Rare situatie: mijn systeem (2014) crasht opeens nog voordat ik in BIOS kan komen. Geen piep, wel de LED "Boot_device_led" die blijft branden. De manual zegt weinig, Google tips (batterij eruit, USB-poorten leegmaken) helpt ook niet.
Ik heb onlangs een Linux Timeshift ge-backupped naar een NTFS HDD. Mogelijk gebeurt het door een conflict tussen filesystemen? Als ik die HDD SATA unplug werkt alles als normaal. Als ik de HDD via een USB converter verbind werkt alles ook als normaal, en kan ik bij alle bestanden. Heb andere SATA poorten tevergeefs geprobeerd. Heb tevergeefs 2x chkdsk /r gedraaid. Ik heb recent geen hw toegevoegd.
Enig idee wat het is?
Mobo: Asus P79
2 SSD's (Linux en W10)
2 HDD's, problematische HDD is een WD 6TB
Ik heb onlangs een Linux Timeshift ge-backupped naar een NTFS HDD. Mogelijk gebeurt het door een conflict tussen filesystemen? Als ik die HDD SATA unplug werkt alles als normaal. Als ik de HDD via een USB converter verbind werkt alles ook als normaal, en kan ik bij alle bestanden. Heb andere SATA poorten tevergeefs geprobeerd. Heb tevergeefs 2x chkdsk /r gedraaid. Ik heb recent geen hw toegevoegd.
Enig idee wat het is?
Mobo: Asus P79
2 SSD's (Linux en W10)
2 HDD's, problematische HDD is een WD 6TB