letterlijk hier?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
En dat denken mensen nu werkelijk op die manier? Ik had dat ook niet op de manier bedoeld en heb het even aangepast

Maar het ging mij om het retour sturen van het aquarium, en niet over wat een ander vindt of verkeerd opvat of begrijpt of whatever. Dus laten we die verkeerd opgevatte mening maar rusten.

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 19-03-2020 13:14 ]

Pagina: 1