Mijn vraag
Ik wil graag 2 netwerkconnecties samengevoegd hebben voor dubbele snelheid op mijn Arch Linux server, maar ik heb geen idee hoe. Bond aanmaken lukt prima, de switch registreert netjes de LACP link, maar de link blijft 1 gbit/s. In mijn Windows machine heb ik dezelfde netwerkkaart en daar is de link wel gewoon 2gbit/s.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel X550-T2 in beide machines (moet nog een keer een 10 gbit switch komen)
Zyxel GS1910-24 switch
Windows 10 op de gamebak en Arch Linux op de server.
/etc/netctl/bond0 :
cat /proc/net/bonding/bond0 :
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het /etc/netctl/bond0 heb ik een paar keywords geprobeerd voor de link rate (LinkRate, LACPRate, LACPTransmitRate). Geen van alleen deed iets. Kon er niets over vinden bij netctl, het LACPTransmitRate keyword heb ik van deze pagina. I know, gaat over Systemd ipv netctl, maar leek compatible.
Maar ik weet ook niet of dat de instelling is die ik moet hebben voor de snelle verbinding.
Als iemand weet welke verandering(en) ik moet maken aan het config bestand of op een andere plek, please let me know
Ik wil graag 2 netwerkconnecties samengevoegd hebben voor dubbele snelheid op mijn Arch Linux server, maar ik heb geen idee hoe. Bond aanmaken lukt prima, de switch registreert netjes de LACP link, maar de link blijft 1 gbit/s. In mijn Windows machine heb ik dezelfde netwerkkaart en daar is de link wel gewoon 2gbit/s.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel X550-T2 in beide machines (moet nog een keer een 10 gbit switch komen)
Zyxel GS1910-24 switch
Windows 10 op de gamebak en Arch Linux op de server.
/etc/netctl/bond0 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Description="20gbit bond interface" Interface="bond0" Connection=bond BindsToInterfaces=("enp1s0f0" "enp1s0f1") IP=static Address="192.168.1.2/24" Gateway="192.168.1.1" DNS="192.168.1.1" Mode=802.3ad LACPTransmitRate=fast IP6=stateless |
cat /proc/net/bonding/bond0 :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Ethernet Channel Bonding Driver: v3.7.1 (April 27, 2011) Bonding Mode: IEEE 802.3ad Dynamic link aggregation Transmit Hash Policy: layer2 (0) MII Status: up MII Polling Interval (ms): 100 Up Delay (ms): 0 Down Delay (ms): 0 Peer Notification Delay (ms): 0 802.3ad info LACP rate: slow Min links: 0 Aggregator selection policy (ad_select): stable |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het /etc/netctl/bond0 heb ik een paar keywords geprobeerd voor de link rate (LinkRate, LACPRate, LACPTransmitRate). Geen van alleen deed iets. Kon er niets over vinden bij netctl, het LACPTransmitRate keyword heb ik van deze pagina. I know, gaat over Systemd ipv netctl, maar leek compatible.
Maar ik weet ook niet of dat de instelling is die ik moet hebben voor de snelle verbinding.
Als iemand weet welke verandering(en) ik moet maken aan het config bestand of op een andere plek, please let me know
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM